Jelenlegi hely

Heccelés, bullying, erőszakos viselkedés az iskolákban - megtartották a III. Iskolai Agresszió Kezelési Pedagógus Konferenciát

Április 23-án került megrendezésre a III. Iskolai Agresszió Kezelési Pedagógus Konferencia, melynek témái az iskolai agresszió okaira és csökkentésükre, valamint az egyre inkább jelenlévő heccelés, valamint az internetes zaklatás megszüntetésére fókuszáltak.

Az iskolákban egyre inkább terjed az iskolai agresszió, amivel annak mértéke miatt is foglalkozni kell, és nem csak Magyarországon. A közösségi viselkedés hanyatlásához nagyban hozzájárult az elmúlt két év online oktatása is. A probléma nagysága abban is megmutatkozik, hogy nem csak a tanároknak kell ezzel megküzdeniük, hanem szülőknek is óriási terhet jelent. A legnagyobb elszenvedők pedig természetesen a gyerekek.

Ezen problémák enyhítésére kezdte el pedagógus konferenciák megrendezését a Virágozz és Prosperálj Alapítvány, s ennek ez évi állomása volt a III. Iskolai Agresszió Kezelési Pedagógus Konferencia, melynek előadásai több nézőpontból világítottak rá az iskolai agresszió okaira. Az előadók nem álltak meg az okoknál, hanem megoldásokat is kínáltak a problémákra.

Amint arra Dr. Fábián Mária orvos, neurológus felhívta a figyelmet, az agressziónak nem csak lelki, hanem testi okai is lehetnek. Veszélyforrásként említette a túl sok cukrot tartalmazó energiaitalokat is. Kiemelten fontosnak tartotta a szülők tájékoztatását a táplálkozási és alvási szokások helyes kialakításáról annak érdekében, hogy a tanulók hatékony segítséget kaphassanak. A doktornő javaslatokat tett az agressziót kiváltó testi okok megszüntetésének módjára is.

A pedagógusok olyan használható megoldásokat kaptak Novák Ferenc tanártól, iskolai agressziókezelési specialistától, melyekkel az agresszív gyerek megérthető és humánus kommunikációs módszerekkel visszavezethető a közösségbe. A jelenlévők olyan „térképpel” ismerkedtek meg, ami utat mutat a heccelés, a bullying, az erőszakos viselkedés csökkentéséhez. A nevelők, osztályfőnökök, iskolaigazgatók betekintést nyerhettek abba is, hogyan kell újjáéleszteni a tanulók motivációját, ami által a gyerekek cselekvőbbé válnak, végül pedig emelkedik önbecsülésük, céltudatosabbá, s ezáltal sikeresebbé válnak.

A nap végén Józan Kornélia általános és középiskolai tanár, felnőttképzési oktató előadása több pontján is meghatódva mutatta be az iskolai munkájába beépített Elfogadás Program eredményességét. Beszámolója szerint diákjai türelmesebbek, példamutatóak és tisztelettudóak lettek, mivel az Elfogadás Program gyakorlatias eszköznek bizonyult ahhoz, hogy csökkenjen az iskolai agresszió és hogy pedagógusok az osztályukból összetartó közösséget kovácsolhassanak.

Vélemények a konferencia résztvevőitől: „A konferencia ötleteket, rengeteg lehetőséget, kipróbálásra váró módszereket, és nem utolsó sorban inspirációt nyújtott.” (Krisztina - általános iskolai tanár)

„Nagyon hasznos és gyakorlatias volt. Úgy érzem valódi, tényleges segítséget nyújtott. Sokkal optimistább vagyok. Az agresszióval szemben nem érzem olyan tehetetlennek, inkompetensnek magam. Egyszerűen megvalósítható, praktikus tanácsokat kaptam, melyeket a tantestülettel is meg fogok ismertetni.” (Kinga – nevelő)

Virágozz és Prosperálj Közhasznú Alapítvány

 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Iskolakezdés laktózmentes finomságokkal!

Iskolakezdés laktózmentes finomságokkal!

Laktóz- és tejmentes harapnivalók, amiket a gyerekek imádni fognak.
Ha kapnál napi 1 órát ajándékba, magadra fordítanád?

Ha kapnál napi 1 órát ajándékba, magadra fordítanád?

Többször elgondolkodom azon, hogy vajon biztosan magukra fordítanák, hasznosan töltenék-e az extra időt a pácienseim? - Dr Gyöngy Andrea belgyógyász, diabetológus írása
Mitől szorong tanévkezdéskor a kisiskolás, a kiskamasz és a tinédzser?

Mitől szorong tanévkezdéskor a kisiskolás, a kiskamasz és a tinédzser?

Pszichológiai tanácsok az érzelemszabályozáshoz az iskolában.
Anya új fejezete, avagy augusztusi búcsú és újrakezdés: anya létem 2.0

Anya új fejezete, avagy augusztusi búcsú és újrakezdés: anya létem 2.0

Ez a nyár is szinte egy szempillantás alatt suhant el. Alig ért véget a tanév, máris azon kaptam magam, hogy augusztust írunk, és a boltok polcain megjelentek a tanszerek. Én őszintén szólva lehet kezdek megint beleesni az "august blues"-ba, azaz a nyár végi melankóliába vagy ahogy még sokan ismerik a posztvakációs depresszióba. (Ha te is érzed itt olvashatsz bővebben róla)
Ugrás az oldal tetejére