Jelenlegi hely

Mitől félti a szülő leginkább a gyerekét?

A jövőre vonatkozó kilátásoktól, a nem biztonságos közlekedéstől, a kábítószerektől, a bűnözéstől és az idegenekkel való kapcsolattól féltik leginkább a magyar szülők a gyermekeiket - derül ki egy felmérésből.

Egy tavalyi, ezt a kérdéskört vizsgáló angol kutatás nyomán az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata megbízásából az NRC és a TNS Hoffmann Reseach végzett hasonló kutatást ez év augusztusában a 18-59 éves magyar lakosság körében, akiknek 4-18 éves gyermekük van.

Az angol Credos piackutató intézet 2011-ben végzett felmérése szerint az angol szülők leginkább az oktatás, a drogok, gyermekük jövője, a közlekedés biztonsága és a szexuális zaklatás miatt aggódnak. A reklám - az internet és az alkohol mögött - a tizenegyedik a sorban.

A magyar szülők aggodalmai hasonló képet mutatnak: a jövőbeni kilátásokat a válaszadók 61 százaléka, a közlekedés biztonságát 58 százaléka, a kábítószereket 57 százaléka, a bűnözést 55 százaléka, az idegenekkel való kapcsolatba kerülést 46 százaléka említette.
A reklámoktól, hirdetésektől a válaszadók 24 százaléka félti gyerekét, így ez tizenkettedik a listán. A szülők aggodalmaiban ezt megelőzi az alkohol, a túl gyors felnőtté válás, a túl korai szexuális élet, az iskola, az internet és a televíziós műsorok. Az ideálisnak tartott testképet a felmérésben résztvevők 24 százaléka, a gyermekkori elhízást 22 százaléka nevezte problémának.

A TNS Hoffmann Research kvalitatív, fókuszcsoportos kutatása finomítja a képet. A szülők a beszélgetések során aggodalmaik fő okaiként az anyagi kérdéseket, a csoportnyomást, a többi szülő felelősségét, a közlekedést, a közbiztonságot, saját szülői felelősségüket, a kábítószert, az alkoholt, az internetet és a szexuális zaklatást nevezték meg - közölte az Önszabályozó Reklámtestület és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata az MTI-vel.

A reklámok esetében a megkérdezettek 15 százaléka a túlzott vásárlásra ösztönzést nevezte meg aggodalmai között, 9 százalék az irreális képet, 8 százalék a befolyásolást, 7-7 százalék az alkoholos italok reklámozását, a nem a koruknak megfelelő marketinget és a hamis értékrend kialakulását, 5 százalék a reklám mögötti hazugságot emelte ki.

 

Forrás: MTI

 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A mi adventi naptárunk Nektek: 24 talányos és találós kérdés kicsiknek és nagyoknak

A mi adventi naptárunk Nektek: 24 talányos és találós kérdés kicsiknek és nagyoknak

Tanító nénik, kisgyerekes szülők, most főleg rátok gondoltunk! Idén egy újdonságot készítettünk olvasóinknak. Fókuszban a találos és talányos kérdések!
2025 és az 5 hosszú hétvége - versbe faragva hoztuk nektek

2025 és az 5 hosszú hétvége - versbe faragva hoztuk nektek

A tervezést soha nem lehet elég korán elkezdeni! Mutatjuk a 2025-ös ünnepeket és a hosszú hétvégéket rímekbe szedve:
Fénylő ablakok nyílnak – Világító adventi kalendárium

Fénylő ablakok nyílnak – Világító adventi kalendárium

Élő adventi naptárrá változnak azok a települések, ahol a házak ablakait ünnepi fénybe és díszbe öltöztetik, számmal jelölve a napokat december elsejétől karácsonyig. A várakozás izgalma igazi közösségi élménnyé válik. Testi-lelki egészséget szolgáló program lehet ilyenkor az esti séta lakóhelyünk utcáin. 
Azok a titokzatos tanulási képességek

Azok a titokzatos tanulási képességek

Miért lenne fontos már az oviban a tanulási képességekkel foglalkozni? Hiszen fényévekre van még a suli! Pedig nagyon is az! Cikksorozatunk második része ezt a témát járja körbe.
Ugrás az oldal tetejére