Nemeskéri Brigitta vagyok, pedagógus, négy gyermek édesanyja. Több, mint 20 éve foglalkozom gyerekekkel.
A Csillagcsavar Tanulási Stúdió létrehozásával azt a célomat szeretném megvalósítani, hogy hatékony, valódi segítséget nyújtsak a gyerekeknek a tanulásban, a fejlődésben. Abban hiszek, hogy megfelelő támogatásra van szükségük, és rátalálnak a saját fejlődési útjukra. Minden gyermek egyedi, egyedi idegrendszerrel, egyedi igényekkel és szükségletekkel.
Szeretném nekik megmutatni, hogy képesek aktív szerepet vállalni a tanulási folyamataik irányításában. Képesek az agyukat építeni, formálni.
Miért kell tanulni? (Ezt a verset? Ennyi évszámot? Kézzelírni? stb) Gyakran felteszik, feltesszük ezt a kérdést.
Azért, hogy az agyunk fejlődjön. (Amikor valami újat tanulunk, az agyunkban új idegpályák jönnek létre; minél sűrűbb hálózatot alkotnak az idegpályák, annál könnyebben és gyorsabban tanulunk meg újabb dolgokat.)
Azért, hogy megtudjuk mire vagyunk képesek, milyen lehetőségek rejtőznek bennünk.
Ma már közismert, hogy az intelligencia, a képességek nem rögzült, megváltoztathatatlan dolgok. Bármit megtanulhatunk idővel, erőfeszítéssel és megfelelő támogatással.
A Csillagcsavar Tanulási Stúdió szeretettel várja a figyelemhiány zavarral élő és/vagy bármely tantárgy tanulásában elakadt kisiskolás gyermekeket (6-12 éves korig).
Amiben segíteni tudok:
Önbizalomépítés
Hibázni szabad! A hiba, a tanulási folyamat során, pusztán annyit jelent, hogy valamit nem tudok MÉG. A hiba segítség, megmutatja, mit kell gyakorolni, illetve mit kell másképp megmutatni. A gyerekek biztonságérzetét növeli, ha szelíd kiváncsisággal, megértéssel és nyitottsággal fordulunk feléjük. Természetes vágyuk, belső programjuk a fejlődés. De csak akkor mernek ismeretlen területekre lépni, kockázatot vállalni, ha nem kell rettegniük a hibázás lehetőségétől.
Figyelemfejlesztés
Az aktív figyelem tanulható, tanítható. Nem elég azt mondani, hogy ülj nyugodtan, figyelj jobban, koncentrálj. Sajnos ezek nem varázsigék. Megfelelő eszközökkel rávezethetjük a gyerekeket, hogy észrevegyék, mi zajlik a testükben. Mit éreznek, mikor nem tudnak nyugodtan ülni. És mivel segíthetnek a testüknek, az idegrendszerüknek, hogy nyugalomba, tanulásra kész állapotba kerüljön.
Hatékony tanulási stratégiák
Mit jelent, hogy a gyerekek képesek aktív szerepet betölteni a tanulásban? Megfelelő segítséggel megtalálják a számukra legmegfelelőbb tanulási technikákat, trükköket. Felismerik, hogy milyen körülmények segítik illetve gátolják a tanulás folyamatát. (Például van, aki az olvasott szöveget érti meg könnyebben, és van, aki a hallott szöveget. Van aki csak teljes csendben tud koncentrálni, van, aki halk zene mellett.)
Hogyan történik a „Csillagcsavarban” a tanulás?
- folyamatosan induló egyéni és kiscsoportos órákon
- játékos, több érzékszervet bevonó feladatokkal
- mozgással kísért mondókákkal, dalokkal, mesékkel
- légzésgyakorlatok, izomrelaxáció segítségével
- különböző tanulási technikákkal
- vidám, támogató légkörben.
Egyéni órák, felzárkóztatás: hétfőtől péntekig 13:30-tól, egyéni egyeztetés alapján.
A korrepetálás és figyelemfejlesztés mellett szeptember végétől új kurzusok indulnak.
Hókusz-fókusz!
- izgő-mozgó és/vagy álmodozó alsósoknak
Játsszunk matekot!
- azoknak a 8-10 éves gyerekeknek, akik hamar elfáradnak, megunják, feladják az ijesztőnek, bonyolultnak tűnő matek feladatokat
A Pécsimami olvasóinak az első óra és egy 30 perces konzultáció (lehet online is) ingyenes:
EZ ÉRDEKEL, KÉREM AZ INGYENES ÓRÁT ÉS KONZULTÁCIÓT!
Időpont egyéni egyeztetés alapján, a megadott elérhetőségeken.
Elérhetőségek:
Cím: 7622, Pécs Jókai utca 51. I/9
Tel: +36 30 504 3005
E-mail: csillagcsavarstudio@gmail.com