Jelenlegi hely

Montessori: a szabad játék jelentősége

Dr Maria Montessori által kidolgozott pedagógiai szemlélet talán már sokak számára ismert lehet, ugyanis manapság igen elterjedt lett hazánkban is. Pedagógiájának mottója „Segíts, hogy magam csinálhassam!”.


Zöldborsó pucolása kézzel, példa a finnomotorika fejlesztésére (kép forrása: Freepik)

Ez a mondat már önmagában sokat elárulhat arról, mi is az alapelve Montessori pedagógiájának, ugyanis első és legfontosabb az, hogy hagyjuk a gyermeket önállóan felfedezni a játékot, kibontakozni a kíváncsiságát.

Az eszközök kiválóan alkalmasak arra, hogy a gyermek önigazolást nyerjen arról, hogy mit tud már. Szülőként ez sokszor problémát okozhat, mert segíteni szeretnénk a gyermeknek játék során, azonban sokszor azzal segítünk a legtöbbet, ha egyáltalán nem segítünk semmit.

A gyermek így a sikerek által sokkal motiváltabb lesz, nyitottabb lesz az új dolgokra, önállósága folyamatosan fejlődik majd, ezzel együtt pedig a problémamegoldó képessége is.

Montessori nevéhez fűződik a Csendjáték is. Úgy gondolom senkinek nem kell bemutatni, milyen rohanó világban élünk, így ez sajnos hatással van gyermekeinkre is.

A Csendjáték alkalmával gyermekünk megtapasztalhatja a csend élményét, mely segít megteremteni neki a belső harmóniát, valamint bizonyított tény, hogy a csendben végzett tevékenységek fejlesztik a finommotorikát, ami a későbbi ceruzafogás alapja is. Mindent összevetve rengeteg pozitív oldala van, ha hagyjuk a gyermekünket szabadon játszani.

írta: Kökény Renáta, Pécs


Montessori torony (Kép forrása: Freepik)

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Iskolakezdés laktózmentes finomságokkal!

Iskolakezdés laktózmentes finomságokkal!

Laktóz- és tejmentes harapnivalók, amiket a gyerekek imádni fognak.
Ha kapnál napi 1 órát ajándékba, magadra fordítanád?

Ha kapnál napi 1 órát ajándékba, magadra fordítanád?

Többször elgondolkodom azon, hogy vajon biztosan magukra fordítanák, hasznosan töltenék-e az extra időt a pácienseim? - Dr Gyöngy Andrea belgyógyász, diabetológus írása
Mitől szorong tanévkezdéskor a kisiskolás, a kiskamasz és a tinédzser?

Mitől szorong tanévkezdéskor a kisiskolás, a kiskamasz és a tinédzser?

Pszichológiai tanácsok az érzelemszabályozáshoz az iskolában.
Anya új fejezete, avagy augusztusi búcsú és újrakezdés: anya létem 2.0

Anya új fejezete, avagy augusztusi búcsú és újrakezdés: anya létem 2.0

Ez a nyár is szinte egy szempillantás alatt suhant el. Alig ért véget a tanév, máris azon kaptam magam, hogy augusztust írunk, és a boltok polcain megjelentek a tanszerek. Én őszintén szólva lehet kezdek megint beleesni az "august blues"-ba, azaz a nyár végi melankóliába vagy ahogy még sokan ismerik a posztvakációs depresszióba. (Ha te is érzed itt olvashatsz bővebben róla)
Ugrás az oldal tetejére