Jelenlegi hely

Így színezzük át a szürke hétköznapokat!

Szeptemberben mintha újra mókuskerékbe kellene állni, így érezzük sokan. A nyaraláson mindenki túl van. A gyerekeket óvodába, iskolába visszük, mi rohanunk a munkahelyre, kiszaladunk ebédidőben venni valamit a sarki büfében, délután visszük a csemetéket különórákra, este talán sikerül közösen vacsorázni, a kicsiket ágyba dugjuk, és mielőtt még kidőlnénk este tízkor, talán marad idő egy meghitt beszélgetésre kedvesünkkel. Ebben a cikkben összegyűjtünk néhány tippet, amivel belevihetünk egy kis változatosságot napjainkba.

Minden boltban mást értékelnek le hetente. Miért is nem tudják a vasárnapi ebédhez a hozzávalókat pont ugyanabban a boltban együtt leértékelni?

Mondjuk vöröshagymát a Sparban, sárgarépát a Tescóban, egész csirkét pedig az Aldiban lehet kapni 20-30%-kal olcsóbban egyazon héten.

Érdemes-e minden fillérnek utánamenni vagy inkább ne garasoskodjunk? Vásároljunk egy helyen?

Tegyük fel, megvettük a leves hozzávalókat, de a listánkon szerepel a másik üzlet, ahol például cukrot 10%-kal olcsóbban lehet venni. Érdemes-e autóba ülni és pár kilométert vezetni? Vagy buszra ülünk? Esetleg sétálnánk fél órát a friss levegőn azért a 10%-ért? (Napi fél óra séta mindenkinek kijár.)

Miért csinálják az üzletek, hogy egyik héten ezt, másik héten azt akciózzák le? Azért, mert igyekeznek mindenkit bevonzani a hatáskörükbe.

Más-más miatt megyünk boltba, ezért mással próbálkoznak minden héten. S ha betérünk egy kiló paradicsomért, mert a Tesco reklámújságban láttuk a leértékelést, biztosan veszünk valami mást is. Főleg, ha gyerek is van velünk. Ugye tudjuk, hogy a termékek polcon való elhelyezése is marketing tanulmányok alapján történik?

Az átlagember a könnyen elérhető árut pakolja kosarába. Ezért a drágább dolgok vannak derékmagasság és fejmagasság között. A kasszáknál találhatók a rágógumik, kis kiszerelésű csokoládék, színes és figyelemfelkeltő termékek, hogy amíg egy helyben kell állni, addig lekössék figyelmünket és levegyünk egy-egy felesleges terméket. Főleg, ha gyerek is van velünk. Megint csak! Mert persze a gyerekek „szükségleteire” is rájátszanak a boltok. Apa vagy Anya inkább megveszi a nyalókát a bőgőmasinának, minthogy elszenvedje az ítélkező tekinteteket más vásárlóktól.

Visszatérve az akcióvadászatra, talán készítsünk tervet. Nézzük meg, mi hiányzik a spájzból, milyen tartós élelmiszert halmoznánk fel, ha le lenne értékelve. Fagyasztott, szárazáru és konzerv élelmiszerek hónapokig, évekig elállnak.

Ha például 10%-os leértékelést látunk a cukorra, ne csak egy kilót vegyünk, hanem nagyobb mennyiségben, máris pár száz forintot spórolunk, nem csak pár tízet. Látogassuk meg az ujsagomat.hu oldalt, ahol megnézhetjük a Spar akciós újságját is. Egy helyen megtaláljuk a legtöbb üzlet akciós ajánlatát, minden héten frissítik a digitális újságokat a weboldalon.

Mellesleg miért várják a hostess lányok kóstoltatással a vásárlókat? Azért, hogy abból a sajtból is vegyünk, amit egyébként észre sem vennénk. Vagy, mert egy új ízt akarnak bevezetni. Illetve azért, ami szemünk elé kerül, arról már egy-egy gondolat is eszünkbe jut, s majd egyszer a közeljövőben biztos veszünk egy porciót a reklámozott sajtból.

Mi a tanulság? Az, hogy gondoljuk át, melyik boltba miért érdemes elmenni. Az időnk és energiánk többet ér a pénznél, amit a heti bevásárlás alkalmával megspórolhatnánk.

- Budapestimami -