Jelenlegi hely

VIZ (Viki, Isti, Zoé)

Beküldő lakhelye:

Budapest

Pályázat tartalma: szöveges válasz az első két kérdésre, saját fotó

Mi okoz számodra legnagyobb örömöt a gyermekeiddel kapcsolatban?

Látni, ahogy fejlődnek.

Már több, mint 25 hónapja figyelem kislányunk fejlődését nap mint nap, s még mindig nem tudtam betelni vele. Voltak könnyebb és nehezebb időszakok. Jelenleg épp a dackorszak közepén, a matrica időszak végén járunk. Vannak napi szintű kihívások, de nagyon élvezem, ahogy kitárul a kislányunk előtt a világ, ahogy egyre több mindent felfedez, s megért az őt körülvevő világból. Most, hogy már összefüggő mondatokban beszél, visszahallom a saját mondataim, s így igazi tükröt tart elém arról, mit, hogyan csinálok, miket mondok. Nagy öröm számomra, hogy látom, mennyire szereti az állatokat (így én is könnyebben nyitok a kutyák, macskák stb. felé), a zenét, a táncot, a mozgást, a távolabbi családtagjait is meg a játékait. Sokszor meglepődöm, milyen jó a memóriája, s hogyan kombinál össze különböző dolgokat, fogalmakat. Szeretem a humorát is. Sokszor váltogatja a hangszínét, s próbálgatja, mivel tud megnevettetni minket vagy hogyan tud elérni valamit, amit nagyon szeretne (pl. remekül tud érvelni kétéves létére).

Mi a legnehezebb számodra a gyermeknevelésben?

A hiszti, dac, ellenállás, feleselés kezelése.

Megérteni, mi zajlik le a gyerekemben (mit érezhet, milyen hatások hogyan érik őt), s miben, hogyan tudok neki segíteni. Ahogy sokan mások, én is szeretném megtalálni az arany középutat, s azon járni nap mint nap. Anyukaként elsősorban saját magammal kell minden helyzetben tisztában lennem, s tudnom, mire van szükségem. Úgy érzem, csak ekkor tudok a gyerekemnek is segíteni, s igazán empátiával fordulni felé. Saját indulataim kezelése jó néhányszor nehezen megy. A családi mintához nyúlok vissza, ami sajnos nem pozitív (anyukám több függőséget is kialakított, a nagyszüleimtől a hierarchikus, büntetéssel járó gyereknevelést tanultam meg, lestem el).

Miért szeretnél részt venni a szülői kommunikációs tréningen?

Szeretnék visszajelzést kapni arról, hol tartok most a gyerekemmel való kommunikációban: mik az erősségeink, hol lehetne fejlődni, valamit másképp csinálni.
Szeretnék olyan kommunikációs módszerekről hallani, amivel elérhető, hogy igazi "vezető" legyek a mindennapokban; olyan, akit érdemes követni, s olyan, akivel mindent meg lehet beszélni őszintén, bizalmasan.
Szeretném, ha a családi egységünk optimálisan működne.
Szeretném, ha a kötődő gyereknevelés lenne nálunk a minta, s nem pedig a hierarchikus.

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Árpád-házi királyaink

Árpád-házi királyaink

Pályázat típusa: rajzpályázatBeküldési határidő: 2024. október 31.Korcsoport: 5-12. évfolyamos diákok számára
Ez állati jó! - Európa madarai

Ez állati jó! - Európa madarai

Pályázat típusa: rajzpályázatBeküldési határidő: 2024. december 31.Korcsoport: 3-8. osztályos általános iskolás tanulók számára
Magyarnak születtem, szeretem e földet

Magyarnak születtem, szeretem e földet

Pályázat típusa: rajzpályázatBeküldési határidő: 2025. január 31.Korcsoport: 4.-8. és 9.-12. évfolyamos diákok számára
Süsü mesés világa

Süsü mesés világa

Pályázat típusa: rajzpályázatBeküldési határidő: 2024. szeptember 30.Korcsoport: 4-10 éves korosztály számára
Ugrás az oldal tetejére