A játékok és a fantáziavilág
A gyerekek számára a világ egy riasztó hely és a játékok megnyugvást és közösséget adhatnak nekik. Hasonlóképpen segíthetik a csecsemőket az önmegismerésben. A méretesebb plüssjáték kényelmet adhat számukra, és segítheti őket a problémás szituációk leküzdésében. Az ezekkel való játék szép gyermekkori emlékek adhat, mindezek mellett a plüssjátékok ikonikus kötelező darabokká válnak a gyerekek számára. Egyes plüssfigurák a felnőttek számára is ikonikus darab lehet, és azt senki sem mondta, hogy ne tudnák begyűjteni őket. A Hello Kitty, az Alaska Moose Beanie, a Squishmallows, a Beanie Babies, a Floofies Fluffy, a Furby és a közkedvelt Baby Yoda komoly gyűjtői tárgyak.
A játékok segíthetnek gyerekeknek abban, hogy „elszigeteljék” magukat a képzeletbeli játékban. Ez magában foglalhatja, hogy utánozzák azt, amihez hozzászoktak, például, hogy esznek, beszélgetnek a felnőttekkel, vagy játszanak különböző korú társaikkal. Ezt fel lehet használni az interaktív képességeik fejlesztésének kezdeti szakaszaként.
Mindezek mellett a plüssjátékok legegyértelműbb előnye, hogy segítenek enyhíteni a nyomást és az idegességet. Mivel közösséget és vigaszt kínálnak, a kitömött játékok segíthetik a kisebbeket ezekhez az érzésekhez való alkalmazkodásban. Ez szintén kulcsfontosságú ahhoz, hogy folyamatosan erősítse gyermeke azon képességét, hogy a szülő segítsége nélkül meg tudja oldani problémáját. Ha gyermekének van egy értékes játék, amely biztonságérzetet ad a számára, a hatalmas életesemények, például egy ismeretlen rokon megjelenése kevésbé fenyegetőek számukra.
A plüssjátékok rövid történelme
A plüssjáték első ötlete Németországból származott, amikor Margarete Steiff egy elefánt alakú tűpárnát készített. A Steiff Company egészen 1903-ig nem készített játékot koncepciójából, de Amerikában egy másik kitömött játék kelt életre. Hihetetlen, de a mackó csak a második népszerű plüssjáték volt. Ithaca Kitty volt az első otthon varrott plüssjáték, amely 1892-ben került az amerikai polcokra, és több mint 200 000 plüsst adtak el karácsonykor. A cica úgy nézett ki, mint egy igazi cirmos macska. Még abban az évben a chicagói világkiállításon is bemutatták. Az Ithaca Kitty-ből milliókat adtak el világszerte, és dalokat, filmeket, verseket és gyerekkönyveket inspirált.
Miután a plüssjáték belépett a gyermekek világába, minden lehetségessé vált. A mackók, plüssállatok és minden puha és bújós dolog divattá vált.
Segítenek az interaktív képességek fejlesztésében
Tény, hogy az ilyen típusú játékok valójában az alapvető képességek fejlesztését segítik elő. Szintén kulcsfontosságú, hogy a fiatalok részt vegyenek a képzeletbeli játékban különböző gyerekekkel. A gyerekek közös játéka kedvenc plüssjátékaikkal egyfajta „kiszakadás” a valóságból, ahol a maguk teremtett világban játszhatnak együtt a kicsik és a plüssjátékok.
Elősegítik az együttérzést és az empátiát
A játékok megfelelőek lehetnek az egészséges fejlődés szempontjából, mert a kisgyerekek szeretnek kapcsolódni hozzájuk, ezáltal imádatot és törődést igénylő együttérzést és empátiát fejleszthet. Ezért a puha játékok biztosan a gyerekek segítségére lehetnek. De nemcsak a gyerekek várják a játékokat, még a felnőttek is szívesen használják vagy éppen gyűjtik őket. Van valami különleges ezekben a játékokban, ami miatt korosztálytól függetlenül hamar behódolunk nekik.
Szponzorált tartalom