Jelenlegi hely

Pécsi Éltes Mátyás EGYMI Óvoda, Általános Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium

Cím: 7633 Pécs, Építők útja 9.
Tel.: 72 / 257-338
Email: eltes.egymi.pecs@gmail.com

Web: https://www.eltesm-pecs.edu.hu/
Facebook oldal ITT
Igazgató: Székely Beáta


Az elkülönített nevelésnek nagy hagyományai vannak Európa fejlett országaiban, így nálunk Magyarországon is.
A gyógypedagógia területén a XIX. századtól kezdődően jöttek létre speciális iskolák.
Pécsett, 1947. szeptember 1.-jén „a körülmények kényszerítő és sürgető hatására” hivatalosan is megnyitotta kapuit a rászorultak előtt az első Pécsi Állami Gyógypedagógiai Iskola.
Az első tanév 221 beírt tanulóval és 13 nevelőtanárral indult, összesen 7 telephelyen. Többnyire szűkös, alagsori, oktatásra alapvetően alkalmatlan „osztálytermekben”.
A tanulólétszám évről, évre gyarapodott a ’70-s évek közepén elérte az 500 főt, ezzel hazánk harmadik legnagyobb kisegítő iskolájává vált.
A kezdetektől napjainkig eltelt esztendőkben intézményünk jelentős fejlődésen ment keresztül.
A régi korszerűtlen, ugyanakkor csodálatos környezetben lévő belvárosi ingatlanból, 1998 augusztusában, egy gyermekbarát, világos, jól felszerelt és akadálymentes, külvárosi iskolaépületbe költöztünk.

Intézményünkbe Pécs város területén, valamint Pécs vonzáskörzetében lakó speciális nevelést-oktatást igénylő tanulásban akadályozott (enyhe értelmi fogyatékos), értelmileg akadályozott (középsúlyos értelmi fogyatékos), autista (pervaziv fejlődési zavarban szenvedő), mozgássérült tanköteles korú tanulók járnak.

Feladatunknak tekintjük, összhangban pedagógiai programunkban megfogalmazott célokkal, értékekkel, hogy az iskola belső világa olyan nyitott, inspiratív, szeretetteljes, ésszerű és betartható korlátokat adó legyen, amely

  • támaszt tud nyújtani tanulóink számára mentális, pszichés és szociális téren
  • képességeiknek megfelelően, egyéni lehetőségeik függvényében képes legyen fejleszteni személyiségüket, felismertetni értékeiket
  • felkészíti őket a lehető legtartalmasabb emberi életre, a lehető legteljesebb társadalmi beilleszkedésre

Minden gyermeket elfogadunk olyannak, amilyen - azzá neveljük, amivé válni képes - annak érdekében, hogy életesélyei a lehetőségeihez képest a legjobbak legyenek

Forrás: honlap

Általános iskolai nyílt napok és iskolakóstolgató foglalkozások ITT!

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére