Jelenlegi hely

Tehetségképzés játékosan: leendő ötödikeseknek hirdet felvételt a Fiatal Tehetség Program pécsi központja

„Kaland, közösség, kihívás!” – ezekkel a hívószavakkal hirdeti felvételijét a Mathias Corvinus Collegium (MCC) felső tagozatosoknak szóló, iskolaidőn kívüli képzése, a Fiatal Tehetség Program (FIT). Az ingyenes kurzusokra szeptember 6-ig várják az ősszel ötödik osztályba lépő pécsi diákok jelentkezését.

„A tanulás itt nemcsak élmény, hanem egy szuper szombati program is!” – ahogy a Program egyik diákja fogalmaz. Ez igaz is, hiszen a FIT Program képzéseinek tematikája és megközelítésmódja egyedülálló: olyan területekre fókuszál, amelyek a diákok számára közelebb hozzák a körülöttünk lévő világ összefüggéseit. Az innovatív témákat és a modern eszközök alkalmazását is magába foglaló, szemléletformáló foglalkozások keretében többek között olyan kurzusokkal találkozhatnak a diákok, mint a pénzügyi és egészségügyi tudatosság, a természettudományos kísérletek, a jövőkutatás, a média rejtelmei vagy az élménybiológia és a robotika.

„Célunk, hogy a szülőkkel és pedagógusokkal együtt segítsük a gyermekek kibontakozását, az egyéni érdeklődési területek felfedezését és a későbbi tudatos pályaválasztást. Két éve indult útjára az MCC felső tagozatos programja, így ma már két évfolyam, vagyis 225 kisdiák komplex tehetséggondozása a feladatunk. Gyakorlatilag maximális kapacitással működünk, évről évre növekszik a Programban résztvevők száma, ősszel már várhatóan több mint 300 gyerek kezdheti meg a tanévet a megújult FIT-központokban” - mondja Constantinovits Milán, az MCC Fiatal Tehetség Programjának szakmai vezetője.

Az MCC FIT Program alapvetően az otthoni tanulást lehetővé tevő e-learningre és a havonta egy szombati játékos foglalkozásokra épül, ahol már főként a páros és csoportos munka fejlesztése kerül a középpontba. Az élményközpontú oktatás során hiánypótló és a „learning by doing” - vagyis a gyakorlatközpontúságot előtérbe helyező - elv mentén, a mindennapi élethez kapcsolódó témákkal ismerkedhetnek meg a diákok. Ezenfelül a heti két beszédközpontú angolóra és nyári tehetségtáborok is színesítik a Program által kínált lehetőségeket.
Rendszeres teljesítményértékelés, személyre szabott oktatói visszajelzések biztosítják azt, hogy a diákok fejlődését nyomon kövessék a képzési rendszerben. A program olyan neves pszichológus szakértőkkel is együtt dolgozik, mint dr. Bagdy Emőke és dr. Kádár Annamária mesepszichológus, akik a FIT Program védnökei is egyben. A kiemelt képességű gyermekek szüleivel is nagyon szoros a kapcsolat, rendszeres előadásokat szerveznek számukra, ahol a tehetséggondozás szülői feladatai kerülnek előtérbe.

Főként azokat a kisdiákokat várják, akik tanulni és fejlődni szeretnének, és szívesen lennének egy összetartó csapat tagjai. Jelentkezni pedagógusi és szülői ajánlással lehet szeptember 6-ig, amelyet követő hétvégén a sikeres regisztrációt tett diákok egy válogatón vesznek részt. Az érdeklődők a jelentkezés feltételeiről és a felvételi folyamatáról a Program honlapján, a fit.mcc.hu olvashatnak bővebben.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére