Web: http://refipecs.hu/kozepiskola-pecs
Főigazgató: Dr. Kádár Péter
Általános iskolai igazgató: Bartisné Gagyi Ágnes
Gimnáziumi igazgató: Molnár Péter
1. Központi írásbeli vizsgával és szóbeli meghallgatással kapcsolatos információk
A 2024/2025. tanévre meghirdetett tanulmányi területek
- 4 évfolyamos gimnáziumi képzés,
- 1+4 évfolyamos gimnáziumi képzés - nyelvi előkészítő évfolyammal induló emelt szintű idegen nyelvi képzés.
3.Tervezett képzési formák (a 001 kódú feladatellátási helyen)
A középfokú felvételi eljárás keretében a Pécsi Református Kollégium Gimnáziuma a felvételi kérelmekről:
- az általános iskolai tanulmányi eredmények,
- a központi írásbeli vizsga eredményei,
- és a szóbeli vizsga eredményei alapján dönt.
4. A vizsgázó teljesítményének értékelése
Az általános iskolai tanulmányi eredmények alatt a 7. év végi és 8. félévi magyar nyelv és irodalom, matematika, történelem, idegen nyelv, valamint egy szabadon választott természettudományi tantárgy átlagának összegét értjük (maximális pontszám 25%-a).
A központi írásbelin elért matematika és magyar nyelv és irodalom pontszámai összeadódnak, mely eredmény a maximális pontszám 50%-át képezi.
A szóbeli elbeszélgetés eredménye – függetlenül attól, hogy milyen képzési formára jelentkezett – a maximális pontszám 25%-át jelenti.
5. Szóbeli felvételi
A Pécsi Református Kollégium a református keresztyén értékrend iránt elkötelezett intézményként működik, ennek megfelelően a tanulók felvételének előfeltételeként kiköti a keresztyén értékrend, valamint a református vallás és pedagógiai hagyomány elfogadását, és ezt felvételi eljárás keretében vizsgálja.
A szóbeli felvételi vizsgán minden jelentkezőnek részt kell vennie. Az általános tantervű képzésre jelentkezők csak általános szóbeli vizsgán vesznek részt, az idegen nyelvi képzésre jelentkezőknek általános és idegen nyelvi (angol/német) vizsgán is meg kell jelenniük.
Az általános szóbeli vizsga során a felvételiző eredményei és képességei mellett egyéni motivációját vizsgáljuk. A végső pontszám megállapításakor a hitélettel kapcsolatos kompetenciákat is értékeljük és a rangsor kialakításánál figyelembe vesszük.
Az idegen nyelvi szóbeli vizsgán a bizottság a felvételiző idegen nyelvi kompetenciáit értékeli.
A szóbeli felvételi vizsga követelményei a felvételiző évfolyam számára hatályos Nemzeti Alaptantervben az adott évfolyamig meghatározott követelményekre épülnek.
A szóbeli vizsga témakörei:
http://refipecs.hu/kozepiskola-pecs/felvetelizoknek/1329-szobeli-felveteli-temakorok
Amennyiben a jelentkezők a szóbeli felvételi beszélgetésre lelkészi ajánlást hoznak magukkal, azzal pontszámukat növelhetik. A lelkészi/plébánosi ajánlás letölthető a „Felvételizőknek” menüpontból (csak a honlapon elérhető formanyomtatványt fogadjuk el).
A felvételi beszélgetés időtartama:
- általános bizottságban: 10 perc
- idegen nyelvi bizottságban: 10 perc.
6. Pontszámítás a szóbeli vizsgán
7. Maximális ponttal rangsoroljuk
A Baranya megyei református általános iskolák nyolcadikos tanulóit mentesítjük a felvételi eljárás alól és maximális pontszámmal rangsoroljuk az alábbi feltételek teljesülése esetén:
A közismereti átlagot az alábbi tantárgyak 7. év végi és 8. félévi átlagából számítjuk:
- magyar nyelv és irodalom,
- matematika,
- történelem,
- idegen nyelv
- választott természettudományi tantárgy.
8. Speciális elbírálási szabályok (SNI, BTMN)
A különleges bánásmódot igénylő tanulóknak részt kell venniük a felvételi eljárásban. Amennyiben az igazgató a vizsgázót – a szakértői véleményben foglaltak és a szülői kérelem alapján – határozatban mentesíti az egyik vizsgatárgy írásbeli vizsgája vagy az értékelési rendszer egy részlete alól, az írásbeli vizsgaeredményét arányosítással határozzuk meg. A különleges bánásmódot igénylő tanulók középfokú eljárásban történő részvételével kapcsolatban az Oktatási Hivatal honlapja nyújt részletes tájékoztatást:
9. Internátusi (diákotthoni) elhelyezés
A felvételt nyert tanulóknak internátusi elhelyezést biztosítunk.
Internátusunk sajátossága, hogy a református keresztyén kollégiumi hagyományoknak megfelelően pécsi illetékességű növendékeket is befogad, ha azt szociális vagy pedagógiai szempontok indokolják.
Az internátusi ellátás iránti igényt a jelentkezési lapon kell feltüntetni.
Hozzászólások
A Pécsimami 2015/16. évi „A mi iskolánk” pályázatában szülők adtak választ arra a kérdésre, hogy „Miért szeretitek gyermeked iskoláját?” A válaszok itt olvashatók.
Szeretetteljes légkör, lelkiismeretes pedagógusok. A közös értékrend meghatározza a lelki, erkölcsi, szellemi töltetét az iskolának.Az iskola szellemisége, család- gyermek központúság jellemzi.Nagyon fontos szempont volt, hogy a gyerekünk szeressen iskolába járni, megértő, kedves, szerető tanítói legyenek. Ezért választottuk ezt az iskolát, a pedagógust pedig az óvodapedagógusunk véleménye alapján. Színvonalas pedagógiai munka folyik és sok a fakultatív program. A vallásos nevelés nem erőltetett, jól integrált. A tradicionális értékrendeket preferálják és adják át a tanulóknak. Az iskolai egyenruha nagyon praktikus és egyenlőséget biztosít a gyerekeknek.
Gyermekközpontú, hagyományos értékrendet képvisel. Jó közösség, családias. Következetes, jól felkészült kedves tanítók, tanárok. Helyben zeneiskola működik, sportlehetőségek (torna, kosárlabda, foci....). Nekünk bevált, nagyon szeretjük.
Keresztyén értékrendet képviselő intézmény, az óvodától a középiskoláig terjedően. Jól felszerelt iskola, a tanulók számára számos fakultatív lehetőséggel (sportok, néptánc, zeneiskola, kézműves foglalkozás), gyerekbarát és összetartó közösséggel, családi programokkal. A kedves, lelkiismeretes, egyúttal következetes tanítók segítségével könnyen ment az iskolakezdés.
Gyerekközpontúság, figyelem, szevezett törődés, felkészültség, következetes értékrend alkalmazása....ebből adódóan gyermekem magabiztosan, öntudatosan és szeretettel indul a maga kis közösségébe, az iskolába.