Jelenlegi hely

Ismerd meg stíluskaraktered 4 lépésből - tudni fogod, milyen ruhákat válassz magadnak

Ha az öltözködésről van szó, vagy a stílusunk meghatározásáról, valahogy gyakori, hogy fogalmunk sincs, nem tudjuk megfogalmazni, ebből kifolyólag semmilyen tudatosság nincs, se a ruhatárunkban, se a vásárlásoknál.

Egyszerűen csak vagyunk, vásárolunk néha dolgokat, amik megtetszenek, simán bedőlünk az árakcióknak és a kínálkozó reklámoknak, az aktuális rossz vagy jó kedvünknek.

Mi lenne, ha össze tudnál rakni egy olyan ruhatárat, ami előtt nem kell minden reggel ott gondolkodni, hogy már megint mit vegyek fel, aminek minden egyes darabja tökéletesen áll rajtad, kiemeli személyiséged és a testalkatod is ideális benne. A válasz benned van, mutatom, hogyan rakd össze a puzzle-t.

Korábbi cikkemben már említettem, hogy a személyes stílusunk felépítésében mennyire fontos tisztába tenni magadban azt, hogy divatos, vagy stílusos akarsz-e inkább lenni. A személyes stílusod megfogalmazásában vagy kialakításában van néhány fontos szempont, amit figyelembe kell venned.

Milyen az életstílusod?

Milyen életet élsz? Középosztálybeli dolgozó édesanya vagy? Netán egy neves család tagja vagy, aki rajong a művészetért? Vagy egy útját kereső, fiatal nő? Határozd meg, nevezd meg a saját szavaiddal. Írd fel magadnak egy papírra.

Milyen életszakaszban vagy?

Elmúltál 30, kezd fontos lenni a külsőd, az önismereted, a tudatosság? Beléptél a változókorba, valami újra vágysz? Fiatal vagy, aki nem szereti a korlátokat, csak élvezni akarja a szabadságot?

Milyen életterületeken mozogsz?

Milyen feladataid vannak nap- mint-nap, aminek szeretnél eleget tenni? Munkahelyre jársz, kutyát sétáltatsz, kijársz a gyerekkel a játszótérre? Hétvégeken utazol, wellnesszezni jársz, étterembe, barátnős napot tartasz?

Milyen stíluskarakter vagy?

Gondolj csak arra, ha elmész egy lakberendezési bolt kirakata előtt, melyik bútordarabokra, vagy dekorációs elemekre csillan fel a szemed? A kedvenc filmjeid, milyen képi világgal rendelkeznek?

A fent leírtak értelmében, válaszd ki, melyik stíluskarakter áll hozzád a legközelebb. Mivel szinte nem létezik olyan személyiség, aki csak egy stíluskaraktert takar, ezért válassz kettőt-hármat.

  • Klasszikus: Az officewear számára nem egy “egyenruha”. Kifinomult, letisztult és elegánsan konzervatív. Ruhái: nadrágkosztüm, szoknya, zakó, blúz, általában alapszínekkel, mint a navykék, fekete, szürkék, drappok, fehér, kevés minta.
  • Elegáns: Kifinomult és nőies, de nem annyira, mint a szexi divatszemélyiség, tekintélyt parancsoló, igazi hölgy. Ruhái: jól szabott, minőségi és nem ritkán drága darabok, alapszínekben, és egyéniségtől függően egy-egy karakteresebb árnyalattal, mint a királykék, fenyőzöld, borvörös.
  • Természetes: Natúr és minimál, a szépsége az egyszerűségben rejlik, a sztereotípiákkal ellentétben nagyon sok lehetőség van ebben a stílusban. Ruhái: lenből, pamutból, természetes alapanyagokból készült, kényelmes darabok, semleges színekből, mint a szürkék, drappok, fehérek.
  • Drámai és extravagáns: Feltűnő és lélegzetelállító, egy igazi díva, vonzerejét az adja, hogy magabiztosan viseli polgárpukkasztó szettjeit. Ruhái: gyakran extrémek, úgy szabásban, mint mintában, színben, de akár az anyagát tekintve is, megdöbbentő kombinációk, sokféle stílust kever, de minden esetben túlzóan észrevehető

.

  • Szexi: Sejtelmesen érzéki, kifinomult eleganciával párosuló, tekintélyt parancsoló megjelenése van, egy igazi femme fatale. Ruhái: testhezálló, de nem feszülő ruhák, melyek mindig kiemelik a karcsú derekát, ritkán visel nadrágot, helyette sok ceruzaszoknya van a ruhatárában.
  • Kreatív: Lételeme a kísérletezés, az utcai élet fénypontja, célja, hogy valami újat hozzon létre. Ruhái: ugyanúgy tudja viselni a designer darabokat, a turkálós különlegességeket, mint a nagyi szekrényéből örökölt régiségeket is, a célja minden esetben az egyediség, különlegesség.
  • Nőies/romantikus: Egy 21. századi disney hercegnő, finom, nőies, de nem kislányos. Ruhái: minden, ami csipkés, fodros, púderes, és puha.

Azt fontos megemlítenem, hogy senki sem tiszta stíluskarakter.

Feladat:

Az első három pontban szereplő válaszaid alapján, válassz ki a negyedik pontból 2-3 hozzád, és az életedhez legközelebb álló stílust, helyezd fontossági sorrendbe. Ha ezt felírtad nekieshetsz a ruhatárad átnézésnek.

+ nézőpont: ha nem tudod eldönteni, hogy a hét stíluskarakter közül melyik lehetsz te, akkor nyisd ki a szekrényed, és próbáld ez alapján belőni magad 2-3 típusba.

Ha megvagy, akkor kommentben írd meg nekünk, melyik stíluskarakter illik rád a legjobban.

Kretter Bea
személyreszabott gardróbtervező
Beango Stílusműhely Baja
www.kretterbea.hu

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Néha kicsit átvernek

Zöldnek lenni trendi! Néha egy kicsit átvernek...

Vagy egy kicsit többször is. Igen, sajnos ez az igazság. Ma olyan szemléletes példákkal készültem Nektek, amelyek egyértelműen mutatják, hogy jó tisztában lennünk a fogalmak pontos jelentésével, a flakonok tartalmával és az egymásra nagyon hasonlító, de teljesen mást jelentő hívószavak mögöttes tartalmaival. Mert nagyon nem mindegy, hogy mi kerül a levesbe: ételecet vagy ecetsav-esszencia!
Hogyan köss barátságot magaddal?

Hogyan köss barátságot magaddal?

Hibáinkra vagy az erősségekre érdemes koncentrálnunk a változás érdekében? A legtöbbször két végpont között ingázunk: nekem van igazam, a leglegleg-nek hiszem magam, vagy a hibáim tükrében ostorozom magam. A leggyakoribb, hogy hol itt-hol ott vagyok.
46 kütyümentes elfoglaltság nyárra

46 kütyümentes elfoglaltság nyárra

Mivel kössük le a gyerekeket a hosszú nyári napokon? Tablet, telefon és TV helyett próbáljatok ki valamit a listáról!
Relax

Miben rejlik a természet vonzereje? Újabb vitalitástipp a lendületes nyárkezdéshez

Mindannyian szeretünk a természetben kikapcsolódni. Valaki a sport kedvéért, gyorsan átsuhanva a vidéken, akár extrém élményekre is vadászhat. Mások csapatban a közösségélményért kirándulnak.
Ugrás az oldal tetejére