Jelenlegi hely

Program indul a diákok pénzügyi alapismereteinek bővítése érdekében

Szakmai intézmények, tanárok, diákok és pénzügyi szakemberek részvételével, előadásokkal és diákok flashmobjával kezdődött el a "Pénz7" programsorozat, amelynek célja az általános és középiskolások pénzügyi ismereteinek megalapozása.

A Magyar Bankszövetség szervezésében a Pénziránytű Alapítvány szakmai támogatásával megvalósuló programban mintegy 90 ezer diák osztályfőnöki órákon ismerkedhet meg az őket is érintő hétköznapi pénzügyi témákkal, a családi költségvetés alapkérdéseivel.

Kovács Levente, a bankszövetség főtitkára hétfőn Budapesten, a rendezvénysorozat elindításán hangsúlyozta, a gazdasági válság félreérthetetlenül mindenki tudtára adta, hogy a lakosság, sőt még a különböző vezetők pénzügyi ismeretei is elmaradnak a szükséges szinttől, ami nem meglepő, hiszen hasonló felismerésekre mindig a gazdasági válságok után jutottak a szakemberek.

Pölöskei Gáborné, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) köznevelési intézményrendszer fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy amíg 15-20 éve még nem volt elvárás, ma már egyre fontosabbak a pénzügyi ismeretek.

Pölöskei Gáborné hangsúlyozta: napjainkban már elvárható, hogy az általános iskolák felső tagozatosai, illetve a középiskolások is tisztában legyenek a nemzetgazdaság és világgazdaság működését leíró alapfogalmakkal, a megtakarítások, a hitelek alapvető jellemzőivel, a különböző pénznemekkel, illetve a kamatok alakulásával, a vállalkozások működését jellemző fogalmakkal.

Hegedűs Éva, a Magyar Bankszövetség elnökségének tagja, a "Pénz7" szervezőbizottságának vezetője előadásában rámutatott: a magyar "Pénz7" programsorozat európai összehasonlításban is rendkívül sok diákot ér el, hiszen a tematikus héthez 660 általános és középiskola, 1000 pedagógus és 90 ezer diák csatlakozott.

Sütő Ágnes, a bankszövetség területi igazgatója elmondta: 2010 folyamán az OECD 14 európai országban mérte fel a középiskolából kikerülő diákok pénzügyekkel kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismereteit. A kutatás eredményei sajátos képet mutattak Magyarországról, míg az elméleti ismeretekből a hazai középiskolás válaszadók az első helyen végeztek, addig a gyakorlati alkalmazás alapján az utolsó előtti helyezéssel kellett beérniük. "Van még hová fejlődni, az egyhetes rendezvénysorozat a középiskolások ismereteinek jelentős bővítését szolgálja" - tette hozzá.

A "Pénz7" teljes programsorozatot vetélkedők és versenyek is kiegészítik, hogy játékos formában vezessék tovább a fiatalokat a reális lehetőségek, a költségvetés, a pénz tudatos kezelésében. A "Pénz7" jegyében induló interaktív programok csakúgy, mint a www.penz7.hu weboldal a tanév hátralévő részében is támogatja a diákokat személyes pénzügyeik teljesebb megismerésében, a pedagógusokat a szakmai tájékozódásban.

A családi költségvetést értelmező osztályfőnöki órákhoz a "Pénz7" szervezői egységes óraterveket, segédanyagokat - többek között a három különböző korcsoportnak készült kedvcsináló animációs rövidfilmeket - is készítettek.

 

Forrás: MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Ne nevess ki, bizonyára tájékozottabb vagy nálam. Azt hittem sokáig, hogy a Veganuár kifejezés egy, a média által kitalált frappáns elnevezés a diétás januári étkezésre. Míg ki nem derült számomra, hogy egy levédett kifejezés és egy mozgalom.
Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Naná, hogy télen is ehetünk friss salátát! Nem is egy növény kedveli a hűvös időt, ha van egy jó ablakpárkányod van teraszod, kertészkedj!
Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre a más gyerekekkel való összehasonlítás?

Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre más gyerekekkel való összehasonlítás?

Milyen hatással van a gyerekek önbizalmára, ha állandóan másokhoz hasonlítjuk őket? Ha szülőként te is feltetted már magadnak ezt a kérdést, ez a cikk segít megérteni, mit tehetsz gyermekeid egészséges önértékeléséért. - Szalai - Lászlók Kitti pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak szakos mesterfokozatú gyógypedagógus, az AStOP – Auditív- Stresszt Oldó program szakértője, a ” Játszva olvass! ” megálmodója és megalkotója írása.
Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

A hagyomány szerint a karácsonyi időszak lezárásának napja vízkereszt, január 6-a. Ekkor búcsúzunk az ünnepi díszbe öltöztetett fától. De miért éppen ezen a napon szokás leszedni a karácsonyfát? A válasz a keresztény ünnepkörben, a népi hagyományokban és az új kezdet szimbolikájában rejlik.
Ugrás az oldal tetejére