Jelenlegi hely

Egyre kevesebb a gyermekekre ártalmas élelmiszerreklám

Világszerte 24, köztük tucatnyi Magyarországon is jelen lévő vállalat csatlakozott az önkorlátozó kezdeményezéshez.

A gyermekeknek szóló élelmiszerreklámokra vonatkozó önkorlátozás eredményeként 39 százalékkal kevesebb gyermekeket célzó, nem az ő igényeikre szabott élelmiszereket hirdető reklámot sugároznak a tévében Magyarországon, mint tíz éve - derül ki az EU Pledge legfrissebb jelentéséből.

Az EU Pledge 2005-ben az Európai Bizottság kezdeményezésére, felelős reklámtevékenység érdekében jött létre. A testület azt vizsgálta, hogy a csatlakozott cégek milyen mértékben tartják be az élelmiszerreklámokra vonatkozó önkorlátozást, hogy nem hirdetik termékeiket 12 év alatti gyermekeknek, valamint nem reklámozzák azokat tévében, nyomtatott sajtóban és interneten.

A jelentés szerint Magyarországon eddig 12 cég társult az önszabályozó kezdeményezéshez, amelyek a gyerekcsatornákon - amit 35 százaléknál nagyobb arányban 12 év alatti gyermekek néznek - 65 százalékkal csökkentették a gyermekekre káros élelmiszerreklámaik arányát. A vállalatok 97 százaléka pedig felelős reklámtevékenységet folytat honlapján.

A tájékoztatás szerint ugyanakkor azok a termékek nem tartoznak a szabályozás alá, amelyeket a gyártók kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabva fejlesztettek ki, illetve megfelelnek a tagok által 2015. január 1-jétől egységesen elfogadott tápérték kritériumoknak.

Világszerte 24 vállalat - többek között a Burger King, a FrieslandCampina, a McDonald's, a Coca-Cola, a Danone, az Unilever - kötelezte el magát az EU Pledge szabályai mellett és 98,4 százalékban teljesítették vállalásaikat.

 

Forrás: MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Új Rumini kötetek- nem csak rajongóknak!

Rumini sokak kedvence: mutatjuk a sorozat részeit!

Nem kérdés, hogy a nagyovis és kisiskolás korosztály körében az egyik legnépszerűbb olvasnivaló a Rumini. Van, aki már önállóan olvassa, van, aki esti meseként hallgatja a tengerész egér izgalmas kalandjait. Sőt van, aki így is, úgy is! :) 
Szeptember az új január - őszi tippek az egészségéért

Szeptember az új január - őszi tippek az egészségéért

Sokan mondják, hogy szeptember az új január. A nyári lazulás után sokan motiváltabban érkeznek vissza az edzőtermekbe. Hogy a kezdeti lelkesedés pár hétnél tovább tartson, érdemes szakemberrel konzultálni és konrét célokat meghatározni.
Ki mondta, hogy az ősz unalmas legyen?

Ki mondta, hogy az ősz unalmas legyen?

Az ősz számos lehetőséget kínál, hogy a gyerekek számára izgalmassá és élvezetessé tegyük ezt az évszakot. Összegyűjtöttem néhány ötletet, amelyek segítenek felfedezni az ősz szépségeit és kihasználni az évszak sajátosságait a családi élmények során.
Végzetes mondatok a gyereknevelésben!

Végzetes mondatok a gyereknevelésben!

Vannak olyan végzetes mondatok, amit a szülők később megbánnak. Van pár ismétlődő dolog, amit ha gyakran mondunk gyerekeinknek, akkor azzal akár hosszú távon nehezítjük meg a gyerek és a magunk életét is.- Novák Ferenc pedagógiai viselkedéskutató​ írása.
Ugrás az oldal tetejére