Jelenlegi hely

Természettudományos oktatás megújítása a Pécsi Leőwey Klára Gimnáziumban

2014 őszén avatták fel az iskolában a Szabó Attila Természettudományos Labort, amely teljes egészében pályázati forrásból készült el

(a „Természettudományos oktatás megújítása a Pécsi Leőwey Klára Gimnáziumban” elnevezésű TÁMOP-3.1.3-11/2-2012-0010 azonosítóval ellátott projekt keretében). Az európai uniós támogatás segítségével a laboratóriumba korszerű, a kor követelményeinek megfelelően IKT-eszközök, új kémiai, fizikai és biológia kísérleti eszközök, vegyszerek kerültek. Az átalakított, felújított termekben, új berendezésekkel gazdagodva óriási lehetőségek nyílnak a biológia-, fizika-, kémiatanítás számára, hogy tanulói és tanári kísérletekkel tegyék színesebbé, vonzóbbá a tananyagot.

Napjaink diákjai számáraa természettudományos osztályba való jelentkezésben a legvonzóbb lehetőség az, hogy sok időt tölthetnek a laborban. Az elméleti ismereteket tanulói kísérletekkel, mérési gyakorlatokkal rögzítik, mélyítik el. A képzés végére a kiscsoportos kísérletezés munkafolyamatait önállóan szervezik és valósítják meg. A mérési eredmények értelmezésében, a mérésekkel kapcsolatos alapvető elméleti ismeretek alkalmazásában olyan szintre jutnak el, amely biztos alapot ad a felsőoktatásban való továbbtanuláshoz.

A Szabó Attila Természettudományos Laboratóriumban folytatott tevékenység két nagy területen valósul meg: egyrészt a partneriskolák és másrészt a saját tanulóink foglalkoztatása a laborban. A 2014. október közepétől 2015. március végéig eltelt időszakban – a pályázat keretében – közel 600 tanuló volt a laborórák résztvevője 11 pécsi és Pécs környéki általános iskolából, számukra tanáraink mintegy 240 órát tanítottak a laborban. A diákok a biológia, a kémia és a fizika órák keretében az ökológia, az emberi életműködések, az állattan, a nem fémek, az oldatok, a radox-reakciók, a hőtan, az elektromos áram, az optika, a növénytan, a biokémia, az elektrokémia, a fémek, a kinematika és a dinamika törvényszerűségeivel ismerkedhettek meg közelebbről. Ezeken a foglalkozásokon a gyerekek önálló tanulói kísérleteket végeztek, természetesen szaktanári irányítással. Lehetőség nyílt számukra, hogy a saját maguk által elvégzett kísérleteken keresztül jussanak új ismeretekhez. A laborban végzett munka szervesen illeszkedett a tanulók korábbi ismereteihez, azokat hasznosítva, azokra építve léptünk tovább. Néha kísérletileg alátámasztva, megerősítve az információkat, máskor a kísérleteken keresztül újabb és újabb ismeretek birtokába juttatva őket. Ahhoz, hogy ez a munka eredményes legyen, természetesen a partneriskolákkal szorosan együttműködve alakítottuk ki a foglalkozások programját.

A biológia, fizika, kémia egyaránt nagymértékben támaszkodik a kísérleti tevékenységre. A közép- és emelt szintű érettséginek is részét képezik az önállóan végzett tanulói kísérletek, ezért az ezekre való felkészülés a laboratóriumban zajlik. A 12. évfolyamon e csoportok (összesen 5) legtöbb fakultációs óráját itt tartjuk. Ezeken az órákon a tanulók remekül tudják hasznosítani a labor adta lehetőségeket. A pályázat keretében újonnan beszerzett kísérleti eszközök szélesítik a tanulók által elvégezhető kísérletek sorát.

A 9. és 10. évfolyamon működő kémia szakkörök színtere ugyancsak a labor. A tematika aktív tanulói tevékenységre épül, mennyiségi analízis, és szervetlen kémia tárgykörében végeztünk kísérleteket. Ezen a két évfolyamon a délelőtti tanórák nagy része is a laboratóriumban folyik, hisz itt gyakori a tanulói kísérlet és a tanári bemutatás.

Várjuk az élet értelmét és titkait kutató, kíváncsi, tanulni vágyókat a Pécsi Leőwey Klára Gimnáziumban!

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Reggeli őrület és egy kis segítség, hogy mindenki számára élhető legyen

Reggeli őrület és egy kis segítség, hogy mindenki számára élhető legyen

Igyekezz már, hol a cipőd, el fogunk késni, miért most jut eszedbe, hogy pisilni kell, jajj kell az úszás cucc, megőőőőrülöööök hogy minden reggel ez megy! Na tegye a szívére a kezét, akinél még nem hangzottak el ezek vagy ennél változatosabb, neaggyisten cifrább napindító mondatok. Ugyhogy ugye? Szerintem bátran és általánosan kijelenthetjük: a reggeli készülődés, és intézménybe-munkahelyre kerülés a nap egyik legstresszesebb része – minden résztvevőnek! No de, tudjuk-e hogy miért? Kis-Kovácsné Vancsa Barbi írása.
Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Itt a Vágatlan Május! Na ez igazán tetszeni fog a családnak, akárki is vágja a füvet nálatok! A nemzetközi kezdeményezés még 2019-ben Angliából indult, célja, hogy felhívja a beporzóbarát kertek jelentőségére a figyelmet.
Az Édesanya teremtése

Az Édesanya teremtése

Azt tudjuk, hogy 6 pár keze és 3 pár szeme van, gyógyítani is tud, de ki teremtette a könnycseppet?
Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy… tudom, hogy ebben a hónapban még nem hívtalak, de még csak elseje van. Nem azért akarom letenni, mert már legszívesebben a temetőben tudnálak.
Ugrás az oldal tetejére