Hogyan befolyásolnak minket a divatházak hírlevelei, a közösségi médiában megjelenő hirdetések, melyek az algoritmus miatt azokat a darabokat dobják fel, amire neked pont akkor szükséged van? Miért érdemes inkább a saját stílusodat követni, mint az éppen aktuális trendeket?
A képet Lévai Réka készítette, a Műhely Fotóstúdió fotósa
A divat a kommunikációban és információáramlásban létezik. A 21. századi óriási és felfoghatatlan felgyorsulás miatt pillanatok alatt érkezik egy trendhullám, amit az éppen aktuális gazdasági vagy társadalmi jelenségek táplálnak. Mivel a tömeg dönti, hogy egy trend meddig marad fent, ezért ugyanolyan gyorsan tud eltűnni, cikivé válni, mint amilyen gyorsan jött. Akarunk ezzel, az amúgy is rengeteg napi teendőnk mellett, lépést tartani?
Stílusos önmagam
Ezzel szemben a stílus belőled fakad. Nem másokhoz kell igazodnod, hanem csakis magadhoz, a saját személyiségedhez. Azáltal tudod tudatosan felépíteni a saját, egyéni stílusodat, ha ismered magad, átgondolod milyen életszakaszban vagy:
- párkeresésben,
- kisgyerekkel vállalkozol,
- nagyobbak a gyerekek és újra munkába állnál,
- kirepültek már a gyerekek,
- vagy a változókori szakaszba léptél stb.,
milyen életterületeken mozogsz:
- sportolsz,
- sokat utazol,
- irodai munkakörnyezetben dolgozol,
- home office-ban vagy,
- netán gyakran adsz elő emberek előtt stb.
Még egy fontos szempont van, amivel megkoronázod a saját stílusod kialakítását: ha megfogalmazod a stíluskommunikációd, azaz, hogy mit szeretnél üzenni a megjelenéseddel, a külsőddel, az öltözékeddel.
Legyen a divat csak egy eszköz a stílusod megmutatásában.
Kommunikálni szavak nélkül
A külsőd és stílusod az elsődleges kommunikációs eszközöd. Gondolj csak bele, találkozol egy ismeretlennel, a külsődet látja előszőr. Ha az szöges ellentétben van azzal, aki belülről te vagy, akkor az első benyomást irtó nehéz lesz megváltoztatni az emberekben, hiszen tény, hogy akaratlanul is, ösztönösen továbbra is azt keresi az emberben az elménk, akit első benyomásra tárolt róla az agyunk.
Nem arról van szó, hogy kutyasétáltatáshoz is az előkelő gyapjúkabátodat vedd fel, kedvenc Chanel rúzsoddal. Elég, ha van a ruhatáradban egy, ehhez az életterülethez illő sportos-elegáns melegítőszett, egy hozzá illő sneakerrel. Érdemes, tehát figyelmet fordítanunk a saját imázsunkra, a hétköznapi értelemben vett énmárkánkra.
Te tisztában vagy az általad küldött üzenetekkel? Önazonos a stíluskommunikációd? Felismerted azt, hogy a ruháid gyakorlati eszközből szociális jelzésekké váltak, melyek segítenek abban, hogy megmutassuk a személyiségünket és a társadalmi státuszunkat?
A divatot szeretnéd követni, vagy inkább figyelmet fordítanál önmagadra, és a stílusoddal kommunikálnál? A döntés a te kezedben van.
Kretter Bea
személyreszabott gardróbtervező
Beango Stílusműhely Baja
www.kretterbea.hu
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges