Jelenlegi hely

Móricz Zsigmond Téri Óvoda

Cím: 7622 Pécs, Móricz Zsigmond tér 6.
Tel.: 72/315-628
Email: moriczovoda@varoskozpontiovoda.hu
moriczovi.info@gmail.com

Óvodavezető: Meilinger Csabáné

Facebook: https://www.facebook.com/moricz.ovoda.98/
Web: https://varoskozpontiovoda.hu/index.php/tagovodak/moricz-zsigmond-teri-tagovoda


Óvodánk 1973. szeptember 1-én Pécs belvárosában nyitotta meg kapuit.
Frekventált helyét tovább erősíti, hogy közlekedési csomópontok veszik körül.

A korai nyitással - 6 - segítjük a munkában álló szülőket. Nevelőtestületünk a homogén életkorú csoportok szervezését helyezi előtérbe.

A gyermekek óvodában eltöltött idejét úgy igyekszünk megszervezni és megtervezni, hogy mindig érezze a számára legfontosabbat: az érzelmi biztonságot, melynek biztosítéka az óvónő és a dajka elfogadó, gondoskodó, segítő személye, a szeretetteljes légkör kialakítása. A családi nevelést kiegészítve biztosítjuk minden gyermek számára, hogy testi, érzelmi, szociális, anyanyelvi és értelmi érettség terén alkalmassá váljon az iskolai életmódra.

Tágas udvarunkon kellemes klímát biztosítanak a nagy fák, melyek árnyékában ütéscsillapítással ellátott nagymozgást fejlesztő játékok találhatóak. Műfüves sportpályán ismerkedhetnek óvodásaink a labdajátékokkal.
A közlekedési eszközök használatát biztonságosan elkülönített területen gyakorolhatják a gyerekek.
Sok korszerű mozgásfejlesztő eszközzel rendelkezünk, fontosnak tartjuk, hogy a gyermekek mindennap elegendő időt töltsenek mozgással. 

Fő feladatunknak tekintjük a gyermeki személyiségfejlesztést, a tehetséggondozást, a felzárkóztatást, az esélyegyenlőség biztosítását. Kiemelten kezeljük az anyanyelvi nevelést. A gyermekek teljes körű fejlesztését - szükség esetén - fejlesztőpedagógus, pszichológus, gyógypedagógus, logopédus segíti.

Esztétikusan berendezett csoportszobáink sokféle tevékenységre adnak lehetőséget.
Nagycsoportosaink minden évben részt vesznek ingyenes vízhez szoktatáson, és fociedzésen. A hitoktatás lehetőségét biztosítjuk. Kihasználjuk a Tudásközpont, a Bóbita Bábszínház a gyermekkönyvtár  és a múzeumok adta lehetőségeket. Gondot fordítunk természeti környezetünk megismerésére, megszerettetésére. Rendszeresen szervezünk kirándulásokat, látogatjuk az állatkert foglalkozásait.

Munkánk során számítunk óvodásaink szüleinek együttműködésére. Szívesen vesszük a szülők ötleteit, segítségét, támogatását. A szülők által igényelt idegen nyelvi, mozgásos és zenei foglalkozásokat indítunk. Május végén nagyszabású kerti mulatsággal várjuk az óvodánkhoz kötődő vagy iránta érdeklődőket, hogy együtt ünnepelhessük a Gyermeknapot.

Az újonnan érkező gyermekek beszoktatásának módját a gyermek és a szülő igényeihez igazítjuk.

Szeretettel várjuk az érdeklődő szülőket és leendő óvodásainkat!


A Pécsimami 2012 őszi és 2015/16. évi "A mi óvodánk" című pályázatában több száz szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. A 2012. évi véleményeket ITT OLVASHATOD. 2015/16-ban erről az óvodáról az alábbiakat írták:

Hozzászólások

A  Pécsimami 2015/16. évi „A mi óvodánk” pályázatában szülők adtak választ arra a kérdésre, hogy „Miért szeretitek gyermeked óvodáját?” A válaszok itt olvashatók.

Családi hangulatú óvoda, közvetlen, kedves óvónők és dajkák. Ha egy igazán összetartó közösséghez szeretnél tartozni, gyermekednek a legjobbat szeretnéd, itt a helyetek! Sok változatos program, központi elhelyezkedés, hasonló korú gyerekek együtt. Csak ajánlani tudom! Nóri (Madárka csoport)

Azon kevés óvodák közé tartozik, ahol nincs tévé. Az óvodának nem csak papíron van nevelési programja, hanem ténylegesen minden nap tanulnak vagy készítenek valamit a gyerekek. Köszönjük a kedves ovónéniknek és dadusoknak!

Igazán kedves, türelmes óvónénik, dajkák dolgoznak ebben az oviban, olyan hely, ahol az ember szívesen hagyja ott a gyermekét, mert tudja, hogy figyelnek rá, és szeretettel veszik körül. Minden nap készítenek a gyerekek valamit, otthon a kislányom rengeget dalt, verset ad elő, amit az oviban tanult, és  legutóbb közölte velem, hogy Vivaldi művében gyors és lassú tétel is van;) Sok-sok köszönet az itt "dolgozóknak"! 

 

Nagyon szereti az óvodát a kislányom. Mi később csatlakoztunk a csoporthoz, még is elégé könnyen ment a beszoktatás, az óvónők segítségével. Sok programot találnak ki a gyerekeknek.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére