Jelenlegi hely

Ablak – kitekintés a nagybetűsre! Az Apáczai ÁMK Művelődési Ház tehetségcsoportjának programsorozata

A heti rendszerességgel, órarenden túli műhelyfoglalkozások keretében zajló sorozatunk missziója, hogy a nagykamaszokat a feléjük zúduló információáradatban való eligazodás képességével vértezzük fel. Célunk, hogy különféle kommunikációs készségeik, ismereteik fejlesztésével magabiztosan kivédjék az ún. "kapunyitási pánik"-érzésüket. Innen az Ablak – kitekintés a nagybetűsre! projektcím.

A pécsi Apáczai ÁMK Művelődési Háza "testvérintézményével", az Apáczai Iskolaközponttal közös tehetségpont programsorozatának keretében 9. évfolyamos középiskolások részvételével egy fejlesztő programsorozatot indított el 2016 januárjában.

A nagyszabású projektet a Bóbita Bábszínház nem báb-, de bábos, azonos című (Az ablak c.) előadásával nyitottuk meg (2016. január 7-én).

Az első és legfontosabb rövidtávú eredményünk, hogy a diákokat "megleptük" saját tehetségük, készségeik-képességeik felfedezésével.

A különféle ismeretek (kommunikáció, média, marketing, PR) és kompetenciák (audiovizuális eszközök aktív ismeretével, rendszerek átlátása, kreatív alkotás) felélesztésével egyrészt csapatmunkában egy közös nagyrendezvény-produktumot hoztak létre, másrészt ezen belül az ő egyes alkotásaikat: pl. rendezvény-forgatókönyvet, fotót, plakáttervet, sajtóhír-szöveget stb. Mindezzel a fiatalok önkéntes diákmunkára való gyakorlati felkészítését valósítottuk meg, közvetve segítve őket az önismeretükben is.

A projekttől mindemellett az ÁMK Művelődési Ház és a „Nevkó” gimnázium kapcsolatának erősítését vártuk: a rátermett, tehetséges diákok elérésével, aktivizálásával a művelődési házban vállalható önkéntesség reklámanyagának megtervezését vállalták, aminek segítségével 2016 őszétől reklámozzuk a művelődési házat mint önkéntes munkahelyet.

A program első felében a fiatalok közös, alapozó foglalkozáson vettek részt. A Bóbita Az ablak c. nyitóelőadást feldolgozó színházi nevelési foglalkozáson, csapatépítő drámajáték foglalkozáson vettek részt, valamint protokoll-alapismereteket sajátíthattak el, a következő alkalommal EU-s ösztöndíjakról és karrierlehetőségekről tájékozódhattak.

A sorozatban egy pécsi és egy budapesti szakmai kirándulást is tettünk. A helyi kulturális identitást, értékeket, innovációt (Zsolnay Kulturális Negyed, Zsolnay Manufaktúra), de a "csúcson" lévő (Zsolnay rózsaszín-tárlat, Iparművészeti Múzeum) kincseket, egyedi szervezeteket (MTVA Látogatóközpontja) is meglátogattuk.

A sorozat második felében három csoportban dolgoztak a résztvevők, stábokban: ki-ki személyiségének megfelelő munkaterületen (rendezvényszervezők – kommunikátorok - tervezők).

A sorozatot egy komplex, a kortársak számára nyílt rendezvény zárja június 1-jén.

A műhelymunka-sorozatot kiváló szakemberek közreműködésével valósítottuk meg. A tehetséges "kamaszokkal" foglalkozó szakemberek pécsi kötődésű, a szakmájukban kiemelkedő alkotók, szakemberek.

A protokoll- és rendezvényszervezés alapjait, egyáltalán a személyes kiállás, magabiztosság szakértője Keszi Erika, az Új Dunántúli Napló egykori külsős munkatársa-szervezője. Kerner Barbara a Europe Direct Baranya Megyei Információs Központ vezetője, az Európai uniós ismeretek közvetítője. Harka Éva az UnivPécs főszerkesztője, a pécsi médiumok ismerője, ugyanígy Kovács Miklós, aki az egykori MR6 munkatársa volt, jelenleg a Zsolnay Kulturális Negyed munkatársa a riportkészítés, az interjúzás, a rádiózás alapjait, a rendezvényszervezés alapfogásait is villantotta fel. Petrik Bernadett gyakorlott kiadványszerkesztő, Pécsi Kulturális Központ munkatársa a kiadványszerkesztés alapjait „oktatta”. Varga Ágnes, tapasztalt Ifjúsági Tévés projektgazda, a diákokkal megvalósult Pécsi Kesztyű brandépítő műhely ötletgazdája a marketingről tart foglalkozást. Bubreg Balázs iparművész, -tervező, pécsi képzőművész a design- ill. a tervezés alapjait hozta testközelbe.

Másik ikonikus arc, Beck Zoltán a PTE BTK romológia szakán egyetemi adjunktusi minőségében a toleranciáról, az elfogadás kultúrájáról, a cigány közösségről, kultúráról ill. a 30Y frontembereként a zenéről és a ZENÉLŐ Egyetemről mesélt. Az Apolló Kulturális Egyesület tagjai, elismert és ismert drámatanárok segítették a csoportot foglalkozásaikkal. Fotó-videófoglalkozást a Földesi Fotóstúdió tartott a diákoknak. Az Apáczai ÁMK Művelődési Házának gárdája is aktívan kivette részét a projektből: Rátkai Andrea magyar szakos tanár, művelődés- és programszervező, sajtófelelős, alapozó foglalkozásvezető; a programsorozatban rangidős, a hagyományos játékmester, Ölbei László, aki egyben a Népművelők Egyesületének tagja, Budainé Deák Mária és Czink Gabriella a kultúra-gazdaságtani ill. személyes pénzügyi kultúráról szóló foglalkozásokat, Kovács Márk pedig a marketinges témát járja körül – kulturális intézményi oldalról.

A programsorozat a Nemzeti Tehetség Program támogatásával valósítottuk meg.

 


 


 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére