Jelenlegi hely

Általános iskolai beiratkozás rendje 2014

Dr. Hargitai János sajtóközleményt adott ki az általános iskolai tanulók felvételi eljárásáról, beiratkozási rendjéről.

Tájékoztatom az érintett kedves szülőket, hogy a nemzeti köznevelésről szóló törvényben biztosított jogkörömben eljárva meghatároztam a 2014-2015-ös tanévben tankötelessé váló első osztályos tanulók beiratkozásának rendjét, annak időpontjait és a megyében a kötelező felvételt biztosító általános iskolák felvételi körzetét.
A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, tankötelessé válik. A 2014/2015-es tanévben a 2008. augusztus 31-én, vagy az előtt született gyermekek lesznek tankötelesek.
A szülő (gondviselő) az adott évben tanköteles korba lépő gyermekét köteles beíratni a lakóhelye szerint illetékes vagy a választott iskola első évfolyamára. Az általános iskola első évfolyamára történő beiratkozáskor be kell mutatni a gyermek személyazonosítására alkalmas, a gyermek nevére kiállított személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványt (a lakcímkártyát), továbbá az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolást. Az általános iskola köteles felvenni azt a tanköteles tanulót, akinek lakóhelye, vagy tartózkodási helye a felvételi körzetében található.

A tanuló felvételéről (átvételről) az iskola igazgatója - harminc napon belül - tanulói jogviszonyt létesítő, vagy a kérelmet elutasító döntést hoz. A döntésről - a döntést megalapozó indokolással - az iskola igazgatója köteles írásban értesíteni a szülőt vagy gondviselőjét. Az értesítésnek tartalmaznia kell a fellebbezésre vonatkozó tájékoztatást is.
Az általános iskolák felvételi körzetének kijelölésére az érintett települési önkormányzatokkal történt egyeztetést követően és az érdekelt nemzetiségi önkormányzatok egyetértésével került sor.
A tanköteles tanulók első évfolyamra történő beiratkozásának kijelölt időpontjai:
2014. április 28-án (hétfőn) 8.00-18.00 óra között
2014. április 29-én (kedden) 8.00-18.00 óra között és
2014. április 30-án (szerdán) 8.00-18.00 óra között.

Erről tájékoztattam valamennyi Baranyai megyei települési önkormányzat polgármesterét, és valamennyi a megyében működő általános iskola igazgatóját.

Az általános is iskolák felvételi körzeteiről és a tanköteles tanulók beíratási rendjéről a Baranya Megyei Kormányhivatal honlapján (www.bamkh.hu) részletes tájékoztató olvasható.

Az általános iskolai tanulmányukat megkezdő kicsiknek jó tanulást kívánok.

P é c s, 2014. március 3.
Dr. Hargitai János
kormánymegbízott

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére