Jelenlegi hely

Kiállítás szépségről, reklámról és a női ideálról  a Janus Pannonius Múzeumban

A szépség  és  a reklám – A női ideál alakulása a 20. század első felében címmel új tárlat nyílik Pécsett.

A Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum vendégkiállítása 2016. február 10-ától április 16-áig tekinthető meg a Janus Pannonius Múzeumban (Vasváry-ház, Pécs, Király utca 19.)

A megnyitó 2016. február 10-én 14 órakor lesz.

A 20. század minden téren a forradalmi változások időszaka. Ugrásszerű a fejlődés az iparban, technikában, közlekedésben, informatikában.

Átalakulnak a társadalmi szokások, hihetetlenül felgyorsul az élet, elterjednek a modern táncok és zenék, általánossá válik a sportolás. 

A tömegtermelés megjelenésével a reklám szerepe fokozatosan nő. A hagyományos hirdetések mellett egyre újabb és változatosabb eszközök segítik az eladást, az új termékek népszerűsítését.

A cégek mind többet költenek reklámnyomtatványokra. Plakátokkal, számolócédulákkal, reklámkártyákkal, szórólapokkal, árlapokkal, árjegyzékekkel, kirakati táblákkal divatértesítőkkel, ajándékokkal igyekeznek megnyerni a vásárlók kegyeit.

Legtöbbször neves festőművészek, grafikusok tervezik ezeket a kiadványokat, amelyek gyakran ábrázolnak szép, elegáns nőket.


Így a divatlapok, filmek, fotók mellett a reklámhordozók is értékes forrásai az öltözködés történetének. 

A társadalmi és életmódbeli változások hatnak a kor szépségideáljára is. Szakítanak az előző század női eszményképeivel. A naiv, ártatlan lányka és a szelíden bájos asszony helyébe sokkal többféle nőmodell lép.

A végzet asszonyától és a kacér, csábos mondén nőalaktól − melyet megalkotójáról, Jules Chéret-rôl „chérette”-nek neveztek − a modern, sportos nőig nagyon széles a „választék”. A század első felében rendkívül gyorsan, egy évtizeden belül is változik a divat és a hajviselet.


A tárlat a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban őrzött reklámhordozókra épül. 

Plakátokon, aprónyomtatványokon, árucsomagolásokon keresztül mutatja be a divat 20. század eleji változásait, de egy-egy jellemző ruhadarab, viselet és korabeli kirakati baba is megtekinthető a kiállításon.

A tárlat 2016. február 10-től április 16-ig tekinthető meg keddtől szombatig 10 és 16 óra között a Vasváry-házba váltott belépőjeggyel (600/300 Ft). 

Janus Pannonius Múzeum

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Válogatott segítség a nehéz napokra – válassz könyvet pszichológusi ajánlással

Válogatott segítség a nehéz napokra – válassz könyvet pszichológusi ajánlással

Egyre többen keresnek kapaszkodót a hétköznapi stressz, a bizonytalanság, a szülői kihívások vagy akár a belső feszültségek feldolgozásához – legyen az egy jó könyv, egy segítő társasjáték, ilyenkor jól jön egy megbízható forrás, ahol valódi szakértelemmel válogatták össze az ajánlatokat. Mostantól ilyen hely a Mindwell Pszichológiai Webshop is.
Fagyi napja: idén se hagyd ki!

Fagyi napja: idén se hagyd ki!

Az Élmény és Szakértelem Alapítvány idén is május 8-án rendezi meg a Magyar Fagylalt Napját. A csatlakozott cukrászdák és fagylaltozók 50%-os akció keretében várják a fagyi szerelmeseit. A kedvezményes fagyiár legalább 4 különböző fagylaltízre és az ezekből vásárolt összes gombócra vonatkozik.
Maxoljuk ki a kávézást!

Maxoljuk ki a kávézást!

Gratulálunk mindenkinek, aki sikeresen teljesítette a nagy húsvéti kihívást: takarítás, sütés-főzés, dekorálás, ajándékvásárlás, bájolgás a rokonokkal. És arra gondoltunk, a tipikus háziasszonynak most pont úgy hiányzik valami jó kis háztartási hack, mint egy nekifutásból hátbavágás. Így a héten arra adunk tippeket, hogyan találhatunk több élvezetet a hétköznapok legegyszerűbb élvezetében: a kávézásban. Mert kávézni jó, pláne, ha valaki szereti.
A digitalizáció változásával az agyunk is jelentősen változott

A digitalizáció változásával az agyunk is jelentősen változott

Nálatok sem csúszik le a kötelező olvasmány, mint kerék az olajos lejtőn? Nem véletlen! Megváltozott a gyerekeink agya a miénkhez képest: nem is egy területen és nem is keveset. Csak az elvárások nem változtak. 
Ugrás az oldal tetejére