Jelenlegi hely

Interaktív esélyórák fiataloknak: Az emberi jogokról és az esélyegyenlőségről

KEDVES PEDAGÓGUSOK, IFJÚSÁGSEGÍTŐK, MENTOROK, SZOCIÁLIS MUNKÁSOK, SZÍNHÁZI NEVELÉSI SZAKEMBEREK, DRÁMAPEDAGÓGUSOK!

Március 16. és 21. között, - az Antirasszizmus világnapja alkalmából - ismét kinyitjuk az Élménypark?! kapuit. Jól bevált és vadonatúj modulokkal várjuk a diákokat az esélyóráinkra és egy különleges interaktív színházi társasjátékra.

Helyszín: Pécs, Civil Közösségek Háza

Jelentkezési határidő: 2015. március 12. A program ingyenes.

AZ ÉLMÉNYPARK?! CÉLJA:

A fiatalokat is érintő társadalmi kérdések feldolgozása, a befogadó és cselekvő attitűd erősítése, élményalapú, kooperatív, nemformális nevelési módszerek által.

AZ ÉLMÉNYPARK?! CÉLCSOPORTJAI:

·         általános iskola 7-8. osztály,

·         középiskola összes évfolyama,

·         12-20 év közötti ifjúsági közösségek (ifjúsági klub, tanoda, stb.)

NYITVA TARTÁS: Az ÉLMÉNYPARK?! esélyórái 2015. március 16 és 20 között, naponta 8.30 és 15 óra között látogathatóak. Március 21-én, 14.30-kor az ÉLMÉNYPARK?! PLUSZ keretében SZOCIOPOLY: GAZDÁLKODJ, AHOGY TUDSZ!- interaktív színházi társasjátékkal várjuk a diákokat, színházi nevelési szakembereket és a drámapedagógusokat.

Az esélyórák 7 modulból állnak, melyek közül a jelentkező csoportok érdeklődésük alapján választhatnak. A modulok 90 percesek és maximum 15 fővel működnek. 15 főnél nagyobb létszámú csoportok esetében csoportbontás szükséges. A modulokra párhuzamos jelentkezést is fogadunk.

 AZ ÉLMÉNYPARK?! MODULJAI

1.            ELŐÍTÉLETEK: Falak helyett hidak

 
 

Témakörök:

  • Hétköznapi élethelyzetek: a buszon, a boltban, az iskolában
  • Többség és kisebbség: kirekesztés, bűnbakképzés vagy együttélés?
  • Esély vagy Segély kell?
  • Cigányokkal együtt, szembe a tabukkal

(A modul március 16. és 20. között választható.)

 

2.            NEMI SZEREPEK: Biológiai adottságok, társadalmi elvárások és konfliktusok


Témakörök:

Nemek és szerepek: a családban és a társadalomban

Párkapcsolati erőszak és a kölcsönös tiszteleten alapuló párkapcsolat

(A modul március 16. és 20. között választható.)

 
 

3.            FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐK: Hétköznapi élethelyzetek és kihívások

 
 

Témakörök:

Szánalom, befogadás, akadálymentesítés?  Próbáld ki, éld át! Nehéz, de megvalósítható.

(A modul március 16. és 20. között, mindennap választható.)

 

4. ZSIDÓSÁG

 
 

Témakörök:

Ki zsidó, és mi a zsidó identitás: Vallás? Nép? Kultúra? Sorsközösség?

Mi van, ha valakinek egyik sem? És ki határozza meg egyáltalán mi az, hogy zsidó?

(A modul csak március 17-én vagy 19-én választható.)

 

6. TÁRSADALMI EGYENLŐTLENSÉGEK: Örökölt hátrányok, szegénységi csapda, a mobilitás határai

 
 

Témakörök:

Számít-e, hogy hova születünk?

A társadalom „győztesei” és „vesztesei”, a szegénység arcai

Mások élete vagy velünk is megtörténhet?

(A modul március 16. és 20. között, mindennap választható.)

 

7. Iskolai Közösségi Szolgálat: kötelező önkéntesség, vagy közösségi élmény?

 
 

Témakörök:

Az önkéntesség változó arcai Mit tehetek diákként? Kinek is jó mindez?

/Néhány/ jó példát mutatunk!

(A modul március 16. és 20. között választható.)

 

ÉLMÉNYPARK?! PLUSZ

SZOCIOPOLY: GAZDÁLKODJ, AHOGY TUDSZ!- INTERAKTÍV SZÍNHÁZI TÁRSASJÁTÉK

2015. március 21. 14.30

   
​Ebben a játékban bárki kipróbálhatja, mire is elég a segélyből, családi pótlékból, GYES-ből, alkalmi munkából szerezhető jövedelem. A Szputnyik Mentőcsónak Egysége és a „GYERE” Gyerekesély Egyesület közös produkciója.

A részvétel minden modulban ingyenes, de előzetes regisztráció és egyeztetés szükséges.

Kapcsolattartók: Koska Éva, Rimai Dávid

 eselyhazpecs@gmail.com , 72/210-794, 20/4334403

Jelentkezési határidő: 2015. március 12.

A program főszervezői a Baranya Megyei Család Esélyteremtési és Önkéntes Ház, Az emberség erejével Alapítvány és a Nevelők Háza Egyesület.

 

Együttműködő partnereink: UCCU Roma Informális Oktatási Alapítvány, Szputnyik Mentőcsónak Egység, a „GYERE” Gyerekesély Egyesület, Baranya Megyei Önkéntes Centrum, HAVER Alapítvány, Kerek Világ Alapítvány, Special Pécs, MásKépMás Esélyegyenlőség Emberközpontú Szemlélettel Alapítvány, SINOSZ Baranya Megyei Szervezete, PTE Támogató Szolgálat, Vakok és Gyengénlátók Baranya Megyei Egyesülete, Jövőkerék Közhasznú Alapítvány.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére