Jelenlegi hely

Minden a Windows 98-al kezdődött, miért is tiltanánk el a gyerekeket?

Még tisztán emlékszem arra, amikor a Bátyámmal közösen először kaptunk egy számítógépet. Előtte már volt egy-egy kis olcsó mobilunk is, de az asztali gép volt a hatalmas meglepetés. Csodáltuk, nézegettük és sokszor veszekedtünk is azon, hogy ki mikor gépezhet. Azt hiszem, még a Windows 98 ment rajta. De milyen jó is volt az.

A játékok grafikailag teljesen egyszerűek voltak, mai szóval mondva gagyi stílusúak. Nekünk teljesen jó volt, nem vágytunk többre. Majd lett egy laptopunk is, amit már főleg tanulási célból használtunk.



Ha megnézem a mai helyzetet, akkor mindig azt szoktam mondani, hogy szerencsésnek érzem magunkat azért, hogy még nem ebben a túldigitalizált világban kellett felnőnünk. Rengeteg előnye van a közösségi oldalaknak és ezeknek az eszközöknek, de úgy érzem, hogy hálás lehetek azért, hogy hagyományos gyerekkorunk lehetett. A szüleimnek nem kellett azért aggódnia, hogy hogyan szakítsanak el a géptől, nem jelentett ez számukra még egyel több terhet.
Az volt a természetes, hogy amikor csak lehetett, kint voltunk az udvaron és fociztunk, kosaraztunk, homokoztunk és bicikliztünk. Mindig találtunk valami játékot. És úgy érzem, ettől volt igazi a gyermekkorunk.

A mai szülőknek hatalmas kihívást tud jelenteni az, hogy a technika beszippantó jellegével felvegyék a versenyt. Hiszen minden családban ott van legalább egy asztali gép, vagy laptop, illetve az okostelefonok mára már alapvető eszközöknek számítanak. És mivel a mi kezünkben is folyton ezeket látják, ezért nyilván ők is arra vágynak, hogy a kezükbe vegyék. De sokszor azt látom, hogy az már teljesen megszokott lett, hogy az orvosi rendelőben, vagy a postán várakozás közben az alig 3 éves gyermeknek már nem a plüss maci van ott a kezében, hanem a telefon, vagy a tablet. Szerintem ez nagyon korai még, hiszen a gyermek azt sem tudja még, mi az a készülék, de már hozzászokik ahhoz, hogy természetes, hogy a kezében van.  Így később még nehezebb lesz lenevelni arról, hogy tegye le a tabletet és menjen ki homokozni.



Örökös kérdés marad az, hogy akkor mennyi időt töltsön a gyermek a telefonozással, tablezetéssel, vagy gépezéssel. Hogy húzzák meg a szülők azokat a bizonyos határokat? Sajnos nincs egy hivatalos álláspont, ami megmondaná, mennyi az egészséges és mennyi már káros.

Mindenképp fontos kijelentenünk, hogy teljesen nem tilthatjuk el a gyerekeket ezen eszközök használatától. Ezt felejtsük el. Hiszen egyre inkább digitalizálódik a világ, és ha meggátoljuk a gyerekeket abban, hogy használhassák ezeket az eszközöket, akkor egyúttal a mai társadalomba való beilleszkedésüket is komolyan megnehezítjük. A legfontosabb a középút és a mérték megtalálása. Valamint annak a kitalálása, hogy hány éves korában szeretnénk, ha először ilyen eszközt venne a kezébe. Minden szülő jogosan döntheti el ezt saját maga.

N.H.Helga - Kecskemétimami

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére