Pécsett, az uránvárosi városrészben 2014. március 14-én nyílt meg az első baranyai járási kormányablak, a Pécs, Szántó Kovács János u. 1. szám alatt. Ezzel egy időben megszűnt a Pécs, Nagy Lajos király útja 3. szám alatt működő megyei kormányablak.
A járási kormányablak minden hétköznap 8:00-20:00 óráig tart nyitva, ahol összesen 266 ügytípus intézésére nyílik lehetőség. Az ügycsoportok egyaránt magukban foglalják a teljes körű okmányirodai szolgáltatást (pl.: személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély iránti kérelmek), valamint a megszűnő megyei kormányablak szolgáltatásait (pl: családtámogatási kérelmek).
A járási kormányablak modern, barátságos környezetben, teljesen akadálymentesített helyszínen, 21. századi technológiával, ügyfélbarát, felkészült ügyintézőkkel várja az ügyfeleit. Az ügyintézés folyamatosságát és gyorsaságát garantálja a kormányablakban dolgozó 18 tapasztalt ügyintéző, és az összesen 16 munkaállomás, ahol nemcsak az ügyfelek kérelmeinek befogadása, hanem a feldolgozása is megtörténik. A járási kormányablak a 21. század technikai követelményeinek megfelelő informatikai és infokommunikációs eszközökkel került felszerelésre. Az ügyfél korszerű, érintőképernyős sorszámkiadó automata segítségével választhatja ki az intézni kívánt ügyet, az ügyintéző pedig egy tablet segítségével tudja az ügyfeleket szólítani. Az ügyfélváróban található az ügyfélterminál (öninformációs kioszk), melynek segítségével az ügyfél saját maga szerezhet be információkat (pl.: nem hiteles tulajdoni lap másolat megtekintése), vagy akár elkészítheti kérelmét a beépített klaviatúra segítségével.
A helyszín könnyen megközelíthető tömegközlekedéssel, valamint személygépkocsival. A parkolást az ügyfelek számára fenntartott gépkocsi parkoló könnyíti meg.
Az épület teljesen akadálymentesített, annak érdekében, hogy az ügyfelek egyenlő eséllyel érjék el a kormányablak által nyújtott szolgáltatásokat. Ennek megfelelően akadálymentesített parkoló, rámpa, mozgáskorlátozottak részére kialakított mellékhelyiség, vezetősáv, hangostérkép, indukciós hurok segíti a kerekes székkel érkező, fogyatékossággal élő személyeket, valamint az időskorúakat. Az akadálymentesítés a babakocsival érkező kisgyermekeseknek is megkönnyíti a kormányablak megközelítését. A családbarát környezethez játszósarok, valamint pelenkázó is hozzájárul, biztosítva ezzel a kisgyermekesek számára is a nyugodt légkört az ügyintézés alatt. A vakok és gyengén látók részére az aljzaton elhelyezett vezetősáv könnyíti meg az épületen belüli tájékozódást, a sorszámhúzó gép hangmodullal van felszerelt, a nyomógombok mellett a feliratok Braille-írással is megtalálhatók. A siketek és nagyothallók részére indukciós hurok került beépítésre, ennek helyét piktogram jelöli, így a hallássérült személy a munkaállomásnál át tudja állítani a hallókészülékét az induktív jelek fogadására.
A kormányablakban új ügyintézőként jelenik meg az ügysegéd, ő az első ügyintéző, akivel az ügyfél találkozik. Az ügysegéd feladata összetett: tájékoztatja az ügyfelet, hogy az ügyét el tudja-e intézni a kormányablakban, segítséget nyújt a sorszámhúzásban, az ügyfelet a front office ügyintézőhöz irányítja, segít a kérelmek megírásában, a formanyomtatványok letöltésében, kitöltésében, ellenőrzi a kitöltött formanyomtatványok helyességét, jelzi a hiányosságokat, segédkezik az ügyfélterminál használatában.
Az új típusú kormányablakban várjuk ügyfeleinket.
Forrás: kormanyhivatal.hu