Jelenlegi hely

Kiállítás szépségről, reklámról és a női ideálról  a Janus Pannonius Múzeumban

A szépség  és  a reklám – A női ideál alakulása a 20. század első felében címmel új tárlat nyílik Pécsett.

A Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum vendégkiállítása 2016. február 10-ától április 16-áig tekinthető meg a Janus Pannonius Múzeumban (Vasváry-ház, Pécs, Király utca 19.)

A megnyitó 2016. február 10-én 14 órakor lesz.

A 20. század minden téren a forradalmi változások időszaka. Ugrásszerű a fejlődés az iparban, technikában, közlekedésben, informatikában.

Átalakulnak a társadalmi szokások, hihetetlenül felgyorsul az élet, elterjednek a modern táncok és zenék, általánossá válik a sportolás. 

A tömegtermelés megjelenésével a reklám szerepe fokozatosan nő. A hagyományos hirdetések mellett egyre újabb és változatosabb eszközök segítik az eladást, az új termékek népszerűsítését.

A cégek mind többet költenek reklámnyomtatványokra. Plakátokkal, számolócédulákkal, reklámkártyákkal, szórólapokkal, árlapokkal, árjegyzékekkel, kirakati táblákkal divatértesítőkkel, ajándékokkal igyekeznek megnyerni a vásárlók kegyeit.

Legtöbbször neves festőművészek, grafikusok tervezik ezeket a kiadványokat, amelyek gyakran ábrázolnak szép, elegáns nőket.


Így a divatlapok, filmek, fotók mellett a reklámhordozók is értékes forrásai az öltözködés történetének. 

A társadalmi és életmódbeli változások hatnak a kor szépségideáljára is. Szakítanak az előző század női eszményképeivel. A naiv, ártatlan lányka és a szelíden bájos asszony helyébe sokkal többféle nőmodell lép.

A végzet asszonyától és a kacér, csábos mondén nőalaktól − melyet megalkotójáról, Jules Chéret-rôl „chérette”-nek neveztek − a modern, sportos nőig nagyon széles a „választék”. A század első felében rendkívül gyorsan, egy évtizeden belül is változik a divat és a hajviselet.


A tárlat a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban őrzött reklámhordozókra épül. 

Plakátokon, aprónyomtatványokon, árucsomagolásokon keresztül mutatja be a divat 20. század eleji változásait, de egy-egy jellemző ruhadarab, viselet és korabeli kirakati baba is megtekinthető a kiállításon.

A tárlat 2016. február 10-től április 16-ig tekinthető meg keddtől szombatig 10 és 16 óra között a Vasváry-házba váltott belépőjeggyel (600/300 Ft). 

Janus Pannonius Múzeum

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Egy apró szó, ami megváltoztatja az életünket - Hála világnapja

Egy apró szó, ami megváltoztatja az életünket - Hála világnapja

Szeptember 21-én a világ a hála világnapját ünnepli. Első hallásra talán furcsán hangzik, hogy egy külön napot szánunk ennek az érzésnek, pedig ha jobban belegondolunk, kevés dolog van, ami ennyire képes átalakítani a mindennapjainkat.
Jót tenni jó – családi ötletek a Jótékonyság Világnapjára

Jót tenni jó – családi ötletek a Jótékonyság Világnapjára

Szeptember 5-én a világ minden táján a jótékonyságot ünneplik. Ez nem egy „nagy szavakból álló” ünnep, hanem inkább emlékeztető: mindannyian képesek vagyunk jobbá tenni valakinek a napját, néha egészen apró dolgokkal.
Támogatás a gyermekvállalás útvesztőjében

Támogatás a gyermekvállalás útvesztőjében

Sok pár életében elérkezik az a pillanat, amikor úgy érzik: készen állnak arra, hogy bővüljön a család, és gyermek érkezzen az életükbe.
A háziasszonyok dicsérete

A háziasszonyok dicsérete

Valójában mit jelent háziasszonynak lenni? Ha be tudnánk lesni az emberek fejébe, hogy valóban az őszinte véleményüket kapjuk meg, akkor valami ilyesmit találnánk: sütni-főzni, mosni-vasalni, takarítani, rendben tartani. Hát vágyhat ennél többre egy modern, öntudatos nő 2025-ben?
Ugrás az oldal tetejére