Egy baráti társaság közös vacsorán találkozik az egyik pár lakásában. A három házaspár közül Roccónak és Evának tini lányuk van, Lele és Carlotta kisgyerekesek, Cosimo és Bianca nemrég jegyezték el egymást, Peppe pedig egyedülálló.
Egyikük kitalál egy játékot: mindenki kiteszi az asztalra a mobiltelefonját, az este folyamán érkező hívásokat kihangosítják, az érkező üzeneteket felolvassák, együtt megnézik. Mert ugye a közeli barátoknak és társaknak nincs titkolni valójuk egymás előtt.
A nagy őszinteségből hatalmas dráma és kavarodás lesz. Lelepleződnek a kisebb-nagyobb füllentések, elhallgatások, mindenki eltér attól a képtől, amit mutat magáról. Kibeszéletlen problémák, sértettségek, rejtett konfliktusok kerülnek felszínre.
Lelének szeretője van, a feleség, Carlotta virtuális kapcsolatban pótolja a hiányzó intimitást, a 16 éves Sofia nem bízik az anyjában, Rocco pszichológushoz jár, amit szégyell bevallani, Cosimo teherbe ejti a korábbi barátnőjét, Eva titokban mellplasztikára készül, Carlotta a férje tudta nélkül idősotthont keres az anyósának. Ez csak a bevezető.
A harminc-negyvenéves korosztályt foglalkoztató dilemmák jönnek elő: Hogyan találjam meg a hangot a kamasz gyerekemmel? Tényleg szükséges a mellplasztika 40 éves kor felett? Ismerjük azt, akivel egy ágyban alszunk? Mikor jön el az ideje a szüzesség elvesztésének? Mit üzenünk erről a kérdésről a gyerekünknek?
Szót értünk egymással? Tudunk mélyen beszélgetni vagy csak felszínesen csevegünk? Toleránsnak hisszük magunkat, de mennyire fogadjuk el, ha egy régi jóbarátunk a saját neméhez vonzódik?
Valóban túl törékenyek vagyunk, hogy kitudódjanak a titkaink?
Hétköznapi élethelyzetek kerülnek szóba, ilyen az anyós-menye, após-veje konfliktus, a féltékenység, házastársi hűség, gyereknevelés, barátság témája is. Bemutatja, hogy kiüresednek a házasságok, a barátságok, ha nem érdeklődünk igazán a másik iránt, nincs időnk, kedvünk ápolni a kapcsolatainkat.
Ha már csak megbeszélünk, de nem beszélgetünk. Azt is érinti, hogyan alakította át az emberi kapcsolatokat a digitális technika és az internet. Az okostelefon megváltoztatta az életünket.
A hangulat az elején olaszosan vidám, élettől teli, ami egyre feszültebbé válik, a vígjáték keveredik a drámai elemekkel. Egy poén a filmből: "A férfi olyan, mint a PC: olcsó és vírusokat szed össze. Egyszerre csak egy dologra képes, különben lefagyna. A nők Mac-ek. Intuitívak, gyorsak, elegánsak, drágák és csak egymással kompatibilisek. Függőséget okoznak."
A párbeszédek közvetlenek, szókimondóak, időnként humorosak, máskor megdöbbentően szomorúak. Izgalmas, fordulatokban gazdag a sztori, szívbemarkoló jelenetekkel, könnyed stílusban előadva. A szereplők tökéletlenek, esendőek, de így is szerethetőek.
Időnként magunkra ismerünk bennük. Hőseink szembe néznek önmagukkal és a többiekkel, végül rájönnek, hogy teljesen idegenek egymás számára.
A történet vége is tartogat meglepetést, úgy fejeződik be, mintha nem játszották volna ezt a játékot. A kellemes este után hazamennek, és az életük a megszokott módon folytatódik tovább.
A nézőre bízza a kérdést: Tényleg érdemes leleplezni a titkainkat? Inkább válasszuk a kisebb-nagyobb hazugságokat vagy kockáztassuk a kapcsolatainkat kíméletlen őszinteséggel?
A saját életutunkkal válaszolunk erre.
Teljesen idegenek (Perfetti sconosciuti), Paolo Genovese
Olasz vígjáték, filmdráma, 2016
Forgalmazza a Cinenuovo
Halász Kinga
- Budapestimami -
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges