Jelenlegi hely

Változó világban dolgozunk: önismereti képzés az identitásról és a társadalmi sokszínűségről gyermekekkel és családjaikkal foglalkozó szakemberek számára

A kisgyermek első éveiben szinte pótolhatatlan készségek és képességek kialakulásáért felelősek a gyermeket támogató családtagok és szakemberek. A 0-4 év közötti gyermekekkel és szüleikkel dolgozó szakemberek számára különösen fontos jelentősége van, hogy a szakember-gyermek és a szakember- szülő viszonyt mennyire befolyásolják az első benyomások és az ezekből gyakran kialakuló előítéletek. A bizalmon és együttműködésen alapuló szolgáltatói szemléletű hozzáállást nehezítheti, ha a felnőtt felek interakcióit eltorzítják a másikkal szembeni előítéletek. Nem gondoljuk, hogy létezik előítéletek nélküli ember, célunk az, hogy a meglévő előítéletes gondolatokat és attitűdöket tudatosítsuk, ezáltal lehessen velük dolgozni.

Képzésünk tematikájának kidolgozása során reflektáltunk a kisgyermekekkel és szüleikkel foglalkozó szakemberek nehézségeire, leggyakoribb dilemmáira. A tréning módszertana a nem-formális tanulásra épül, a lehető legtöbb sajátélményre és tapasztalati tanulásra.

A továbbképzés felépítése:
 

I. Ráhangolódás
Az eredményes tanulási folyamathoz szükséges keretek megteremtése, egymás megismerése
II. Identitás
Ki vagyok én? Milyennek látom magam? Milyennek látnak mások? Milyennek látom a hozzám fordulókat? Hasonlóság, különbözőség, sokszínűség
III. Előítéletek
Viszonyulásom másokhoz. Kategorizáció, bűnbakkeresés, önbeteljesítő jóslat
IV. Társadalmi sokszínűség Magyarországon
Hogyan működik mindez nagy közösségi szinten?
V. Cselekedjünk!
Lehetőségeink a munkánk során
VI. Zárás
Mire tudom használni mindezt a hétköznapokban?
 
Trénerek: Gruidl Zsuzsanna szociális munkás, és Nyirati András emberi jogi képző
 
Részvételi díj: 15 000 Ft
 
Továbbképzési pontérték: 30 kreditpont. Engedélyszáma: S-01- 024/2015
 
Időpont: 2016. november 9-10- 11. (szerda, csütörtök, péntek)
Helyszín: Napsugár Bölcsőde (Pécs, Budai Nagy Antal utca 3.)
 
Jelentkezés: a kszikepzes1@gmail.com címere küldött jelentkezési lappal 2016.11.02-ig
További infó kérhető Gruidl Zsuzsannától (30/576-1052)
Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére