Azért jó lenne rendet is csinálni, meg főzni valamit. Szalad a lakás. Magadra nem is ábrándozol, hogy lesz időd. Pedig tudod, hogy kellene.
A minőségi idő nagyon divatos mostanában. De mitől lesz minőségi? A drága programtól? Hogy fejlesztő játékot veszel neki, és azzal játszotok?
Nem.
A minőségi idő attól emelkedik minőségivé, hogy te is és a GYERMEKED is tudja, hogy ebben az időben csak rá figyelsz.
Térben és időben is csak egymásra koncentráltok. Ilyenkor nem pötyögsz a telefonon, nem pakolod be a mosogatógépet, és nem törlöd le a konyhapultot. Ez az idő csak neki szól.
De hogyan?
A gyermekek 7-8 hónapos kor körül már érdeklődnek azután, hogy más gyerekek mit csinálnak, szeretik nézegetni, szemlélni az eseményeket még akkor is, ha ebben még igazi játszótársként nem vesznek részt.
Egészen másfél - két éves korig nem is fognak feltétlen más gyerekekkel közösen játszani, inkább egymás mellett, azonban a gyerektársaság, az ingerek már ilyenkor nagyon érdekesek számukra.
Figyelik, hogy más gyerekek mit csinálnak a játékokkal és a szüleikkel. Sok szülő ebben a korban kezdi el azt érezni, hogy “nem elég izgalmas már” a gyereknek.
A játszócsoport felületet képez azon szülők számára, akik dedikált időt szeretnének szánni a gyerekükre, és mindezt hasonló életkorú gyermekek és szüleik közt.
A játszócsoport ideje alatt az édesanyák és édesapák jó társaságban beszélgetnek, teáznak, és játszanak a gyerekükkel, miközben a gyermekek biztonságos környezetben megtapasztalják a többi gyerek jelentlétét, anélkül hogy egy bőlcsödébe járnának.
Ennek akkor van értelme, ha rendszeres időtöltéssé válik. Nem kell különleges program vagy foglalkozás ahhoz, hogy az idő minőségivé váljon: lehet (sőt legyen!) egy mindenféle cél nélküli játék.
A játszócsoport remek előkészítő idő lehet nektek bőlcsöde előtt, vagy akár helyette, szülői részről pedig sokkal nyugodtabban fogod a hajtogatás ideje alatt érezni magad, mert te is és Ő is megtanulja, van olyan idő, amikor nem oszlik meg a figyelmed.
A játszócsoport:
- lehet korcsoportra bontott
- optimális, ha kis létszámú
- heti 2-3 alkalmas
- tematikus (pl. Montessori)
- kiegészülhet közösségi programokkal.
“A játékszerek kisebb, kezelhetőbb mennyisége elmélyültebb játékra és bevonódásra késztet... Az egyszerűsítéssel lehetőséget adunk gyermekeinknek arra, hogy teljes figyelmükkel és valójukkal abban vegyenek részt, amit éppen csinálnak.”
Kim John Payne
Dr. Kovács Patricia – a Roomli Pécs – Természetes Játszóhely és Közösségi Tér tulajdonosa
- Pécsimami -
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges