Mint írták: az iskolai agresszió nem sajátosan magyar probléma, a világon mindenütt küzdenek ellene. Ennek a küzdelemnek lehet fontos hazai eszköze az Iskolai Konfliktus Tudásközpont online felülete, a most indult ISKON (http://iskon.opkm.hu).
A felület célja, hogy segítse a pedagógusokat, a diákokat, a szülőket, az iskolafenntartókat és a politikusokat, hogy ki-ki a maga területén találja meg a leghatékonyabb eszközt a különféle iskolai és végső soron a társadalmi konfliktusok sikeres kezeléséhez.
A portálon hazai jó gyakorlat gyűjtemény is található konfliktuskezelési programokról, módszerekről, lehetőségekről. Az összegyűjtött gyakorlatok és programok rövid leírása, implementáló intézményeik és elérhetőségeinek bemutatásával, webes felületen való közzétételével történik. A felületen azoknak a programoknak az összegyűjtése is cél, melyek csak részben köthetők iskolákhoz - jelezték.
A tudásközpont tartalmazza továbbá azon iskolai konfliktusok felmérésére irányuló kutatás eredményeit is, mely elsősorban az iskolai zaklatás/bántalmazás online, és hagyományos jelenségeit vizsgálja. A kutatás az 5-8. osztályos korcsoportban országosan reprezentatív, a diákok mellett az őket tanító pedagógusok körében is zajlott. A vizsgálat célja a helyzet felmérésén túl, felderíteni a lehetséges beavatkozási pontokat, valamint megtalálni a konfliktusok megoldásában a támogatást, segítséget leginkább elfogadó és igénylő szereplőket.
Az ISKON honlapján számos más fontos információ mellett a finn, KiVa elnevezésű, iskolai zaklatással foglalkozó program magyarországi adaptációs tanulmánya is megtalálható, egy rövid "policy dokumentum" kíséretében, amely a hazai döntéshozók számára ad rövid összegzést a KiVa magyarországi adaptációjának lehetőségeiről, beilleszthetőségéről a magyar köznevelés rendszerébe.
Az Iskolai Konfliktus Tudásközpont az oktatási jogok biztosának kezdeményezésére, több hazai egyetem, az ELTE, a Debreceni Egyetem, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem, valamint az OFI együttműködésével jött létre és működik. A tudásközpontot az egyetemek és az OFI együttműködve fejlesztik tovább - jelezték.
Forrás: MTI