Idén minden eddiginél több, 178 ország csatlakozott az akcióhoz világszerte. Az új 60+ jelkép pedig arra ösztönöz, hogy ne csak a Föld órája 60 percében figyeljünk energiafogyasztásunkra, környezetünkre.
A Föld óráján minden év márciusának utolsó szombatján este világszerte lekapcsolják egy órára a nélkülözhető világítást, és áramtalanítják az elektromos készülékeket. A Földnek szentelt 60 perc célja nemcsak az, hogy otthonainkban és városainkban szimbolikusan kialudjanak a fények, hanem hogy az emberiség tudatára ébredjen, hogy a fenntartható jövő megteremtése és bolygónk állapotának megóvása mindannyiunk felelőssége.
HOGYAN CSATLAKOZHATSZ A FÖLD ÓRÁJÁHOZ?
Bárki csatlakozhat a Föld Órájához otthoni fényeinek leoltásával, elektromos gépeinek kikapcsolásával.
Idén azonban a feliratkozók nemcsak a 60 perces sötétségre mondanak igent, hanem egy komoly vállalásra is, amely a fenntartható életmódot alapozza meg.
HOGYAN CSATLAKOZHATNAK A TELEPÜLÉSEK A FÖLD ÓRÁJÁHOZ?
A Föld Órájához a települések fontosabb épületeik díszkivilágításának lekapcsolásával csatlakozhatnak. Természetesen, ha a lekapcsolás technikai okok miatt megoldhatatlan, regisztrációval akkor is lehetőség van a csatlakozásra, amivel a település kifejezheti támogatását. A település a honlapján, illetve a helyi újságban, TV-ben népszerűsítheti, hirdetheti az akciót. Csatlakozhatnak a helyi iskolák, közintézmények is. A település szervezhet “öko-napot” a iskolákban, ünnepélyes lekapcsolást, utcabált, vagy akár gyertyafényes koncertet is. A lehetőségek határtalanok.
HOGYAN CSATLAKOZHATNAK INTÉZMÉNYEK, VÁLLALATOK, VÁLLALKOZÁSOK A FÖLD ÓRÁJÁHOZ?
A Föld Órájához a vállalatok, vállalkozások nélkülözhető világításaik, díszkivilágításának, fényreklámjaik lekapcsolásával csatlakozhatnak. A vállalat, vállalkozás honlapján, illetve a belső újságban, hírlevelében népszerűsítheti, hirdetheti az akciót ügyfeleinek és alkalmazottainak. Külső-belső kommunikációjában ismereteket adhat át az energiatakarékosság és klímaváltozás összefüggéséről. Elsötétítheti a weboldalát, mint azt számos vállalat, valamint médium tette a tavalyi évben. Saját kibocsátás-csökkentési célokat vállalhat és kommunikálhat saját és a WWF kommunikációs csatornáin. Minden vállalat és vállalkozás találhat a profiljához és a Föld Órájához illeszkedő eseményt. Például egy étterem szervezhet gyertyafényes estét Föld Órája menüvel.
Ha részt szeretnél venni a Föld Óráján, és a sorsoláson az otthon-zöldítő csomagért, regisztrálj! Regisztráció
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges