Hosszú ideje tartó vita övezi a videojátékokat. Számos érv és ellenérv elhangzik, amikor a gyermekekre és kamaszokra leselkedő veszélyek és az esetleges előnyök kerülnek szóba. A kérdések tisztázására vállalkozott Jesus Pujol, a spanyolországi Hospital del Mar orvosa és munkatársai.
Azt vizsgálták, hogy milyen kapcsolat van a heti rendszerességgel játszott videojáték és számos kognitív képességek, illetve viselkedési problémák között. A tanulmányukban 2442, 7 és 11 év közötti fiatalt vizsgáltak. Arra az eredményre jutottak, hogy a heti egy órás videojátéknak köszönhetően jobbak lettek a motoros képességeik és az iskolai eredmények is javultak. Ám heti két óránál több videojátékkal töltött időnél már nem tapasztaltak további előnyöket. A heti rendszerességű és hosszú ideig tartó videojátékozás pedig szorosan összefügg a viselkedési problémákkal, az alacsony szociális képességekkel és a konfliktusokkal. Ezt leginkább azoknál a gyerekeknél tapasztalták, akik hetente legalább kilenc vagy több órát töltöttek a videojátékokkal.
„A videojátékok eszerint egyértelműen nem jók vagy rosszak. A használat mértékétől függ, hogyan hatnak a gyerekekre” – mondta Dr. Pujol. Amikor a kutatók a vizsgálatban részt vevők agyát mágneses rezonanciavizsgálattal elemezték, arra az eredményre jutottak, hogy a videojáték összefügg az agy fehér állományában okozott változásokkal. A videojáték hatására jobban működtek az agynak azon részei, amelyek a gyakorlással elsajátítható új képességek megtanulásáért felelősek – magyarázta Dr. Pujol. „A gyermekek mozgással – sporttal, szabadtéri játékokkal – sajátítanak el számos motoros képességet. A tanulmány most bebizonyította, hogy a számítógép virtuális környezete is segítheti az agyat a motoros képességek megtanulásában” – összegezte a tanulmány eredményeit Jesus Pujol.
Forrás: www.csalad.hu
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges