Jelenlegi hely

Online venné meg a karácsonyi ajándékokat az internetezők csaknem fele

A karácsonyi ajándékokat a hazai internetező felnőtt lakosság 41 százaléka inkább online vásárolná meg - derül ki a Telenor kutatásából. Online Adventi Vásárt mi is szervezünk, nézd csak!

Fellendül az online tér

A járvány egyik pozitív hozadéka a digitalizáció felpörgése

A kutatás szerint a válaszadók 33 százaléka többet vásárol online a járvány kezdete óta. A fogyasztói tudatosság növekedésére utal, hogy 58 százalékuk a vásárlások előtt több információt gyűjt online, hogy kevesebb időt kelljen az üzletekben töltenie. A többség, 59 százalék az árakra is jobban odafigyel, és próbál mindent olcsóbban megvenni.

A járvány ellenére a megkérdezettek 87 százaléka tervez ajándékozni karácsonykor, 77 százalék pedig nagyjából ugyanakkora körnek adna ajándékot, mint máskor. A felmérés szerint azonban csak 66 százalékuk szán a meglepetésekre ugyanakkora összeget, mint máskor, harmaduk kevesebbet, mint ha nem lenne a járvány. Az ajándékokra fordított átlagos költést 55 ezer forintra becsülték a válaszadók.

A legnépszerűbb ajándéktípusok az elektronikai eszközök és kiegészítők (55 százalék), a ruházat (54 százalék), valamint a játékok (48 százalék). Az egy évvel korábbiakhoz képest a kutatás szerint ötből négyen ritkábban találkoznak a velük nem egy háztartásban élőkkel, amit a mobil- és digitális kommunikáció segítségével kompenzálnak.

Kevesebb lesz a személyes találkozás

Ha idén kevesebb is lesz a személyes találkozás, a kutatás szerint az emberek 75 százaléka tervezi, hogy karácsonykor valamilyen módon kapcsolatba lép másokkal, ennek legfőbb eszköze a mobiltelefon lesz, de jelentős a csevegő alkalmazások szerepe is.

A Telenor megbízásából az Impetus Research készítette a kutatást, amely 1000 ember megkérdezésével zajlott október 28. és november 5. között; a minta reprezentatív nem, kor, településtípus és régió szerint a 18-69 éves magyar internetező lakosság körében. 

Online Adventi Vásár az Imamival

Mi "Imamik" is arra törekszünk, hogy ha lehet kerüljük az ünnepek előtti tömeget; helyi vállalkozásoktól vásároljunk és a "kevesebb több" elve alapján ne essünk túlzásokba.

Ennek jegyében indítjuk el hamarosan az Imami országos, hazai termékeket támogató, Online Adventi Vásárát. várjuk olyan vállalkozások, kézművesek jelentkezését, akik

  • minőségi termékeket kínálnak a család bármely tagjának,
  • a portékájukat a vírushelyzet miatt most online szeretnék / kénytelenek értékesíteni, és akár
  • szívesen adnának kedvezményt olvasóinknak, hogy ezáltal is több maradjon a családok kasszájában.

A jelentkezőknek az Imami kedvezményes, országos megjelenést kínál "Online Adventi Vásárában", amit olvasóink reményeink szerint örömmel böngésznek majd a sok szép, szívet melengető ajándékötlet láttán.

Érdekelnek a részletek? Jelentkeznél vagy ajánlanád valakinek?

KATTINTS IDE!

A kutatás forrása: MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Hogyan köss barátságot magaddal?

Hogyan köss barátságot magaddal?

Hibáinkra vagy az erősségekre érdemes koncentrálnunk a változás érdekében? A legtöbbször két végpont között ingázunk: nekem van igazam, a leglegleg-nek hiszem magam, vagy a hibáim tükrében ostorozom magam. A leggyakoribb, hogy hol itt-hol ott vagyok.
46 kütyümentes elfoglaltság nyárra

46 kütyümentes elfoglaltság nyárra

Mivel kössük le a gyerekeket a hosszú nyári napokon? Tablet, telefon és TV helyett próbáljatok ki valamit a listáról!
Relax

Miben rejlik a természet vonzereje? Újabb vitalitástipp a lendületes nyárkezdéshez

Mindannyian szeretünk a természetben kikapcsolódni. Valaki a sport kedvéért, gyorsan átsuhanva a vidéken, akár extrém élményekre is vadászhat. Mások csapatban a közösségélményért kirándulnak.
3 laktató leves akár 30 perc alatt?

3 laktató leves akár 30 perc alatt?

Több kardinális problémával szembesülhet napi szinten egy anyuka, ha a "mit együnk ma?" téma kerül szóba. Az első a „gyorsan valami meleget, laktatót” kérdése. A másik inkább a tálaláskor merül fel: a „már megint ez van? Tegnap is ezt ettük!” – felháborodott gyermekhangon szinkronizálva. Erre a két kérdéskörre alakult ki nálunk ez a „3az1ben” megoldás.
Ugrás az oldal tetejére