Jelenlegi hely

Fórum az iskolai büfékről a Melinda Szabadidőparkban

A kertvárosi KÉK-Zöld projekt keretében 17:00 órakor a Melinda Szabadidőparkban (Melinda utca 8.) az iskolai büfék helyzetével és továbblépési lehetőségeivel foglalkoznánk.

Szeretnénk minden érintett oldalról körbejárni a témát, ezért kiemelt fontosságú, hogy pedagógusok,büfések, védőnők, szülők,  helyi termelők is elmondják tapasztalataikat, ötleteiket és közös összefogással lépjünk tovább.
 
„Az ombudsman szerint nincs jogi garancia arra, hogy az iskolai büfékben és az automatákból egészséges ételeket kínáljanak, ezért Szabó Máté biztos arra kérte az emberi erőforrások miniszterét, hogy szabályozza a kínálatot, továbbá javasolta, hogy a fiatalok között kezdődjön felvilágosító munka az egészséges táplálkozásról.”(forrás 2013.07.11.www.hvg.hu)
 
Vajon milyen a pécsi iskolai büfék helyzete? Szükséges-e és hogyan lehetne tovább javítani a büfék kínálatán, hogy mindenki számára megelégedéssel szolgáljon működésük? Vajon milyen szerepet tölthet be a gyerekek étkezési szokásainak, tágabban értelmezve vásárlási szokásainak a kialakításában? Hiszen első zsebpénzüket sok kisgyerek ezen a helyen költi el.
 
Sok érdeket kell összehangolni, ami nagy kihívást jelenthet az érdekeltek számára.
 
Több intézményben megújultak – részben jogszabályi, vagy intézményvezetői hatásra, részben egyéni motivációnak köszönhetően – és egészségesebb kínálattal szolgáltak az idei tanévtől  az iskolai büfék. Vajon milyen eszközökkel és milyen sikerrel? Milyen egészségügyi és gazdasági hatásai lehetnek a változásoknak az érdekeltek számára? Van-e párbeszéd, tapasztalat megosztás?
 
 
 A fórumon különleges helyi termelők ételeit kóstolhatják meg a résztvevők.
Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére