Zöldborsó pucolása kézzel, példa a finnomotorika fejlesztésére (kép forrása: Freepik)
Ez a mondat már önmagában sokat elárulhat arról, mi is az alapelve Montessori pedagógiájának, ugyanis első és legfontosabb az, hogy hagyjuk a gyermeket önállóan felfedezni a játékot, kibontakozni a kíváncsiságát.
Az eszközök kiválóan alkalmasak arra, hogy a gyermek önigazolást nyerjen arról, hogy mit tud már. Szülőként ez sokszor problémát okozhat, mert segíteni szeretnénk a gyermeknek játék során, azonban sokszor azzal segítünk a legtöbbet, ha egyáltalán nem segítünk semmit.
A gyermek így a sikerek által sokkal motiváltabb lesz, nyitottabb lesz az új dolgokra, önállósága folyamatosan fejlődik majd, ezzel együtt pedig a problémamegoldó képessége is.
Montessori nevéhez fűződik a Csendjáték is. Úgy gondolom senkinek nem kell bemutatni, milyen rohanó világban élünk, így ez sajnos hatással van gyermekeinkre is.
A Csendjáték alkalmával gyermekünk megtapasztalhatja a csend élményét, mely segít megteremteni neki a belső harmóniát, valamint bizonyított tény, hogy a csendben végzett tevékenységek fejlesztik a finommotorikát, ami a későbbi ceruzafogás alapja is. Mindent összevetve rengeteg pozitív oldala van, ha hagyjuk a gyermekünket szabadon játszani.
írta: Kökény Renáta, Pécs
Montessori torony (Kép forrása: Freepik)
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges