Jelenlegi hely

Pécsi Meszesi Általános Iskola Vasas-Somogy-Hirdi Általános Iskolája

Cím: 7691 Pécs-Vasas, Bencze J. u. 13/1
Tel.: 72/537-071
Email: vasasiiskola@gmail.com

Főigazgató: Téliné Nagy Emese
Tagintézmény-vezető: Bakó Ildikó

Intézményegységek:

Vasasi Általános Iskola
Cím: 7691 Pécs-Vasas, Bencze József u. 13/1
Tel.: 72/537-071
Email: vasasiiskola@gmail.com

Hirdi Általános Iskola
Cím: 7693, Pécs, Hirdi út 20.
Tel.: 72/537-062
Email: hirdisuli@gmail.com

Somogyi Általános Iskola
Cím: 7691 Pécs Somogy utca 86
Tel.:  +3630-014-4299
Email: somogyisuli.pecs@gmail.com

Amit kínálunk

Alapvető nevelési filozófiánk

Tevékenységünk középpontjában a tanuló és a szülő áll. Iskolánk oktató-nevelő tevékenységének alapelve a gyermekszereteten alapuló, személyiségközpontú pedagógia. A tanulók képességeinek kibontakoztatásával, a tehetséggondozással, a hátrányok lehetséges kiegyenlítésével azonos lehetőségeket kívánunk biztosítani az általános műveltség alapjainak elsajátításához.

Fejlesztő munkánkkal törekszünk megfelelni tanulóink, a szülők, a fogadó középiskolák és a környezetünk igényeinek.

Küldetésnyilatkozat

„ Iskolánk oktató-nevelő tevékenységének alapelve a gyermekszereteten alapuló, személyiségközpontú pedagógia. Az alapfunkciónk ellátása mellett egy olyan iskola megteremtése, amely naprakész, modern, a társadalom igényeinek megfelelő ismereteket nyújt…”

A képzés rendje

Iskolánk 8 évfolyamos általános iskola.

A hagyományos osztálystruktúrát több esetben megbontjuk. Kiscsoportokban történik az idegennyelv-tanulás, a technika, az informatika tantárgyak oktatása.

A tanórán kívüli képzés lehetőségei

Napközi otthon

Jó esélyeket biztosít tanulásra, a tudás megalapozására, a művelődési igények formálására és az egyéni képességek megismerésére. Összintézményi szinten 4 napközis csoport működik.

Tanulószoba

Elsősorban a felső tagozatosoknak szervezzük, és különösen ajánljuk a foglalkozásokon való részvételt a tanulási nehézségekkel küzdő tanulóink számára is.

Szakkörök

Iskolánk pedagógiai programjában kiemelt helyet foglal el a szabadidő kulturált, értelmes eltöltésére nevelés. Ezért változatos, sokrétű a szakköri életünk.

  • Magyar
  • Robotika
  • Kézműves
  • Matematika
  • Számítástechnika
  • 3D tervezés, nyomtatás
  • Felvételi előkészítő foglalkozás

Differenciált képességfejlesztés

A felzárkóztató foglalkozások lehetőséget adnak a hiányosságok és az elmaradások pótlására, a tananyag megértésére a más iskolákból érkezett, huzamosabb ideig beteg tanulóinknak és a tanulási nehézségekkel küzdőknek. A tehetséggondozás lehetőséget biztosít kötelező tananyagon túli ismeretek megszerzésére, a versenyekre való eredményes felkészülésre.

Csatlakoztunk a Komplex Instrukciós Programhoz (KIP) is.

Könyvtár

Intézményünk saját könyvtárral rendelkezik, melynek állományát folyamatosan bővítjük.

Sportolási lehetőségek      

A szakkörökön várjuk a sportolni vágyó, mozogni szerető gyerekeket.

  • Modern tánc
  • Kosárlabda és labdarúgó szakkör
  • Kerékpár- és gyalogtúrák
  • Mozgás-ügyességfejlesztő szakkör

Mozgásterápia

Iskolánkban az alsós gyerekek tanulási nehézségek megelőzésére és oldására minden reggel Kulcsár Mihályné fejlesztőpedagógus által kidolgozott mozgásfejlesztő és stresszoldó tornáját végzik csoportos keretek között. A komplex mozgásterápia segítségével megelőzhető, csökkenthető vagy felszámolható a tanulási nehézség. Viszonylag rövid idő alatt javulhatnak a diszlexiás, diszgráfiás tünetek, és enyhülhetnek a már kialakult magatartási problémák.

Hagyományaink

Az iskola hagyományainak ápolása, fejlesztése, az iskola jó hírnevének megőrzése, öregbítése az iskolaközösség minden tagjának feladata.

  • Bányamanó – mozgalom
  • Földrajzverseny
  • Karácsonyi műsor, farsangi- és jótékonysági bál

Tanulási időn kívül szervezett foglalkozások, lehetőségek

  • Országjárás
  • Nyári napközis táborok (művészeti, sport és nomád)
  • Kötelező úszás-oktatás a 4. és az 5. osztályosoknak
  • Biztonságos, balesetmentes közlekedésre nevelés
  • „Határtalanul” pályázat


Szociális szolgáltatások, segélyezés

  • Reggeli ügyelet: igény szerint 6.00-tól
  • Az önkormányzat támogatásától függően étkezési támogatás
  • A Pécsi Nőegylet étkezési támogatása: rászorultsági alapon 7-8 diák
  • Egészségügy: iskolaorvosi ellátás, fogászat, szemészet, hallásvizsgálat – a törvényi előírásoknak megfelelően.

Hangszeres zeneoktatás    

Az Eck Imre Alapfokú Művészeti Iskola pedagógusai hangszeres zeneoktatás tartanak, hegedű, gitár, zongora és fúvóshangszereken.

Egyéb

  • Eck Imre Alapfokú Művészeti Iskola pedagógusai dráma szakkört tartanak.
  • Benne vagyunk a Vodafone Digitális Iskolaprogramban
  • Együttműködés a Kolping Egyesülettel és a KOBEKO-val


Általános iskolai nyílt napok és iskolakóstolgató foglalkozások ITT!

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére