Jelenlegi hely

Óvoda, sajátos hangsúlyokkal

Hogyan tekint egy keresztyén óvoda a gyermekre? Mik a legfőbb célkitűzései? Mit tart legfontosabb feladatainak? A Kishajó Baptista Óvoda a pedagógiai programjában fogalmazta meg ezekre a kérdésekre a válaszait.

A gyermek Isten ajándéka

„Az Úr ajándéka a gyermek.” (Zsoltárok könyve 127,3) – vallja ez a program a Biblia szavaival. A keresztyén óvónő a gyermekre úgy tekint, mint akit Isten egyedinek alkotott, akit szeret, akivel jó terve van. A gyermekek mindennap változatos élményeket szereznek saját tapasztalataik által magukról, társaikról, a közösségről, az őket körülvevő világról. Az óvoda szeretné, ha a keresztyén hitből is meríthetnének a gyermekek élményeket.

 

Egy fotó az öltözőszekrényekről

Bibliai értékek átadása

Az óvoda nevelési programjának egyik fő törekvése, hogy a gyermekek megtapasztalják, mit jelent keresztyén világszemlélettel élni (istenhit, feltétel nélküli szeretet, megbocsátás, bűnrendezés). Az óvoda munkatársainak meggyőződése és tapasztalata szerint ezek az értékek adhatnak olyan mintát a gyermekeknek, amelyre nézve szilárd alappal rendelkező, kiegyensúlyozott, boldog, reményteljes életet építhetnek majd fel.

Ezeket az értékeket a bibliai igazságok megismertetésével kívánják átadni a nevelők személyes életpéldáján, a szokás- és szabályrendszer kialakításán, a program tartalmi részének szemléletmódján és a bibliai történeteken keresztül, a nevelés eszközeivel. Ennek eszközei: bibliai történetek feldolgozása, rövid bibliaversek tanítása, imádságra tanítás, keresztyén énekek, mondókák közös tanulása. Az ünnepek feldolgozása is fontos szerepet kap ebben.

Az óvodai munka igen sokrétű

A fentieken kívül számos feladata van az óvodapedagógusoknak: a gyermek sokoldalú, harmonikus fejlesztése, a keresztyén hitre nevelés magalapozása életkori sajátosságok figyelembe vételével, testi szükségletek, mozgásigény, mozgáskoordináció formálása, a szocializációs folyamatok tudatosítása, gyakoroltatása, értelmi nevelés, egyéni készségek, képességek fejlesztése, érzelmi, erkölcsi és közösségi nevelés biztosítása a gyermek érzelmi biztonságának megteremtésével, az iskolai életmódra való felkészítés, kiemelt figyelmet igénylő gyermekek nevelése. Mindezeket változatos tevékenységi formák gyakorlása közben lehet kifejleszteni. Mint például: játék, tevékenységekben megvalósuló tanulás, verselés, mesélés, ének, zene, énekes játék, rajzolás, festés, mintázás, kézimunka, mozgás, a külső világ tevékeny megismerése, és nem utolsó sorban bizonyos munka jellegű tevékenységek.

A március 21-ei szülőtájékoztató. Középen a Pécsi Baptista Gyülekezet lelkipásztora, Macher Tivadar.

Ami a legfontosabb

Az óvoda munkatársai vallják, hogy a szeretet a leghatékonyabb eszköz, módszer. A szeretetteljes kapcsolat az alapja a gyermek számára az új dolgok megértésének, az érzelmi átélésnek az élmények feldolgozásának, a szociális viselkedési minták átvételének, normák, szabályok, értékek elfogadásának és a konfliktushelyzetek megoldásának.

Az óvoda teljes pedagógiai programja a saját honlapján érhető el.

Az óvoda honlapja: www.kishajoovoda.hu
Facebook oldala: facebook.com/kishajoovoda

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére