„A második félévben már sokkal nyitottabbak voltak a diákok a társaik felé, ennek köszönhetően pedig aktívabbak, ügyesebbek lettek a csoportmunkában. Tökéletesen látszik, hogy mindenki megtalálja a helyét a csapatban: míg egyesek vezetői készségeik miatt emelkednek ki, addig a <<kevésbé szereplősek>> jó meglátásaikkal és egyedi ötleteikkel mozdítják előre a kreatív feladatmegoldást. Nincs jó és rossz helytállás egy adott szituációban, hiszen a cél az, hogy mindenki a saját képességeihez mérten fejlődjön” – nyilatkozta Szűcs Izabella, a FIT Programot vizsgáló szakértő.
A közösségi tevékenységek alatt a diákok már korán megtanulják, hogyan tudják érvényesíteni készségeiket és képességeiket. A szakértői csoport viselkedéselemző pszichológusa, Haraszti Tímea elmondása szerint az alkalmazkodás és a kooperáció „nyelvének” tanulása elősegíti, hogy hatékonyabban megtalálják az összhangot társaikkal. Ezek a tapasztalatok hatással lesznek a személyiségük fejlődésére is, amelyek meghatározzák a későbbi társas helyzetekben tanúsított viselkedésüket.
A csoportos munkák során elsajátított készségek még határozottabb fellépést, magabiztosságot adtak a diákoknak, a sikerélmények által pedig bátrabbá, kezdeményezőbbé váltak, amit a szülők is megerősítettek. A közösségi feladatok lehetőséget teremtenek arra, hogy a gyerekek megismerjék és tisztában legyenek erősségeikkel és fejlesztendő területeikkel. Ez egyben kitűnő önismereti tréning is számukra, aminek pozitív hatását később, a pályaválasztás során is felhasználhatják.
„A programban részt vevő gyermekek rendkívül sokat fejlődtek a közösségi aktivitás területén: nyitottá váltak egymás felé, ennek köszönhetően számos új barátság született az elmúlt egy évben. A gyakorlatközpontú feladatok segítik a vezetői kompetenciák megnyilvánulását, ugyanakkor azok a diákok is remekül helytállnak, akik szívesebben maradnak a háttérben, mert jó meglátásaikkal és egyedi ötleteikkel ügyesen előremozdítják a közös munkát. Mindenki megtalálhatja a csapaton belüli helyét, így a diákok rendkívül jó hatással vannak társaikra, támogatják és motiválják egymást. Fontos tapasztalat, hogy a gyerekek egyéni készségeinek fejlődése a program keretein kívül is megfigyelhető: a résztvevők határozottabbá, bátrabbá és érdeklődőbbé váltak, sokak tanulmányi eredménye javulást mutatott az év végére” – nyilatkozta Márfi Luca, a Fiatal Tehetség Program pécsi régióvezetője.
A program már ebben a korban is nagy hangsúlyt fektet a lexikális tudás és a különböző készségek elsajátításán túl a kapcsolatépítésre, így a diákok évente egyszer nyári tehetségtáborban vehetnek részt. Az ebben az évben első alkalommal Csobánkán szervezett FIT-táborba közel száz gyermek érkezett szerte az országból, akik újabb élményekkel gazdagodtak.
A Fiatal Tehetség Program a felső tagozatos diákokat megcélzó speciális képzés, amely 2015 októberében az ország négy régiójában (Miskolc, Veszprém, Pécs, Szolnok) indult, ősztől pedig már Budapesten is elérhető. A program célja, hogy a szülőkkel és tanárokkal együtt segítse a gyermekek kibontakozását, látókörének szélesítését és az egyéni érdeklődési területek felfedezését, amely a későbbiekben a diákok tudatos pályaválasztását támogatja. A teljesen ingyenes képzés különlegessége abban rejlik, hogy a diákok nonformális keretek között, hétvégi oktatási napokon, valamint az oktatók által kapott anyagokon keresztül sajátítanak el a mindennapi élethez sok szállal kötődő témákat (úgymint a pénzügyi ismeretek, a média világa, a természettudományos kísérletek, egészségügyi tudatosság vagy a robotika), amelyekkel a hagyományos oktatási rendszerben nem találkoznak.
A FIT Program iránt érdeklődők a fit.mcc.hu oldalon tájékozódhatnak bővebben a 2016 őszén induló képzésről.
További információ:
Lendvai Eszter
Mayweather-Miller Communications
+36 20 4370402
eszter.lendvai@mayweather-miller.com
A Mathias Corvinus Collegium Fiatal Tehetség (FIT) Programja speciálisan felső tagozatos diákoknak szóló, hagyományos oktatást kiegészítő tehetséggondozó képzés, amely jelenleg az ország négy vidéki városában zajlik: Szolnokon, Pécsett, Miskolcon és Veszprémben, szeptemberben pedig már Budapesten is indul. A program célja, hogy nyitottan gondolkodó, tudatosan cselekvő, közösségükben aktív fiatalokat képezzenek, akik készek folyamatosan fejleszteni saját képességeiket. A képzés a Magyar Nemzeti Bank alapítványainak támogatásával valósul meg, így a diákok számára ingyenes.