Pécsi Református Kollégium Gimnáziuma, Általános Iskolája és Óvodája 2. b osztály
Felkészítő pedagógus: Vargáné Kiss Klára osztályfőnök
RUMINI TÁRSASJÁTÉK
JÁTÉKSZABÁLY
Játék figurák
A játékot különböző színű egérkékkel lehet játszani.
Kezdéshez
- Dobj a dobókockával. A dobott pontszámok határozzák meg a kezdés sorrendjét, és a megtett kezdő lépések számát. Aki a legnagyobb pontszámot dobja az kezd.
- Egérvárosból indulunk. Ha hatost dobsz beléphetsz Egérvárosba. 6-os dobásnál újra dobhatsz!
- 2 játékos egy mezőn nem állhat egyszerre. Ha olyan mezőre érsz, ahol áll már egy egér, akkor lépj a következő mezőre.
Mit kell tenned, ha az alábbi mezők valamelyikére lépsz?
Teljesítened kell egy feladatot, vagy pár lépést kell tenned előre, vagy hátra.
3. mező Rumini Rizsa bandájához szeretne tartozni. A leszakadt szigony nekitaszította a falnak. Az ütéstől megszédült, így a kocsmáros nyakon tudta csípni.
Maradj ki egy körből!
6. mező Énekelj el egy egérdalt és táncolj előre ugyanannyi lépést, mint amennyit dobtál.
9. mező Bojtos Benedek kapitány Ruminit felvette hajósinasnak a Szélkirálynőre. Lépj előre a 12-es mezőre!
14. mező A Szélkirálynő veszélybe került a Ragacs-tengeren. Meg kell etetni a polipot.
Maradj ki a következő dobásból!
18. mező A polip nagy pusztítást végzett. Fára van szükség. Ki kell kötni a szigeten. A friss forrásvíztől elalszanak a matrózok. Mivel mélyen alszol … Maradj ki 2 körből!
19. mező A Fabatkák szigetén el kell pusztítani a férgeket. Ha ezt teljesítik, akkor távozhatnak csak szabadon, és kapnak fát, élelmet és segítséget a Szélkirálynő javításához.
Lépj vissza a 15-ös mezőre!
23. mező Pite odaadta Rumininek a kalózok kincses térképét.
Jutalmul lépj előre annyit amennyit dobtál!
25. mező Szélkirálynő kifutott a nyílt tengerre és a Sárkány-szoros felé vette az irányt.
Haladj te is szélsebesen! Lépj előre 3 mezőt!
27. mező Itt vissza kell fordulnod, mert köd üli meg az átjárót. Ilyenkor a sárkány őrködik. Meg kell várni még felszáll a köd!
Maradj ki egy dobásból!
29. mező A sárkány mindhárom feje elaludt a Batka szigetről hozott víztől. Nyugodtan átkelhetsz a szoroson.
Jutalmul dobj még egyszer!
32. mező A Szélkirálynő eltűnt…. Rumini az Orom-szigeten rekedt. Csak a kalózok észre ne vegyék! Jól el kell rejtőznie.
Gyorsan menj vissza a 30-as mezőre!
35. mező Rumini feljutott az Aranyvadász fedélzetére. Az éléskamrában ennivalóhoz szeretett volna jutni, de rázárták az ajtót.
Maradj ki egy körből!
36. mező Az Aranyvadász a Sárkány szoros felé vette az irányt.
Menj vissza a 30-as mezőre!
37. mező A kalózok megtámadják az ürgék hajóját és foglyul ejtik az ürgéket.
Menj vissza a 34-es mezőre!
38. mező A szökés terve bevált félszemű Morti és három legénye ájultan hevernek a földön.
Jutalmul dobj még egyszer!
40. mező Sok viszontagság után Balikó kiszabadítja Ruminit és az ürgéket.
Jutalmul dobj még egyszer!
42. mező Cél: a pele király vára.
Hogy megnyerd a játékot pontosan annyit kell dobnod, hogy a 42-es mezőre érhess!
Ha nagyobb számot dobsz, akkor a 42-es mezőtől visszafelé kell lépned.
Ha olyan mezőre érsz, ahonnan további lépéseket kell megtenned, akkor dobj, és lépj az előbbiek szerint.
JÓ SZÓRAKOZÁST!
A társasjátékról készült fényképek: