Jelenlegi hely

Pécsi Szieberth Róbert Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Cím: 7630 Pécs, Zsolnay V. u. 90.
Tel.: 72/532-879
Email: szieberth.gyarvaros@gmail.com

Web: http://www.gyarvarosi-pecs.hu/
Igazgató: Tóth Ilona

Meghívunk, meghívjuk Pécs városának az egyik legpatinásabb, legnagyobb művészeti értékekkel, hagyományokkal, újításokkal rendelkező iskolájába,

ahol: hangszeren tanulhatsz már első osztálytól, zenekarokban játszhatsz, kórusokban énekelhetsz, táncolhatsz / mazsorett, társas-és modern tánc/,

ahol: az ismereteket, a tudást, a készségeket, képességeket új, korszerű, Pécsen egyedülálló módszerekkel / Komplex Instrukciós Program, Mesezene-mesezörej, tantárgyközi projektek /sajátíthatod el,

ahol: alkothatsz, egyéni ötleteidet a vizuális kultúra széles eszköztárával valósíthatod meg,

ahol: egy új tantárgy, a Természettudományos gyakorlatok keretében kísérletezhetsz, terepgyakorlatokon vehetsz részt,

ahol: reggeli ráhangolással, beszélgetéssel indul a nap, hogy örömteli, sikeres iskolai élményeid lehessenek,

ahol: mindenki Érted, Veled dolgozik, hogy az út végén sikeresen tovább tanulhass, érvényesülhess!

Bemutatkozó kisfilm:

Művészeti iskola:

Zenekaraink / mini zenekar, kamara együttesek, nagyzenekar /

Az országban elsőként nálunk működött gyermek- és ifjúsági fúvószenekar, a hagyományok, gyökerek rendkívül fontosak számunkra és meghatározzák művészeti oktatásunkat, arculatunkat. A zenekari munka lehetővé teszi, hogy tanítványaink az egyéni hangszeres órák után a közösségi zenélésben tapasztalják meg az együttzenélés örömét, sikerét. Több városi, iskolai rendezvényen szerepelnek, fellépnek és biztosítják a városi felnőtt fúvószenekarok utánpótlását.
 

Kórusaink

Iskolánkban két kórus is működik, az egyik a kicsinyek kórusa. A játékos hangképzések, érdekes dalok, hangszerek színesítik a kicsik kórusközösségét. A fellépések, szereplések erősítik gyermekeink személyiségét, énképét, önértékelését. , segítik őket a határozott fellépés, az egészséges önérvényesítés útján. Több művészeti projektet, flash-mobot terveznek és alkotnak. Munkájukat sok kiváló minősítés fémjelzi. Iskolánkban felsős kórus is működik, akik több iskolai, városi szintű rendezvényen fellépnek, szerepelnek. A sok megmérettetés sikert hoz tanítványaink számára, legtöbbször arany minősítéssel öregbítik iskolánk hírnevét. A kórus együtt dolgozik a zenekarral, munkájukba szervesen beépítenek egy-egy hangszerszólót, kamarazenei kíséretet. Szívesen vállalkoznak a klasszikus kórusművek mellett, mesezenék, filmzenék előadására is. Az éneklés öröme a legfontosabb cél, mindent ez vezérel, ez teszi szebbé, harmonikusabbá a mindennapokat.

Táncoktatás

A tantárgyi órakeretbe beépítve a modern – és társastánc műfajával ismerkednek meg tanítványaink. Ez a mindennapos testnevelés, a mindennapos mozgáskultúra színesítését, változatossá tételét is jelenti, biztosítja a tánc örömforrását.
A mazsorett oktatás intézményünk egy régi, hagyományos műfaja, mely szorosan kapcsolódik a fúvószenekari fellépésekhez, szereplésekhez. Látványos, dinamikus megjelenési formája miatt szívesen választják tanulóink.

Pályázataink

Tanulócsoportjainkkal minden évben részt veszünk az Erzsébet táborokban. A Menő menzák pályázaton elnyert 20 millió forintból megújul tankonyhánk és étkezőnk. Partnerintézményként közös projektben dolgozunk együtt a Janus Pannonius Múzeum múzeumpedagógusaival. Az Erasmus pályázaton keresztül az országhatárokon átívelő kapcsolatokat építünk a megújulásban elkötelezett, sikeres nevelési intézményekkel.
 

Általános iskola:

Oktatásmódszertan

Az általános iskolai képzést, oktatást erős, dinamikus, innovatív tantestületi közösség, a gyermek-és élményközpontú oktató-nevelő tevékenység teszi teljessé és biztosítsa.
Iskolánk Pécs városában egyedülálló módon egy olyan tanítási módszert vezetett be, mely a mai gyerekek generációs adottságaihoz, képességeihez igazodik, melynek segítségével az értékes szocializációs folyamatok felerősödnek. A módszer a heterogén csoportmunkán alapul, majd a csoportfeladatokra épülnek a differenciált egyéni feladatok. Így komplex módon a tanórai tehetséggondozás és hátránykompenzálás egyszerre, hatékonyan és eredményesen teljesül.

Friss híreink

Változatos módszertani munkánk eredménye az egri Eszterházy Károly Egyetemmel való együttműködés - a vezetésükkel kidolgozásra került - „Élménysuli" programban. Módszertani megújulásunk révén intézményünk a „Minősített KIP Iskola” és a „Pécsi Tudományegyetem Partnerintézménye” címet érdemelte ki. Tehetséggondozó munkánk eredményeként „Kiválóra minősített Tehetségpont” lettünk.

  

 


Iskola előkészítő foglalkozásaink:

Játékos, interaktív iskola - előkészítő foglalkozásokra várjuk szeretettel óvodás gyermekeiket!
Segíteni szeretnénk, hogy minden leendő „Kisiskolás” örömmel és bizalommal kezdje el iskolás éveit!

Indítandó osztályok: 2
Tervezett létszámok: 20-23 tanuló
Specialitás: általános iskola és művészeti iskola


Általános iskolai nyílt napok és iskolakóstolgató foglalkozások ITT!

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére