Jelenlegi hely

„TERMÉSZETTUDOMÁNYOS OKTATÁS MEGÚJÍTÁSA A PÉCSI LEŐWEY KLÁRA GIMNÁZIUMBAN” ELNEVEZÉSŰ TÁMOP-3.1.3-11/2-2012-0010 PROJEKT

A projekt a Széchenyi 2020 program keretein belül, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

A Pécsi Leőwey Klára Gimnáziumban a természettudományok tanításának elsődleges célja az általános műveltséghez tartozó korszerű világkép kialakítása. A természeti jelenségek közös megfigyeléséből, kísérleti tapasztalatokból kiindulva juttatjuk el tanítványainkat az átfogó összefüggések, törvényszerűségek felismerésére. A diákok megismerik a természet szépségét és a természettudományi ismeretek hasznosságát. Megmutatjuk a fiataloknak, hogy a korszerű természettudományos műveltség a sokszínű egyetemes emberi kultúra kiemelkedően fontos része. Tanulóink látják, hogy ezek az ismeretek alapozzák meg a műszaki-, orvosi-, és természettudományokat, valamint lehetővé teszik a technikai fejlődést, közvetlenül szolgálva ezzel az emberiség életminőségének javítását.

A pályázati forrás segítségével a laboratóriumba korszerű, a kor követelményeinek megfelelően IKT-eszközök, új kémiai, fizikai és biológia kísérleti eszközök, vegyszerek kerültek, amely nagyon megkönnyíti a tehetséggondozó munkát. A labor lehetőséget ad arra, hogy a diákjaink kísérletezzenek, méréseket végezzenek, s a különböző eszközökkel, műszerekkel való munka elősegíti a természet törvényeinek jobb megismerését, megértését.

A projekt keretében tananyagfejlesztés is zajlott: kémiából, fizikából és biológiából 7. osztálytól 12. osztályig készültek tanulókísérleteket tartalmazó munkafüzetek, a középiskolások számára közép- és emelt szinten is. A tanulói munkafüzetek használatát tanári segédkönyvek segítik.

A laborban tevékenykedő diákok számára példaként iskolánk volt tanulóját, Szabó Attilát állítottuk, aki számos nemzetközi eredményével vitte hírül világszerte a magyar fizikaoktatás színvonalát. Szabó Attila 2009 és 2013 között volt iskolánk diákja. Minden hazai fizikaversenyt megnyert. Végzős diákként 4 tantárgyból jutott az OKTV döntőkön a dobogóra: matematikából és fizikából 1., informatikából 2., kémiából 3. helyezést ért el. Matematikai Diákolimpián ezüstérmet szerzett. A Nemzetközi Fizikai Diákolimpián három alkalommal képviselte Magyarországot. Tizedikes korában ezüstérmet kapott, majd kétszer abszolút elsőként, aranyéremmel tért haza. A nemzetközi diákolimpiák történetében Szabó Attila ért el elsőként ilyen sikert.

 

A gimnázium képzéskínálata

Az emelt szintű természettudományos osztály képzése két csoportból áll: az egyik matematika–fizika, a másik kémia–biológia orientációjú.

 

Emelt szintű matematika–fizika képzés

Négy éven keresztül emelt óraszámú oktatás fizikából, matematikából. Műszaki, természettudományos stb. pályákra felkészítő csoport.

Az értelmi, logikai feladatok megoldása mellett, a tanulók az iskola korszerű laboratóriumában jártasságot szereznek a kísérleti munkában is.

A képzés fontos része a továbbtanulást megalapozó feladat és problémamegoldás képességének elmélyítése.

Első idegen nyelvként heti 4 órában választható nyelvek: haladó angol, vagy haladó német.

Második idegen nyelvként heti 3 órában (kellő számú jelentkező esetén) választható nyelvek: angol, német, francia, olasz, spanyol.

 

Emelt szintű biológia–kémia képzés

Négy éven keresztül emelt óraszámú oktatás biológiából, kémiából.

Orvosi, gyógyszerész, vegyész, természettudományos stb. pályákra felkészítő csoport.

A természettudományos tantárgyakban fontos szerepet kapnak a kísérletezés során szerzett információk, tapasztalatok.

A csoportokban, illetve egyénileg végzett gyakorlatok során gyűjtött megfigyeléseket értelmezve a tanulók tanári vezetéssel, saját maguk fejlesztik tudásukat. Kialakul bennük az önálló ismeretszerzés iránt igény, és az önálló ismeretszerzés képessége, amelyet felsőfokú tanulmányaik során gyümölcsözően kamatoztathatnak majd.

Első idegen nyelvként heti 4 órában választható nyelvek: haladó angol, vagy haladó német.

Második idegen nyelvként heti 3 órában (kellő számú jelentkező esetén) választható nyelvek: angol, német, francia, olasz, spanyol.

 

További képzési lehetőségek:

Országos Arany János Tehetséggondozó Program osztálya
Általános tantervű képzés emelt óraszámú középhaladó angol nyelvvel
Általános tantervű képzés emelt óraszámú középhaladó német nyelvvel/ Német nemzetiségi kétnyelvű képzés
Magyar–francia két tanítási nyelvű képzés

 

Várjuk az élet értelmét és titkait kutató, kíváncsi, tanulni vágyókat a Pécsi Leőwey Klára Gimnáziumban! 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére