A gyermekeknek szóló élelmiszerreklámokra vonatkozó önkorlátozás eredményeként 39 százalékkal kevesebb gyermekeket célzó, nem az ő igényeikre szabott élelmiszereket hirdető reklámot sugároznak a tévében Magyarországon, mint tíz éve - derül ki az EU Pledge legfrissebb jelentéséből.
Az EU Pledge 2005-ben az Európai Bizottság kezdeményezésére, felelős reklámtevékenység érdekében jött létre. A testület azt vizsgálta, hogy a csatlakozott cégek milyen mértékben tartják be az élelmiszerreklámokra vonatkozó önkorlátozást, hogy nem hirdetik termékeiket 12 év alatti gyermekeknek, valamint nem reklámozzák azokat tévében, nyomtatott sajtóban és interneten.
A jelentés szerint Magyarországon eddig 12 cég társult az önszabályozó kezdeményezéshez, amelyek a gyerekcsatornákon - amit 35 százaléknál nagyobb arányban 12 év alatti gyermekek néznek - 65 százalékkal csökkentették a gyermekekre káros élelmiszerreklámaik arányát. A vállalatok 97 százaléka pedig felelős reklámtevékenységet folytat honlapján.
A tájékoztatás szerint ugyanakkor azok a termékek nem tartoznak a szabályozás alá, amelyeket a gyártók kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabva fejlesztettek ki, illetve megfelelnek a tagok által 2015. január 1-jétől egységesen elfogadott tápérték kritériumoknak.
Világszerte 24 vállalat - többek között a Burger King, a FrieslandCampina, a McDonald's, a Coca-Cola, a Danone, az Unilever - kötelezte el magát az EU Pledge szabályai mellett és 98,4 százalékban teljesítették vállalásaikat.
Forrás: MTI