Az angol nyelvet első osztálytól kezdve csoportbontásban oktatjuk, alsóban évfolyamonként 6, negyediktől 5 csoportban.
Az első három évben előkészítő, motiváló, főként auditív jelleggel történő ismerkedés, elsősorban érzelmi oldalról közelíti meg a tanulókat. Felkelti érdeklődésüket sok-sok játékkal, dallal színesítve a gyakran fárasztó tanulási folyamatot. Átmenetet biztosít az óvoda és az iskola között. Elérhetővé válik a cél, hogy a későbbiekben szorongás nélkül merjék használni a nyelvet és fogadjanak más idegen nyelveket is. (Iskolánkban 4. osztálytól német olasz és francia nyelv tanulására van még lehetőség.)
Tanulóink második osztályban kezdenek ismerkedni az angol olvasással, írással és a harmadik év tavaszán sor kerül egy írásbeli-szóbeli szintfelmérésre. Ennek a mérésnek az eredménye és az első három év teljesítménye alapján kerülnek a diákok (negyedik osztálytól) különböző szintű csoportokba - négy csoport heti 5 és egy pedig heti 3 órában tanulja tovább a nyelvet. A csoportok mindkét irányban átjárhatóak. Csoportváltás a tanár vagy az intézményvezető kezdeményezésére történik, ami azt jelenti, hogy ha egy tanuló teljesítménye mégsem a csoport szintjének megfelelő, a tanár megkeresi az évfolyamon a számára legmegfelelőbb közösséget. Mindig arra törekszünk, hogy minél homogénebb csoportokat alakítsunk ki, amely a tanulás szempontjából a legkedvezőbb a diákoknak.
A lassabban haladók, akik heti 3 órában tanulnak angolt, képességfejlesztő foglalkozásokon vesznek részt magyarból és matematikából.
Matematika
A matematikát 7. és 8. osztályban tanítjuk nívócsoportosan. Ennek az az oka, hogy hetedik osztályra alakul ki nagy különbség a tanulók tudásában, és nem lehet eredményesen tanítani ugyanazt a tananyagot ugyanolyan mélységben, ugyanolyan módszerekkel.
A tanulók haladási ütemük alapján kerülnek A, B, C, D csoportokba.
A csoport: a matematikát igen jól értő, kiváló képességű, gyors ütemben haladó, segítségre alig szoruló, a matematika tanulásában igen önálló gyermekek.
B csoport: a matematikát jól értő, jó képességű, jó ütemben haladó, kisebb segítségre szoruló, a matematika tanulásában önálló gyermekek.
C csoport: a matematikát alapvetően értő, átlagos képességű, közepes ütemben haladó, segítségre szoruló, a matematika tanulásában kevésbé önálló gyermekek.
D csoport: a matematikát nehezebben értő, gyengébb képességű, lassú ütemben haladó, sok segítségre szoruló, a matematika tanulásában nem önálló gyermekek.
Az egyes csoportokban való részvételt a 6. osztály végén írt vizsgadolgozat és az elért eredmény határozza meg. A tanulók más csoportba való áthelyezését a szaktanár javasolja a gyermek fejlődésének megfelelően.
Informatika
Mindennapi gyakorlatunkban megnövekedett az információ társadalmi szerepe, és felértékelődött az informálódás képessége. Az egyén érdeke, hogy időben hozzájusson a munkájához, az életvitele alakításához szükséges információkhoz, képes legyen azokat a céljának megfelelően feldolgozni és alkalmazni. Az elektronikus adatkezelő eszközök fejlődésének és elterjedésének hatására kibővült az ember módszer és eszköztára, a megoldható problémák köre. Az új eszközök közül sokoldalúságával és hozzáférhetőségével kiemelkedik a számítógép. Iskolánk tízéves gyakorlata a műveltségi terület oktatásában garancia arra, hogy tanulóink elsajátítsák e követelményeket.
Néptánc
Gyorsan változó, rohanó világunkban minden nemzet egyre inkább ragaszkodik több évszázados kultúrájához, a hagyományos értékek megismeréséhez, továbbadásához. Mi is ezért tanítjuk a népi játékokat és a néptáncnak, népszokásoknak azt a rétegét, amelyet az általános iskolás korú gyermekek könnyen elsajátíthatnak. Ez a mozgásos kultúra, amely egybeesik a gyermekek hallatlan mozgásigényével, fejleszti egyensúly- és ritmusérzéküket, állóképességüket.
A népzene, a néptánc tükrözi népünk gondolkodásmódját, lelki gazdagságát, hitvilágát. Aki kisiskolás korban megízleli a közös éneklés, játék, tánc boldogságát, megőrzi ezt a kedvet a későbbiekben is, és nem zárkózik el attól, ami népi, nemzeti e szavak legnemesebb értelmében.
Tanórán kívüli tevékenységek
1. Napközis csoportokat igény szerint szervezünk:
1-4. évfolyamon létszámtól függően. A napközi változatosságát, színességét szolgálják pl. az alábbi tevékenységfajták:
- agyagozás, agyagégetés
- origami
- bábkészítés, babaruhavarrás, gyöngyfűzés stb.
2. Művészeti jellegű szakkörök: kézműves, tűzzománc, néptánc, felsős kórus, alsós kórus, színjátszó kör.
3. Tantárgyi jellegű szakkörök: matematika, fizika, földrajz, kémia, történelem, környezetvédelem, második idegen nyelv
4. Diáksportkör
Hagyományosak iskolánkban a nyári táborozások, vándortáborok, tanulmányi kirándulások (a 7. osztály tanév végén országjáró kirándulásra megy), külföldi kapcsolatok.
Diákönkormányzat
Osztályonként 1 tanuló képviseli a gyermekközösséget. Az így létrejött diáktanácsot diák-önkormányzati vezető irányítja. Ez a rendszer arra szolgál, hogy a tanulók felvessék problémáikat, megtegyék javaslataikat mind a tanítási, mind a tanulási feltételekkel, mind az iskolai élet egyéb területeivel kapcsolatban.
A szülő-pedagógus kapcsolattartás fórumai
Az iskola és a szülők közti jó kapcsolat nem a hivatalos fórumok működtetésétől függ elsősorban. Meghatározó a folyamatos és rendszeres kapcsolattartás, amely alapvetően személyes jellegű, és az együttműködő készségen alapul.
Lehetőségek még a kapcsolattartásra:
- osztályok szülői értekezlete
- rendkívüli szülői értekezletek
- évfolyamok szülői értekezlete
- fogadóórák
- személyes megbeszélések
Az iskolában működő szülői közösség:
- Szülők Munka Közössége (osztályonként 2 választott képviselő)
Hagyományaink
Az iskola élete, mindennapjai sok-sok apró szokásból, íratlan törvények gyakorlatából, az egész közösséget megmozgató nagy eseményekből épül rendszerré. Ezek mindegyikének leírása hosszadalmas lenne, csupán néhány jelentősebbet emelünk ki.
Ünnepélyeink
Hagyományos, az iskola valamennyi tanulóját érintő ünnepélyeink:
A fenti hivatalos iskolai ünnepélyeken kívül különböző szervezeti keretekben megemlékezünk más nevezetes eseményekről, évfordulókról (Zenei Világnap, október 6., Mikulás, karácsony, Jókai nap, Költészet Napja, Föld Napja, anyák napja).
- tanévnyitó
- október 23.
- március 15.
- a ballagással egybekötött tanévzáró
Kulturális programjaink
Nagy és régi hagyománya van az iskolai Ki mit tud?-nak. Az itt legjobb eredményt elért tanulók közül választjuk ki a tanév végén rendszeresen megrendezett Bemutatkozik a Jókai szereplőit. Ez a bemutatkozó műsor elsősorban a különböző szakkörök, művészeti csoportok produkcióira épül (néptánccsoportok, kórusok, színjátszók).
Kézműves kiállítás, börze
A napköziben folyó színes, sokféle foglalkozáson készült gyermekmunkákból már több éve rendezi a napközis munkaközösség a karácsonyi és húsvéti vásárt. A bevételből a későbbi munkák anyagszükségletét fedezik. Az egész évi tevékenység bemutatását szolgálja a hagyományos év végi kiállítás.
Játék és sport
Az utolsó tanítási héten kerül sor a gyermeknap és a sportnap megrendezésére.
A gyermek- és sportnapon játékos, színes programokat szervezünk a gyermekek számára. Egy eseménysorozat befejezéséül ezen a napon vetélkednek az egyes korosztályok a Jókai Kupáért két sportágban (leány kézilabda és fiú labdarúgás
Iskolai kitüntetések
- Jó tanuló, jó sportoló átadása: sportnapon
- Kitűnő tanulmányi eredményéért átadása: tanévzárón (8.o.)
- Jókai plakett átadása: tanévzárón
Nyílt napok és iskolakóstolgató fogalkozások ITT!
A Pécsimami 2012 őszi és 2015/16. évi
"A mi iskolánk" című pályázatában több száz szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. A 2012. évi véleményeket
ITT OLVASHATOD, 2015/16-ban erről az iskoláról az alábbiakat írták:
Hozzászólások
A Pécsimami 2015/16. évi „A mi iskolánk” pályázatában szülők adtak választ arra a kérdésre, hogy „Miért szeretitek gyermeked iskoláját?” A válaszok itt olvashatók.
A pedagógusok magas színvonalú oktatást biztosítanak.
Szuper tanítónénink van, aki nagyon jó osztályközösséget formált már elsőben a gyerkekből, (most másodikos a fiam). Magabiztost tudást ad. A hajtós iskola ijesztegetéssel egyátalán nem értek egyet, egyelőre. A gyermekem nyugodt, élvezi az iskolát, és szeret a Jókaiba járni. Nyugodt légkör, teljesen normális iskola. :)
Mert itt tényleg a gyerek a fontos, szülőként pedig partnernek érzem magam. Két gyermekem jár ide az 1.a és a 3.b tanulói.
Két gyermekem jár a Jókai Mór Általános iskolába. Mindketten nagyon szeretnek suliba járni. Egyszer sem hallottam tőlük, hogy nincs kedvük suliba menni. A tanító nénikkel rögtön megtalálták a hangot. A versenyistálló jelzővel nem tudok egyet érteni. Nem teljesíthetetlen követelményeket állít a gyerekek elé.
Nagyfiammal már lehúztunk 8 évet itt! Nem volt kérdés, hogy a kicsi hová járjon. Boldogan ment a nagyfiú is és most a kicsi is boldogan, kíváncsian indul minden nap. Ha egy gyerkőc szeret a suliba járni, az jó jel. De tetszik a szülő-tanár kommunikáció...
Lehetne sorolni, hogy miért szeretjük - de egyszerűen nincs jobb!
Erős iskola, sikerorientált, ha a gyerkőc tanul szinvonalas iskolákba tud továbbjutni. Ezenkívül közpinti, jó elhelyezkedésű (mind autóval, mind pedig busszal jól megközelíthető).
Nagyon jó alapokat kapnak. Tanító nénink is nagyon jó.
Az első osztályban nagyon fontos, hogy a gyerekekkel megszerettessük a tanulást. Tanítónénink ezzel a céllal, szeretetteljes légkörben, komoly szakmai hozzáértéssel foglalkozik a gyerekekkel. Kislányunk az osztályon kívüli elfoglaltságok között is megtalálta a számára izgalmasat: pl. kézműves szakkör, néptánc, úszás mind remekül megszervezett programok. Az iskola jó kapcsolatot ápol a szülőkkel és közös erővel próbáljuk fejleszteni a gyerekek számára a lehetőségeket.