Jelenlegi hely

X. Szülőnek lenni konferencia - Élvezd az iskolát! - Mi történik a gyerekeinkkel az iskolában?

"Legyen az iskola öröm neked, mint tanárnak, mint diáknak és mint szülőnek egyaránt!" Idén a virtuális térben rendezik meg május 25-én a Szülőnek lenni konferenciát, amelynek témája a családok és az iskola kapcsolata, a kortárs szocializáció és a gyerekek motiválása.

X. Szülőnek lenni konferencia 2021.

"Az a gyerek, aki nem tanulja meg, hogy ő értékes ember, ugyanolyan nehézségekkel fogja szembe találni magát, mint amelyik nem tanul meg rendesen olvasni." (Virginia Satír)

Konferencia a szülőkkel kapcsolatban levő szakemberek és érdeklődő szülők részére.

Témák:

  • A szülők és az iskola kapcsolata 
  • Az iskolában tevékenykedő segítők szerepe 
  • A társas kapcsolatok az iskolában, a kortárs szocializáció színpada
  • A tanítás és a tanulás 20 pszichológiai alapelve 

A program időpontja: 2021. május 25. 9.00 - 16.30

A program szervezői: ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Magyar Pedagógiai Társaság, Szülőnek Lenni Program - Élvezd az iskolát projekt, Demokratikus Nevelésért és Tanulásért Közhasznú Egyesület

A program helyszíne: A virtuális világ, a program ZOOM felületen zajlik

4 különböző téma - 4 ütemben

1. A szülők és az iskola kapcsolata - 9.00 - 10.30

A szülők és az iskola egyidejűleg vesznek részt a gyerekek felnövekedésének, a személyiségfejlődésének, a szocializációjának segítésében. A szorosabb, tudatosabb szülő és iskolai együttműködés növelheti ennek a folyamatnak a hatásosságát. 

Előadó: Dr. Aáry-Tamás Lajos - Oktatási jogok biztosa

Kerekasztal résztvevők:
Deák Éva - Partners Hungary Alapítvány
Karsainé Baktai Julianna - Pécsi Meszesi általános iskola
Somorjai Miklós - Waldorf iskola
A beszélgetést vezeti Dr. Trencsényi László - Magyar Pedagógiai Társaság

2. Az iskolában tevékenykedő segítők szerepe - 11.00 - 12.30

Az iskolai segítők, iskolai pszichológus, iskolai szociális munkás, iskolaőr mindegyike egyénileg is kapcsolatban van a diákokkal, személyes tapasztalatai hozzásegíthetik az iskolát a hatékonyabb működéshez 

Előadó: Némethné Dr. Kollár Katalin - ELTE PPK egyetemi docens

Kerekasztal résztvevők:
Golyán Szilvia - Magyar Pedagógiai Társaság
Dr. Jármi Éva - ELTE PPK egyetemi adjunktus
Kalászi Judit - iskolapszichológus

3. A társas kapcsolatok az iskolában, a kortárs szocializáció színpada - 13.00 - 14.30

A gyerekek az élet sok színterén, csoportjában szocializálódnak az iskolai éveik alatt, ekkor tanulják meg, hogyan tudnak együtt lenni, kapcsolatban lenni, empatikusnak lenni, stb. Elsődleges kérdés, hogyan lehet az iskolában olyan légkört kialakítani, hogy ne jöjjenek létre szélsőséges konfliktusok, és a tanulást, együttműködést értéknek tekintő légkör alakuljon ki.

Előadó:  Dr. Tóbiás László - Károli Gáspár Református Egyetem főiskolai docens

Kerekasztal résztvevők:
Glasshütter Melinda - Aranyiránytű program 
Fóti Péter - Demokratikus nevelésért és oktatásért egyesület vezetője
Nagy Ádám 
Révész György 

A beszélgetést vezeti  Dr. Magyar Erika mediációs szakjogász

4. A tanítás és a tanulás 20 pszichológiai alapelve - 15.00 - 16.30

A tanítás és tanulás 20 pszichológiai alapelveinek 5 fő témaköre

  • Hogyan gondolkodnak és tanulnak a tanulók?
  • Mi motiválja a tanulókat?
  • Miért fontos a tanulásban a szociális környezet, az interperszonális kapcsolatok és az érzelmi jóllét?
  • Hogyan szervezhető hatékonyan az osztálytermi munka?
  • Hogyan értékeljük a tanulók fejlődését?

Előadó: Fodor Szilvia - felkérés alatt

Kerekasztal résztvevők:
Bereczky Enikő - felkérés alatt
Csányi Kinga - felkérés alatt
A beszélgetést vezeti : Cserey Miklós 

A konferencia felépítése:

  • Minden téma Dr. Zsolnai Anikó egyetemi tanár, az ELTE PPK dékánjának köszöntőjével kezdődik.
  • A témák kibontása egy 20 perces vitaindítóval kezdődik, amelyet kerekasztal beszélgetés követ, a témában jártas elméleti és gyakorlati szakemberek részvételével.
  • Ezt követően a résztvevőknek is lehetőség nyílik bekapcsolódni a beszélgetésbe.
  • Egy-egy témára bő másfél óra áll rendelkezésre.

Az ötletről

"A gyerekeink jelene, a társadalmunk jövője!"

"A gyerekek személyiségfejlődésük során, 6 éves kortól kezdve, 14 éves korukig nagyon hosszú úton mennek végig, amelyik úton elsődleges módon a család és az iskola "kiséri" őket. Ami ebben az időszakban nem jól oldódik meg, az később nagyon nehezen pótolható.

Kevés helyen tapasztalható együttműködés, kapcsolódás a két szocializációs főszereplő között, nem támogatják egymást a "közös feladatukban" a gyerekek személyiségfejlődésének támogatásában.

Sok iskolában látom, hogy a pedagógusok kimerültek, sok frusztrációval találkoznak, sok esetben "tehetetlenek" a gyerekekkel.  A szülők sem tudnak sokszor mit kezdeni a gyerekeik növekedésével együtt járó egyre újabb nehézségekkel, kihívásokkal. 

A szülők és a pedagógusok finoman szólva sincsenek általánosan jó véleménnyel egymásról kölcsönösen "sokat tudnak" mondani a másik hibáiról és alkalmatlanságairól. Meggyőződésem, hogy a személyiségfejlődés hatékonyságát jelentősen befolyásolja a tanárok, a diákok és a szülők kapcsolata, együttműködése.

Ami biztosan változott az elmúlt évtizedekben, a diákokra és a szülőkre egyaránt érvényes, hogy a virtuális térben többet, gyakrabban, könnyebben tudnak kapcsolatba kerülni egymással, véleményüket elmondani és kicserélni egymással, mint régebben. Ez azt jelenti hogy gyakrabban kapcsolódnak egymáshoz az iskolai kérdésekben is, de erről az iskolának többnyire nincs tudomása.

Az előrelépést az jelentheti, ha az iskola, a tanár, a diák és a szülők közös útnak tekintik azt az időt, amit együtt töltenek a diák iskolás évei alatt. Ennek sokféle működő, pozitív gyakorlata van, de általánosan nem elterjedt a társadalomban.

Ami ma kevéssé létező gyakorlat, a diákok kortárs csoportban való működésének támogatása, a szülőkel való egyéni kapcsolat fejlesztése és a szülői csoportok kezelése. Ez az együttműködés erősítheti egymás megértettségét, elfogadását" - írja a program ötletgazdája és szervezője.

Regisztráció: ITT

Forrás

- Budapestimami -

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Hogy kerüljük el a karácsonyi túlevést?

Hogy kerüljük el a karácsonyi túlevést?

Az ünnepi ételek és desszertek bősége sokunk számára kihívást jelent. Hogyan élvezhetjük ki az ünnepi asztal örömeit anélkül, hogy túlevésbe csúsznánk? Völgyesi Anett, funkcionális táplálkozási tanácsadó hasznos tippeket hozott nekünk, hogy meg tudjuk tartani a mértéket, miközben élvezhetjük is a finom falatokat.
Címlap Édesítsünk természetesen, cukor nélkül

Édesítsünk természetesen, cukor nélkül

A fogyókúrázóknak vagy friss életmódváltóknak gyakran éppen a cukor és az édes ízek hiányoznak a legjobban. Az ünnepi időszak közeledtével mindannyian szeretnénk valami finomsággal megörvendeztetni szeretteinket, miközben egyre többen keresünk egészségesebb alternatívákat. Hogyan lehet édességeinket és desszertjeinket természetes módon, cukor nélkül elkészíteni anélkül, hogy kompromisszumot kötnénk az ízélmény terén? Ehhez hozott Nektek most tippeket Völgyesi Anett, funkcionális táplálkozási tanácsadó, sportedző.
Aki kicsiben tervez, előbb-utóbb nagyban is fog: bakancslista a téli szünetre

Aki kicsiben tervez, előbb-utóbb nagyban is fog: bakancslista a téli szünetre

A bakancslista is egy élettervezési módszer, kicsit játékosabban, de tervezésre ösztönöz. Jó módszer a gyerekek és magunk előre tervezésre szoktatására.
Karácsonyi fényárban úszó csodaházak, avagy a legszebb karácsonyi kiránduló helyek

Karácsonyi fényárban úszó csodaházak, avagy a legszebb karácsonyi kirándulóhelyek

Karácsony gondolatán, nincs az a fényár, amitől besokallnék, még ha az egész ország egy csillogó villogó nagy meseházzá öltözne, én azt is gyönyörűnek látnám. Lassan a porták ünnepi kivilágításba borulnak, ám vannak, akik igazán kiemelkedő módon öltöztetik fel házaikat, és turistalátványossággá növik ki magukat kicsik és nagyok örömére egyaránt.
Ugrás az oldal tetejére