Jelenlegi hely

Elindult a Sulinet+ informatikai fejlesztési program

Elindult a Sulinet+ informatikai fejlesztési program, amelynek első állomásaként több ezer korszerű és nagysebességű internet-kapcsolódást biztosító eszközt kapnak a közoktatási intézmények. A jövő év végéig tartó projektet az Európai Unió mintegy 1,3 milliárd forinttal támogatja.

Nagy Miklós, a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet (NIIF Intézet) igazgatója a budapesti projektnyitó ünnepségen hangsúlyozta, egy hároméves program első lépéseként mintegy két hónap alatt az iskolák több mint 5000 végpontját tették kompatibilissé az intézet gerinchálózatával.

A gerinchálózatot és az iskolákat összekötő routerek már évek óta elavultnak számítanak - tette hozzá. A második lépés a sávszélesség bővítése, ezen az intézet még dolgozik - tette hozzá. Az igazgató úgy fogalmazott, hogy "tapintható közelségben" van az egységes oktatási hálózat létrehozása Magyarországon.

Mohácsi János, NIIF Intézet hálózati igazgatóhelyettese és a projekt vezetője azt mondta, a végponti eszközök fejlesztésénél az a fő cél, hogy olyan eszközök kerüljenek az iskolákba, amelyek legalább öt évig működőképesek és ki tudják szolgálni a jövőbeli igényeket. A projekttel a közoktatási intézmények egyszerű eszközökkel csatlakozhatnak az országos és nemzetközileg kompatibilis videokonferencia rendszerhez, részt tudnak venni konferencia beszélgetésekben, interaktív tanórákat tarthatnak és együttműködhetnek más intézményekkel - sorolta.

A rendezvényen kiosztott háttéranyag szerint az új eszközök telepítését az NIIF Intézet Pest megyén kívül a meghibásodott régi eszközök cseréjével már megkezdte. Az új végponti hálózati eszközök telepítési munkái napi 20-30 végpont üzembe helyezését jelenti nagyjából egy éven belül.

Az új Sulinet+ infrastruktúra európai viszonylatban is kiemelkedő minőségű informatikai szolgáltatásokat tesz majd lehetővé a közoktatási intézmények diákjai és pedagógusai számára. Megteremti az Európai Unió Magyarországon kívüli nemzeti kutatói és oktatói hálózataival való együttműködés lehetőségét is az iskolák számára - olvasható a tájékoztatóban.

Forrás: MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre a más gyerekekkel való összehasonlítás?

Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre más gyerekekkel való összehasonlítás?

Milyen hatással van a gyerekek önbizalmára, ha állandóan másokhoz hasonlítjuk őket? Ha szülőként te is feltetted már magadnak ezt a kérdést, ez a cikk segít megérteni, mit tehetsz gyermekeid egészséges önértékeléséért. - Szalai - Lászlók Kitti pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak szakos mesterfokozatú gyógypedagógus, az AStOP – Auditív- Stresszt Oldó program szakértője, a ” Játszva olvass! ” megálmodója és megalkotója írása.
Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

A hagyomány szerint a karácsonyi időszak lezárásának napja vízkereszt, január 6-a. Ekkor búcsúzunk az ünnepi díszbe öltöztetett fától. De miért éppen ezen a napon szokás leszedni a karácsonyfát? A válasz a keresztény ünnepkörben, a népi hagyományokban és az új kezdet szimbolikájában rejlik.
Hogyan ünnepelhetitek meg a hóemberek világnapját?

Hogyan ünnepelhetitek meg a hóemberek világnapját?

A hóemberek világnapját január 18-án ünnepelhetjük, és ez kiváló alkalom arra, hogy kreatívan és vidáman töltsük el a napot. Íme néhány ötlet, hogyan lehet ezt a napot emlékezetessé tenni:
Ünnepeld Te is a hóemberek világnapját!

Ünnepeld Te is a hóemberek világnapját!

A hóemberek világnapját január 18-án ünneplik. Azért esett erre a napra a választás, mert a 18-as szám vizuálisan emlékeztet egy hóember formájára: a "1" a kezében lévő seprűre, a "8" pedig a két hógolyóból álló testére.
Ugrás az oldal tetejére