Jelenlegi hely

Csillagcsavar Tanulási Stúdió Nemeskéri Brigittával

Cím: 7622, Pécs Jókai utca 51. I/9
Tel: +36 30 504 3005
E-mailcsillagcsavarstudio@gmail.com
Iskola-előkészítő és segítség a tanulásban figyelemhiány zavarral élő és/vagy bármely tantárgy tanulásában elakadt kisiskolás gyermekeknek 6-12 éves korig. 

 

Iskola-előkészítő szülőknek és első, vagy második osztályt kezdő gyerekeknek a Csillagcsavar Tanulási Stúdióban

Mindannyian azt szeretnénk, hogy gyermekünk magabiztosan kezdje az iskolai tanulmányait, és testileg, lelkileg erősen, sikeresen vegye a tanév során felmerülő akadályokat, kihívásokat.

Iskola-előkészítő programommal útmutatót szeretnék nyújtani a szülőknek, hogyan segítsék gyermeküket abban, hogy érzelmileg kiegyensúlyozottabb állapotba kerüljön.

A megfelelő érzelmi, idegrendszeri állapot alapfeltétele a tanulásnak, a fejlődésnek.

A foglalkozásokon olyan játékos gyakorlatokat végzünk, amelyek a szenzoros és az érzelmi szabályozást támogatják, erősítik az önismeretet és az önbizalmat. Megtanuljuk felismerni, megnevezni a különböző érzelmeket, és számos módszert sajátítunk el az érzelmek egészséges kifejezésére.

A foglalkozások mellett konzultációval, tanácsadással, kölcsönös tapasztalatcserével segítem a szülők munkáját.

A Csillagcsavar iskola-előkészítője egy komplex fejlődést támogató program, aminek a szülő is aktív résztvevője. Közösen alakítjuk, hogy a gyermek és a család egyedi igényeihez igazodjon, és hosszútávon is fenntarthatóan működjön.

A foglalkozások folyamatosan, nyáron is indulnak, egyéni időpont-egyeztetéssel.

A Pécsimami olvasóinak az első óra és egy 30 perces konzultáció (lehet online is) ingyenes:

EZ ÉRDEKEL, KÉREM AZ INGYENES ISKOLAELŐKÉSZÍTŐ ÓRÁT ÉS KONZULTÁCIÓT!


Nemeskéri Brigitta vagyok, pedagógus, négy gyermek édesanyja. Több, mint 20 éve foglalkozom gyerekekkel.

A Csillagcsavar Tanulási Stúdió létrehozásával azt a célomat szeretném megvalósítani, hogy hatékony, valódi segítséget nyújtsak a gyerekeknek a tanulásban, a fejlődésben. Abban hiszek, hogy megfelelő támogatásra van szükségük, és rátalálnak a saját fejlődési útjukra. Minden gyermek egyedi, egyedi idegrendszerrel, egyedi  igényekkel és szükségletekkel.

Szeretném nekik megmutatni, hogy képesek aktív szerepet vállalni a tanulási folyamataik irányításában. Képesek az agyukat építeni, formálni.

 

Miért kell tanulni?  (Ezt a verset? Ennyi évszámot? Kézzelírni? stb) Gyakran felteszik, feltesszük ezt a kérdést.

Azért, hogy az agyunk fejlődjön. (Amikor valami újat tanulunk, az agyunkban új idegpályák jönnek létre; minél sűrűbb hálózatot alkotnak az idegpályák, annál könnyebben és gyorsabban tanulunk meg újabb dolgokat.)

Azért, hogy megtudjuk mire vagyunk képesek, milyen lehetőségek rejtőznek bennünk.

Ma már közismert, hogy az intelligencia, a képességek nem rögzült, megváltoztathatatlan dolgok. Bármit megtanulhatunk idővel, erőfeszítéssel és megfelelő támogatással.

A Csillagcsavar Tanulási Stúdió szeretettel várja a figyelemhiány zavarral élő és/vagy bármely tantárgy tanulásában elakadt kisiskolás gyermekeket (6-12 éves korig).

Amiben segíteni tudok:

Önbizalomépítés

Hibázni szabad! A hiba, a tanulási folyamat során, pusztán annyit jelent, hogy valamit nem tudok MÉG. A hiba segítség, megmutatja, mit kell gyakorolni, illetve mit kell másképp megmutatni. A gyerekek biztonságérzetét növeli, ha szelíd kiváncsisággal, megértéssel és nyitottsággal fordulunk feléjük. Természetes vágyuk, belső programjuk a fejlődés. De csak akkor mernek ismeretlen területekre lépni, kockázatot vállalni, ha nem kell rettegniük a hibázás lehetőségétől.

Figyelemfejlesztés

Az aktív figyelem tanulható, tanítható. Nem elég azt mondani, hogy ülj nyugodtan, figyelj jobban, koncentrálj. Sajnos ezek nem varázsigék. Megfelelő eszközökkel rávezethetjük a gyerekeket, hogy észrevegyék, mi zajlik a testükben. Mit éreznek, mikor nem tudnak nyugodtan ülni. És mivel segíthetnek a testüknek, az idegrendszerüknek, hogy nyugalomba, tanulásra kész állapotba kerüljön.

Hatékony tanulási stratégiák

Mit jelent, hogy a gyerekek képesek aktív szerepet betölteni a tanulásban? Megfelelő segítséggel megtalálják a számukra legmegfelelőbb tanulási technikákat, trükköket. Felismerik, hogy milyen körülmények segítik illetve gátolják a tanulás folyamatát. (Például van, aki az olvasott szöveget érti meg könnyebben, és van, aki a hallott szöveget. Van aki csak teljes csendben tud koncentrálni, van, aki halk zene mellett.)

Hogyan történik a „Csillagcsavarban” a tanulás?

  • folyamatosan induló egyéni és kiscsoportos órákon
  • játékos, több érzékszervet bevonó feladatokkal
  • mozgással kísért mondókákkal, dalokkal, mesékkel
  • légzésgyakorlatok, izomrelaxáció segítségével
  • különböző tanulási technikákkal
  • vidám, támogató légkörben.

Egyéni órák, felzárkóztatás: hétfőtől péntekig 13:30-tól, egyéni egyeztetés alapján.

A korrepetálás és figyelemfejlesztés mellett szeptembertől új kurzusok indulnak.

Hókusz-fókusz!

  • izgő-mozgó és/vagy álmodozó alsósoknak

Játsszunk matekot!

  • azoknak a 8-10 éves gyerekeknek, akik hamar elfáradnak, megunják, feladják az ijesztőnek, bonyolultnak tűnő matek feladatokat

Időpont egyéni egyeztetés alapján, a megadott elérhetőségeken.

Elérhetőségek:

Cím: 7622, Pécs Jókai utca 51. I/9
Tel: +36 30 504 3005
E-mailcsillagcsavarstudio@gmail.com

    Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
    Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

    Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

    Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Neked ajánljuk!

    Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

    Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

    A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.
    A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

    A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

    A trambulin közkedvelt szabadtéri eszköz Azonban azt szem előtt kell tartani, hogy nem játék, hanem akrobatikus sportszer. A nem megfelelő használata sok balesetet okozhat.
    A barát az, akivel szebb a világ - Idézetek kicsiknek és nagyoknak

    A barát az, akivel szebb a világ - Idézetek kicsiknek és nagyoknak

    Akár a gyermeki játszótéri barátságokról, akár a felnőttek közötti évtizedes kapcsolatokról van szó, a barátság az egyik legfontosabb kapocs az életünkben. Ezek az idézetek segítenek szavakba önteni azt, amit érzünk – és amit talán nem is tudtunk eddig kimondani.
    Barátság világnapja – Ünnepeljük együtt az élet legszebb kapcsolatait!

    Barátság világnapja – Ünnepeljük együtt az élet legszebb kapcsolatait!

    Július 30. az a nap, amikor a barátságokat ünnepeljük. Az ENSZ által is elismert Barátság világnapja nemcsak arról szól, hogy felhívjuk egy régi barátunkat vagy megköszönjük a társaságot valakinek, aki fontos számunkra, hanem arról is, hogy a család legkisebb tagjai is megtanulják, milyen értékes a barátság.
    Ugrás az oldal tetejére