Arany János Általános Iskola 2. d osztálya - Szeged
Felkészítő pedagógusok: Vass Imréné és Nyemcsok-Nagymihály Bernadett
A pályamunkánk egy terepasztal, amelyhez az elkészítésének menetét egy szöveges dokumentumban is bemutattuk néhány fénykép segítségével. A képek mellett egy videó is készült arról, hogy a valóságban hogyan működik a játék.
Pályamű képekben
Elkészítés menete képekkel bemutatva
Játék közben (videó)
1. A pályamű és az alkotók
Elkészítés menete képekkel bemutatva
Osztályunk, a szegedi Arany János Általános Iskola 2. d osztálya, lelkes Rumini-rajongó lett a regénynek és a pályázatnak köszönhetően. Már a farsangunk is a Rumini jegyében telt. Ennek darabjai egyes képeken láthatók, hiszen nem tudtunk még megválni tőlük, és a tantermünk dekorálására használtuk azokat, de ezek természetesen nem részei a most benyújtott pályázatunknak.
A pályamunkánk egy terepasztal, amelyet a könyvben található térkép alapján készítettünk. Jó nagyra terveztük, hogy az egész osztály körül tudja állni játék közben.
A térképet vizes papírra festettük jó minőségű anilin festékkel. A gyerekek nagyon élvezték a színek futását és keveredését a vizes alapon. Igyekeztünk élethűen visszaadni a Ragacs-tenger lilás-feketés árnyalatait, és az Azúr-tenger kékségét. Száradás után megfestettük a szigeteket, majd fekete filccel ráírtuk a könyvben szereplő megnevezéseket. Szinte egymás kezéből kapkodták a gyerekek tollat, mindenki rajta akarta hagyni a kéznyomát a térképen.
Elkészítettük a Szélkirálynő és az Aranyvadász makettjeit is, igyekeztünk a regényben szereplő képeket és leírásokat is felhasználni. A makett teljes egészében papírból készült. A vázat kemény kartonból vágták ki a gyerekek, majd erre ragasztottuk a vékony kartoncsíkokat, amiből végül kialakult a hajótest.
A vitorlákat a kislányok maguk szegték körbe, aztán temperával festettük, száradás után pedig fapálcára rögzítettük és így állítottuk a helyükre azokat.
A sárkányt, a polipot és a sziklákat papírmaséból készítettük. A ragasztós újságpapírból ügyesen formálták meg a gyerekek a kívánt formákat, amelyeket száradás után temperával festettek ki.
Ahhoz, hogy a játék teljes legyen, elkészítettük a szereplőket is. A figurák úgy készültek, hogy a gyerekek megrajzolták a kiválasztott szereplők rajzát a könyv képeinek a segítségével, majd kivágták azokat. Érthető módon igen sok Ruminink született, hiszen sokuknak ő volt a kedvence, na és persze egyik szebb lett, mint a másik. Természetesen a hátoldalukat is ki kellett színezni. Ezután lamináltattuk a kis rajzokat, majd egy újabb kivágás következett. Azért, hogy meg tudjanak állni, parafa dugóból készített talpba állítottuk őket.
A képeken is látható, hogy az osztály minden tagja aktívan kivette a részt a munkából. Voltak feladatok, amiket teljesen önállóan végeztek el a gyerekek, más lépéseknél természetesen segítséget igényeltek, de abban is nagyon ügyesek voltak. Még a ragasztópisztolyt is bátran használták. Aranyos volt, hogy még el sem készült teljesen a mű, már elkezdtek játszani a meglévő szereplőkkel, hajókkal. Utána pedig egy egész délután át tartó játék következett, amit remélhetőleg sok másik fog követni!
Játék közben (videó)
Játék közben (videó)