Segítségadás
Kedves Judit!
Köszönom szépen a gyors válaszát és a segítségét, igyekszem így segíteni Őt, csak ne lenne ez a düh, ha valami nem sikerül neki, leginkább ez az ami a legzavaróbb, mert próbálkozzon, persze, csinálja maga, oldja meg az elégördülő problémákat, akadályokat, csak ne lenne ilyen dühös, ez a korral jár?
Lesz türelmesebb is, lesz türelme majd végigcsinálni a dolgokat?Ebben hogyan tudom segíteni?
Említette, hogy küldene képet a cípőfűzési technikáról, szívesen fogadnám :)
Nagyon várom a válaszát!
Köszönettel:Andi
Kedves Andi! Kislánya- Hanna-
Kedves Andi!
Kislánya- Hanna- életkorának megfelelően reagál a játékos helyzetekre, hiszen ebben az életkorban az önállóság gyakorlása (a gyakorlati életre való felkészülés) a legfontosabb. A sok-sok gyakorlással, próbálkozással többféle megoldási lehetőséget próbál ki Hanna. Bátran hibázhat - és kell is - hiszen így sajátítja el a különböző technikákat.
Javaslom a közös gombolást, cipőfűzést (mindkettőjük saját-saját eszközzel gyakoroljon), mindig várja meg, hogy Hanna "találja" meg a megoldást, a próbálkozást is elsimeréssel (nem kizárólag dicsérettel) nyugtázza.
Sokat segít a különböző nagyságú, figurás (sokfélét lehet kapni) gombokkal való gyakorlás. A cipőfűzés első mozzanatánál a fűzők megfelelő "vezetése" legyen a cél, amihez az úgynevezett Montessori Keretek nyújtanak segítséget (amennyiben nem ismeri, kérem ismét irjon, s küldök róla képet, illetve leírást a helyes mód elsajáttítatásához ).
Mindenképpen eredményes ha nem magyarázza túl, s nem "erőlteti" a segítségének elfogadását, a saját tapssztalat a legjobb tanítómester. Segtísen a tárgyak, eszközök felkínálásában, s engedje , hogy Hanna maga csinálja ( "Segíts nekem, hogy magam csinálhassam").
Üdvözlettel
Horváth Judit
Mindent egyedül AKAR!
Kedves Judit!
Kislányom, Hanna 3 és fél éves és elérkezettnek látja az időt arra, hogy sok dolgot, amire még nem igazán képes, egyedül csináljon.
Pl. zippzározás, gombolás, ami nem is lenne baj, csak akad szűk gomblyuk, nehezen összeilleszthető zippzár... stb.
A gondom azzal van, hogy nem enged segíteni, nem engedi megmutatni hogyan csinálhatná, elfordul, hátat fordít nekem és puffog durrog.
Próbálkozik, de közben már dúl-fúl és ezért nem sikerül.
Már eljutottunk odáig, hogy sokszor mondogattam neki, hogy türelemmel kitartással érhetjük csak el, ha sikerül neki pl a babáját felöltöztetni, vagy bepelenkázni, mindig visszakérdezek, hogy tudja-e most miért sikerült és mondja is, hogy azért mert türelemmel volt, de többször elszakad a cérnája.
Félek, mi lesz majd cipőfűzésnél...hogy tudassam vele, hogy először fogadja el a segítségem és utána csinálhatja ő, van erre valami játékos megoldás?
Nagyon makacs és maximalista természet, tudom, nagyon sokat vár el magától és kudarcként éli meg, ha valami nem sikerül, de szeretnék neki segítséget nyújtani, és szeretném ha ezt elfogadná tőlem.
Nagyon várom a válaszát!
Üdvözlettel:Andi
Kislányom 4 éves ...
Kedves Kata!
A gyermeki rajzfejlődés 4 éves korban sokszor még firka-szerű, vonalas, egysíkú. A gyerekek maguk nevezik meg rajzukat - mit is rajzoltak a papírra. Az emberábrázolás (testrészekkel együtt) az óvódáskor végén, iskoláskor elején kezdi konkrétabban érdekelni a gyerekeket.
Az Ön kislánya fogékony az egyedire, a szépre - hiszen szívesen kreatívoskodik - ezért javaslom, hogy 2 maximum 3 féle ruházatot készítsen ki reggelente, hogy legyen választási lehetősége kislányának. Ha Ő választhatja ki, hogy mit vehet fel, szívesebben "igyekszik" majd mindezt egyedül megtenni. Esetleg öltözzenek egyszerre, ki lesz "hamarabb" felöltözve, de ne siettesse kislányát és ne is "előzze" meg. Örüljenek együtt a szép öltözéknek.
Üdvözlettel
Horváth Judit
Kedves Judit!! A kislányom 4
Kedves Judit!!
A kislányom 4 és fél éves. Nagyon szívesen kreatívkodik, mindent szívesen kipróbál. Korához képest szép, felismerhető rajzokat készít.
Egy érdekesség, hogy az embereknek nem rajzol lábat :) (Eltakarja a szoknya)
Az öltözködésben viszont sokat kell segíteni. Ha nem sietünk és időt hagyok a próbálkozásra akkor sincs kedve egyedül vetközni, öltözni "Anya, segíts, nem tudom"
Mit tegyek, hogy ösztönözzem az önállóságra?
Köszönöm a válaszát!
Üdvözlettel
Kata
Kedves Mano!
A festés azonnali és erős nyomot hagy a papíron, a ceruza nem minden esetben. A papír teljes befestése örömet okoz a kisgyermeknek, hiszen produktumot hozott létre, Ő egyedül, szabadon, megkötöttségek nélkül.
Egy szín használata egyszerűséget, kötöttség nélküliséget jelenthet, hisz az ecsetet ki kell mosni - vagy váltani - egy másik szín használatánál. A zöld szín tetszetős, szimpatikus számára.
Az ábrázolási kedv felkeltéséhez a rajzoláson-színezésen kívűl a gyurmázás (hagyományos vagy só-liszt gyurma), a ragasztás (ragasztó stifttel), 4 évesen a vágás ollóval (lekerekített végű, rövid nyíró-szárú ollóval) is segítséget adhat, valamint a ceruza mérete-nagysága, formája, minősége (azonnal nyomot hagy vagy sokáig kell "színezni") befolyásolja a kisgyermek alkotó kedvét. A papír felületi nagysága ugyanúgy befolyásoló, terelő tényező.
Nagyméretű papír (sima csomagolópapír kihajtogatva - akár padlóra lefektetve), vastag jó minőségű , könnyen kézben tartható színes ceruza beszerzését javaslom. Végül, de nem utolsó sorban tilalmak nélküli EGYÜTT alkotást.
Üdvözlettel
Horváth Judit
Kedves Judit,
kisfiam négy éves, nagyon szívesen épít fakockával, duplo után most már a normál legóval is, ilyenkor elmélyülten játszik. Rajzolni nem szeret, festeni igen, de általában csak egy színt (zöld) használ és befesti az egész papírt, egyetlen kis folt sem maradhat ki. Mit tehetek, hogy kedvet kapjon a rajzoláshoz, ábrázoláshoz? Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Andi! Elnézést a kissé
Kedves Andi!
Elnézést a kissé kései válaszért. Részletesebben leírva küldöm a "kereteket" + fényképet.
A keretek nagyon egyszerű eszközök, mégis nagyszerűek. Kb 30x30 cm-es fakeretre textilt rögzíteni a két szélén, mely középen ketté van vágva, s ezek különféleképpen illeszkednek, kapcsolódnak egymáshoz. Pl.: fűzés, csatolás, kötés gyakorlására, melyeken különböző gombok, fűzők, szíjak, szalagok vannak. Lehet őket gombolni, kapcsolni, cipzározni, kötni stb. Mindig egy kerettel és nyugodt körülmények között, pontos mozdulatokkal mutatjuk be az összeillesztés módját. A keretek mindig szem előtt vannak, a gyerekek bármikor elővehetik. Nagy koncentrációt kíván meg tőlük, hiszen azt gyakorolják vele, amit még nem sajátítottak el pl. gombolás, kötés. A gyermekek kézügyességét fejlesztik és önálló öltözködésre tanítják. Fokozatosan lehet indulni a könnyebbtől a nehezebb felé haladva. Előbb fogja felhúzni az anyagon a cipzárt, mint megkötni rajta a szalagot vagy a cipőfűzőt.
A fényképet sajnos nem fogadta be ..ha megadna egy saját e-mailt, továbbítom Önnek.
Üdvözlettel
Horváth Judit