Jelenlegi hely

„A sport mindenkié!” kampány

Már most az olimpia lázában ég az ország, és a legtöbben közben elfelejtik, hogy mi magunk is hétköznapi bajnokok vagyunk. Pedig nem is kell sokat tennünk ahhoz, hogy egészségesebbnek és vidámabbnak érezzük magunkat. A Médiaunió Alapítvány ezért idén a sportolás fontosságára hívja fel a figyelmet.

3 x 1 – és jobban megy!

A Médiaunió kuratóriuma több száz beérkező témajavaslat közül választotta ki a 2012-es év kampánytémáját. Mivel több felmérés is igazolja, hogy a társadalom többsége nem, vagy csak nagyon ritkán mozog, a kampány a sportolás fontosságát kívánja hangsúlyozni. Legfőbb célja, hogy a sport iránti lelkesedés ne vesszen el, hanem olyan energiává alakuljon át, amit a mindennapi emberek saját életük jobbá tételére használhatnak fel. A foci-EB és az olimpia évében a Médiaunió Alapítvány szeretné felhívni az emberek figyelmét arra, mennyire fontos, hogy mindenki kezdjen el rendszeresen sportolni, saját egészsége, jó közérzete, boldogsága érdekében.

Rudolf Péter és Novák Péter, a Kuratórium tagjai korábban így indokolták a választást: „A felhőtlen mozgás, a sport örömet okoz és boldogságot, ugyanakkor a sport nem csupán az élsportot jelenti. Vannak olyan sportágak, amelyeket ráadásul szinte semmilyen kommunikáció nem segít.”

Új megközelítésre van szükség, ha azt akarjuk, hogy valódi változást érjünk el a lakosság életvitelszerű sportolási szokásainak kialakításában. Az emberek korábban valamiért nem tudtak elmozdulni a holtpontról, így a változtatásig kevesen jutottak el. A Médiaunió idei kampánya ezt a gátat próbálja ledönteni az üzeneteiben megjelenő két hangsúlyos elemmel:

1) Fenyegetés helyett pozitív élményt hangsúlyoz – a sport nem elvesz, hanem ad: önbecsülést, jó közérzetet, jobb egészségi állapotot. Más szemlélettel próbál motiválni, mint a legtöbb hasonló kezdeményezés: nem ijesztget azzal, hogy milyen negatív következményei lesznek, ha valaki nem sportol, hanem az érzelmekre hat oly módon, hogy a kampányhoz csatlakozó büszkeséget és elégedettséget érezzen mozgás után.

2) A kampány fő üzenetével – heti háromszor egy óra mozgás elegendő – nem támaszt teljesíthetetlen elvárásokat. Persze kár lenne tagadni, hogy kezdetben rendkívül megerőltető átalakítani a napi rutint, „helyet szorítani” a rendszeres sportolásnak. Ám a kampány során ebben is segítséget kap a csatlakozni vágyó (például tapasztalt szakértők segítségével), szem előtt tartva, hogy csak az első hónap számít kritikusnak – ezt elérve a legtöbb esetben már nem nyűgként, hanem kellemes időtöltésként gondolnak az emberek a sportolásra.

A kampány elemei közt szerepel ingyenes vagy kedvezményes árú edzések megszervezése országszerte, sportszínpad felállítása Budapest egyik forgalmas helyén, fotó-, videó- és cikkíró pályázat, amelyek zsűrizése után a legjobbak ajándékcsomagot kapnak.

Facebook.com/3x1ora
sportolnijo.hu
 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére