Jelenlegi hely

Aranyhegyi Waldorf Óvoda

Cím: 7635 Pécs, Gólya dűlő 44. 
Tel.: 20/29-10-140, 72/212-034
E-mail: titkar@waldorfpecs.hu

Web: www.waldorfpecs.hu https://waldorfpecs.hu/ovoda/aranyhegyi-waldorf-ovoda/
Vezető óvónő: Koch Mária

Városunkban egyre nő azoknak a családoknak a száma, akik közelebbről meg szeretnének ismerkedni a Waldorf-elveken alapuló neveléssel és oktatással. Ez az igény hívta életre a pécsi Waldorf közösséget is.
Célunk, hogy a családi életünket kiegészítő nevelési és oktatási intézmények első lépcsőfokát jelentő Waldorf-óvodát hívjunk életre Pécsett.
2007 szeptemberétől megnyitottuk Waldorf-óvodánk kapuit. Óvodánk alapítója a Hármas Egység Pedagógiai Alapítvány volt, majd 2009-től fenntartója már a Mandulafa Egyesület lett. Fontosnak tartjuk, hogy az óvodáskorban édesanyjukhoz, szüleikhez még igen szorosan kötődő gyermekeink otthonukhoz, családjukhoz minél közelebb járhassanak óvodába. Továbbá azt is, hogy az óvodai környezet az óvodáskorú gyermekek megismerési, fejlődési igényeinek megfelelően a lehető legtermészetesebb legyen.

Ezért is örültünk különösen annak a kínálkozó lehetőségnek, hogy 2007-ben alakuló óvodánk a pécsi Martyn Ferenc Művészeti Szabadiskola épületében kapott otthont – Pécs Város Önkormányzatának támogatásával. Óvodánk helyszíne a pécsi Tettye városrész volt 2018. július 31-ig, mely még a belváros vonzáskörzetében, de már a Mecsek lábánál, csodálatos természeti környezetben található.


2018 augusztusától óvodánk új épületbe, Pécs Aranyhegyi városrészbe – az iskolaépületünk közelébe - költözött át és ott immáron Aranyhegyi Waldorf Óvodaként nyitotta meg kapuját az óvodás gyermekek számára.

Az erdő közelsége – a tiszta levegőn túl – kiváló alkalmakat teremt óvodai csoportunk számára a közös sétákhoz, kirándulásokhoz, szűkebb környezetünk felfedezéséhez, védendő természeti értékeink megismeréséhez. Waldorf-óvodapedagógia a későbbi egészséges életvitelt akarja megalapozni munkájával; e tevékenység eredményei ennek megfelelően csak a későbbi életszakaszokban mutatkoznak majd meg teljes mértékben.

A Waldorf-óvodai nevelés a gyerekben működő természetes erőket támogatja úgy, hogy a gyermek szabadon tudja azokat alkalmazni, fejleszteni. Az óvónők szeretetteljes együttélést vállalnak a gyermekekkel, figyelnek a gyermekek egyéni szükségleteire, és a cselekvés, az érzés és a gondolkodás fejlődésében figyelmes, tapintatos vezetéssel segítik.  A gyermek saját érésének és kibontakozásának tempóját követheti túlterheltség nélkül, a saját útját a megfelelő módon találja meg, s ezen egyre önállóbban járhat.
A Waldorf-pedagógia óvja a gyermek fejlődő belső világát, és fokozatos érlelődését segíti elő: ott ajánl segítséget, ahol a gyermek éppen tart, és megvárja, hogy a gyermek önállóan találja meg a következő lépését.

Elvárások helyett érzelmi biztonságot, védettséget nyújt: A nevelő törekszik megérteni a gyermek világát, s tiszteli alakuló világképét.
A Waldorf-óvoda áttekinthetővé teszi a mindennapi cselekvések világát a gyermek körül. Ezért óvodánkban különösen nagy hangsúlyt fektetünk a különböző tevékenységi formákra, hogy a gyermekeknek alkalmat biztosítsunk a munkafolyamatok szemlélésére, illetve a folyamatokba való bekapcsolódásra (pl. kertészkedés, egyszerűbb barkács-munkák.) 
Kialakítottunk egy kis kertet, ahol a gyerekekkel együtt ültetünk zöldségféléket. Emellett virágoskertünket is a gyermekekkel közösen ápoljuk, gondozzuk. A gyermek látja a felnőtt tevékenységében, hogy mi miből lesz (kenyér a búzából, baba a fadarabból stb.), így a későbbi életkorokban is otthonosan mozog az őt körülvevő világban.

Amit a Waldorf-pedagógia óvodáskorban mellőzni szeretne:

  • A példakép és tapasztalati tartalmak hiányát.
  • Az idő előtti, túl korai fejlesztést.
  • A tevékenységekben vagy más módon megnyilvánuló egyoldalúságot.
  • A gyereket körülvevő s rá ható idegességet, hajszoltságot, ebből fakadóan a kezdeményezési kedv hiányát.
  • A rossz (beteg) példák követését, s ez által a nem egészséges testi-lelki diszpozíciók megtanulását.
  • Az elidegenedést (például a természeti és az emberi világ, az ember és ember közötti kapcsolatok átláthatatlanságát; az emberi munka és a mindennapi szükségletek közötti összefüggés megtapasztalhatatlanságát).
  • A magányosságot (ha a gyerek nem oszthatja meg belső élményeit mással).

Intézményvezető: Nemerey Péter
Intézményi titkár: Kertész Vanda
Telefon: 06 20 291-0140
Intézmény e-mail címe: titkar@waldorfpecs.hu
 
Fenntartó: Mandulafa Egyesület
Kapcsolat: 06 20 291-0140


A Pécsimami 2012 őszi és 2015/16. évi "A mi óvodánk" című pályázatában több száz szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. A 2012. évi véleményeket ITT OLVASHATOD, 2015/16-ban erről az óvodáról az alábbiakat írták:

Hozzászólások


A  Pécsimami 2015/16. évi „A mi óvodánk” pályázatában szülők adtak választ arra a kérdésre, hogy „Miért szeretitek gyermeked óvodáját?” A válaszok itt olvashatók.

Csodálatos Óvoda, csoda klassz pedagógia, angyali óvónők! Szeretetteljes, elfogadó környezet. Mi imádjuk!

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Te mivel kapcsolódnál ki? Ünnepeld Te is a lusta napot!

Te mivel kapcsolódnál ki? Ünnepeld Te is a lusta napot!

Ugyan a "lusta nap" hivatalos ünneplése nem létezik, de van egy világszerte elismert nap, amit "Nemzetközi Lusta Napnak" neveznek, és ezt augusztus 10-én ünneplik. Ezen a napon arra bátorítják az embereket, hogy lassítsanak le, pihenjenek, és élvezzék a semmittevést.
5+1 tipp, mit ne felejtsünk el ellenőrizni az utastérben az autós családi utazás előtt

5+1 tipp, mit ne felejtsünk el ellenőrizni az utastérben az autós családi utazás előtt

A nyár közepén járunk, sokan most indulnak nagy családi nyaralásra, jellemzően jól megpakolt autóval – különösen, ha hosszabb időre és messzebbre utaznak. A kalandos utazás azonban veszélyeket is rejthet magában, ha nem megfelelően pakolunk vagy néhány alapvető dolgot figyelmen kívül hagyunk.
Hogy valóban élményekkel teli legyen a nyár!

Hogy valóban élményekkel teli legyen a nyár!

Mostanra már nyakig vagyunk a nagy nyári szünet kellős közepében. Mindenki elképesztően várta, a szülők talán már el is felejtik a holazalvókám-elfelejtettükalogopédiafüzetet-beposhadtazúszáscucc kombinációját, a gyerekeknek pedig egy ideje nem kell a szülők gyengéd (vagy épp agyvérzésközeli hangvételű-keljmárfelmertelkésünk!!!) ébresztésére kelniük. Szóval mit csinálnak? Hát még az ébresztőóra megcsörrenése ELŐTT természetesen közlik, hogy felkeltanaaaap, éhesvagyooook, kakiltaaaaam :D Én nem tudom, hogy vannak kódolva, de egyszerűen félelmetes, hogy a tanév idején 7kor sírva nyalábolom ki az ágyból az ovist, bezzeg a szünidőben 6kor már arcon pörögnek a testvérével együtt… Kis-Kovácsné Vancsa Barbi írása.
Rázva, keverve... jeges tea és kávé italok forró napokra

Rázva, keverve... jeges tea és kávé italok forró napokra

A nagy nyári melegben gyakran úgy érezzük, hogy könnyebb lenne egy kávéval, vagy teával. Forró helyzetekre jól jön néhány jeges korty akár mindkettőből.
Ugrás az oldal tetejére