Jelenlegi hely

2.sz. pályázat - Terepasztal - Arany János Általános Iskola 2. d osztálya, Szeged (Szegedimami)

Arany János Általános Iskola 2. d osztálya - Szeged

Felkészítő pedagógusok: Vass Imréné és Nyemcsok-Nagymihály Bernadett


A pályamunkánk egy terepasztal, amelyhez az elkészítésének menetét egy szöveges dokumentumban is bemutattuk néhány fénykép segítségével. A képek mellett egy videó is készült arról, hogy a valóságban hogyan működik a játék.

Pályamű képekben

Elkészítés menete képekkel bemutatva

Játék közben (videó)
 
1. A pályamű és az alkotók
Elkészítés menete képekkel bemutatva

Osztályunk, a szegedi Arany János Általános Iskola 2. d osztálya, lelkes Rumini-rajongó lett a regénynek és a pályázatnak köszönhetően. Már a farsangunk is a Rumini jegyében telt. Ennek darabjai egyes képeken láthatók, hiszen nem tudtunk még megválni tőlük, és a tantermünk dekorálására használtuk azokat, de ezek természetesen nem részei a most benyújtott pályázatunknak.
 
A pályamunkánk egy terepasztal, amelyet a könyvben található térkép alapján készítettünk. Jó nagyra terveztük, hogy az egész osztály körül tudja állni játék közben.
 
A térképet vizes papírra festettük jó minőségű anilin festékkel. A gyerekek nagyon élvezték a színek futását és keveredését a vizes alapon. Igyekeztünk élethűen visszaadni a Ragacs-tenger lilás-feketés árnyalatait, és az Azúr-tenger kékségét. Száradás után megfestettük a szigeteket, majd fekete filccel ráírtuk a könyvben szereplő megnevezéseket. Szinte egymás kezéből kapkodták a gyerekek tollat, mindenki rajta akarta hagyni a kéznyomát a térképen.
 
Elkészítettük a Szélkirálynő és az Aranyvadász makettjeit is, igyekeztünk a regényben szereplő képeket és leírásokat is felhasználni. A makett teljes egészében papírból készült. A vázat kemény kartonból vágták ki a gyerekek, majd erre ragasztottuk a vékony kartoncsíkokat, amiből végül kialakult a hajótest.
 
A vitorlákat a kislányok maguk szegték körbe, aztán temperával festettük, száradás után pedig fapálcára rögzítettük és így állítottuk a helyükre azokat.  
 
A sárkányt, a polipot és a sziklákat papírmaséból készítettük. A ragasztós újságpapírból ügyesen formálták meg a gyerekek a kívánt formákat, amelyeket száradás után temperával festettek ki.
 
Ahhoz, hogy a játék teljes legyen, elkészítettük a szereplőket is. A figurák úgy készültek, hogy a gyerekek megrajzolták a kiválasztott szereplők rajzát a könyv képeinek a segítségével, majd kivágták azokat. Érthető módon igen sok Ruminink született, hiszen sokuknak ő volt a kedvence, na és persze egyik szebb lett, mint a másik.  Természetesen a hátoldalukat is ki kellett színezni. Ezután lamináltattuk a kis rajzokat, majd egy újabb kivágás következett. Azért, hogy meg tudjanak állni, parafa dugóból készített talpba állítottuk őket.
A képeken is látható, hogy az osztály minden tagja aktívan kivette a részt a munkából. Voltak feladatok, amiket teljesen önállóan végeztek el a gyerekek, más lépéseknél természetesen segítséget igényeltek, de abban is nagyon ügyesek voltak. Még a ragasztópisztolyt is bátran használták. Aranyos volt, hogy még el sem készült teljesen a mű, már elkezdtek játszani a meglévő szereplőkkel, hajókkal. Utána pedig egy egész délután át tartó játék következett, amit remélhetőleg sok másik fog követni!


Játék közben (videó)
 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

Ha igazán egyedi és személyre szabott Valentin-napi ajándékot szeretnél, akkor érdemes olyat választani, ami nemcsak különleges, hanem érzelmileg is jelentőségteljes.
Nézzünk hóemberes filmeket!

Nézzünk hóemberes filmeket!

Tudtad, hogy január 18-án ünnepeltük a hóemberek világnapját? Ugyan igazi hó nem nagyon esett még idén, így elmaradt a hóemberépítés is, bekuckózni viszont ér. Remek választás olyan filmeket nézni, amelyek a hóemberekhez, a télhez és a téli csodákhoz kapcsolódnak.
Gyermekkori ekcéma: Okok, tünetek és kezelési lehetőségek

Gyermekkori ekcéma: Okok, tünetek és kezelési lehetőségek

A gyermekkori ekcéma, más néven atópiás dermatitisz, az egyik leggyakoribb bőrbetegség, amely már csecsemőkorban megjelenhet. Bár nem fertőző, a viszkető, száraz és gyulladt bőr jelentős kellemetlenséget okozhat a gyermekeknek és szüleiknek egyaránt. Az ekcéma hátterében genetikai és környezeti tényezők állhatnak, de megfelelő ápolással és életmódbeli változtatásokkal jól kezelhető.
Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Véget ért a tanév első fele, és már a szülők is kézhez kapták gyermekeik félévi értesítőjét az elért osztályzatokról. De mit tehetsz szülőként, ha a jegyek nem felelnek meg az elvárásaidnak? Hogyan támogathatod gyermekedet abban, hogy önbizalma és tanulási kedve kitartson a tanév hátralévő részében?
Ugrás az oldal tetejére