Melindával az első perctől megtaláltuk a közös hangot: nagyon nyitott, közvetlen személyiség.
Elsőként a családjáról kérdeztem.
Két gyermekünk van: Vivien 10 éves, Noel 7. Mindketten a Gyakorló Általános Iskolába járnak és aktívan sportolnak: nagyon büszkék vagyunk rájuk. A férjem hosszú ideje külföldön dolgozik, csak a hétvégéket tudjuk együtt tölteni, így a háztartással, gyermekekkel kapcsolatos teendőket hétközben én látom el. A nagyszülők segítségére számíthatok, de igyekszem őket minél kevesebbszer terhelni.
Mivel foglalkoztál korábban? Milyen élethelyzetben voltál, amikor elkezdted az ingatlanértékesítést?
A gyerekek előtt a kereskedelemben, eladóként dolgoztam, ami igen közel állt hozzám, hiszen könnyen teremtek kapcsolatot az emberekkel és ahogy látod, igen beszédes vagyok....
10 évig voltam otthon a gyerekekkel, ez alatt építkeztünk, és mivel a férjem külföldön teremtette meg a megélhetésünket, az építkezéssel kapcsolatos feladatok rám hárultak.
Amikor Vivien és Noel nagyobb lett és a házunk is elkészült, szerettem volna elhelyezkedni, de nem találtam olyan munkát, ami mellett a gyerekeket is el tudtam volna látni. A korábbi munkahelyemre délután 2-től este 8-ig, vagy reggel 6 órai munkakezdéssel fogadtak volna vissza, amire esélyem sem volt…
Hogyan kezdted az ingatlan értékesítést?
Egy kedves barátnőm már a Duna House Pécsnél dolgozott, ő hívta fel a figyelmem az ingatlanértékesítői munkára. Annyit mondott: „Ez a munka rugalmas és igazán neked való!”
Kétségeim voltak, de elmentem egy személyes beszélgetésre és arra jutottam: nincs vesztenivalóm, megpróbálom! A gyerekek miatt a rugalmasság volt számomra a leginkább motiváló.
Milyen volt a képzés? Hogyan, mennyi idő alatt sikerült elsajátítanod ezt a szakmát?
Semmi előképzettségem nem volt, ingatlanokkal kapcsolatos tapasztalatom is csak annyi, amit a saját építkezésünk során szereztem. Akkor még Budapestre kellett utazni egy 5 napos tréningre, amit a nagyszülők segítségével oldottam meg. Akik most kezdik, azoknak könnyebbség, hogy az induláshoz szükséges továbbképzésre Pécsett is van lehetőség.
Csak fél évvel később végeztem el az OKJ-s ingatlanközvetítő tanfolyamot, amikor már biztos voltam benne, hogy jó úton járok.
A legtöbbet mégis a gyakorlatban tanultam meg a mentoromtól és a munkatársaimtól: a Duna House-nál tényleg adott a fejlődés lehetősége!
EZ ENGEM IS ÉRDEKEL: KÉREK TÁJÉKOZTATÁST A RÉSZLETEKRŐL!
Hogyan zajlik egy napod, heted a Duna House-nál?
Hetente egyszer, 3 órát kellene kötelezően ügyelni az irodában, de én korán kelek, elviszem a gyerekeket iskolába és kb. 8 órára már bent vagyok.
Szeretek így dolgozni: nyugodtan, irodai környezetben megtervezni a napot, feladni a hirdetéseket, elintézni a telefonhívásokat. Jó a kollégákkal egyeztetni, beszélgetni, információt cserélni: ez is elősegíti a sikeres munkavégzést.
Keddenként reggel van értekezlet, amit sosem hagyok ki, mert nagyon motiváló számomra.
Általában 15 óráig bent vagyok, és ha sikerül úgy egyeztetni, akkor az ügyfeleket is eddig keresem fel, mert 15.30-ra megyek a gyerekekért az iskolába.
Keddtől csütörtökig 16.00 és 18.00 óra között edzésen vannak, délután ekkor tudok ingatlant megnézni, vagy mutatni, kivételes esetben pedig a nagyszülők is a segítségemre vannak.
Pénteken csak a fiam megy edzésre, így az is előfordult már, hogy Vivient magammal vittem: ebből sosem volt probléma, sőt: még közvetlenebbé, barátságosabbá tette a légkört.
Hétvégén keveset dolgozom, általában csak szombat délelőtt, amikor a férjem van a gyerekekkel. A telefont mindig felveszem és ha rugalmas az ügyfél, akkor igyekszem hétköznapra időzíteni a találkozást.
Ügyes logisztikával tehát egy gyermekes anya is jól helyt tud állni ingatlan értékesítőként!
EZ ENGEM IS ÉRDEKEL: KÉREK TÁJÉKOZTATÁST A RÉSZLETEKRŐL!
Miért szereted ezt a munkát?
Ebben a munkában megtaláltam önmagam, hiszen emberekkel foglalkozhatok és közelebb tudom vinni őket céljaik eléréséhez.
Fontos számomra az elismerés és a kisebb nagyobb sikerek is: 8 hónap alatt eljutottam a 3. értékesítői szintre, ami ennyi idő alatt keveseknek sikerült.
Egy megbízható, nagy múltú cég áll mögöttem, amelytől minden segítséget megkapok, így biztos lehetek abban, hogy az ügyfeleim is gyors és minőségi szolgáltatást kapnak.
Az elégedett ügyfél számomra a legjobb ajánlólevél…
Szerinted mik azok a tulajdonságok, képességek, amelyekre egy jó értékesítőnek szüksége van?
Egy jó értékesítőről sokan azt gondolják, hogy elég, ha jól tud beszélni, kommunikálni.
Nekünk anyukáknak ez utóbbiban igen nagy tapasztalatunk van
A megbízhatóság minden területen nagyon fontos, emellett egyfajta rátermettségre, határozottságra és empátiára is szükség van.
A munka jellegéből adódóan az sem hátrány, ha az értékesítő tud vezetni, van autója.
EZ ENGEM IS ÉRDEKEL: KÉREK TÁJÉKOZTATÁST A RÉSZLETEKRŐL!
Mesélj egy olyan történetet a munkáddal kapcsolatban, amire büszke vagy!
Épp, hogy elkezdtem a munkát, amikor megláttam egy ismerősöm ingatlan hirdetését a jófogáson.
Beszélgetni kezdtünk, felajánlottam a segítségemet abban, hogy megtaláljuk számukra az új otthonukat, de végül a már régóta sikertelenül hirdetett lakásuk eladását is rám bízták.
A lakást 2 nap alatt, drágábban sikerült eladni, és az új otthonukat is gyorsan megtaláltuk. Ez nagy büszkeséggel töltött el!
Anyagilag is megtaláltad a számításodat?
Azt az összeget, amit induláskor kitűztem magamnak, hamar sikerült elérni.
A mentorom már akkor elmondta, hogy kishitű vagyok és a kitűzött többszörösét is meg fogom keresni: igaza lett.
Úgyhogy igen: megtaláltam a számításomat!
Most már tudom, hogy a Duna House Pécs megadja számunkra ezt a lehetőséget!
EZ ENGEM IS ÉRDEKEL: KÉREK TÁJÉKOZTATÁST A RÉSZLETEKRŐL!
Az interjút készítette: Gellén Nóra - Pécsimami